Stel je persoonlijke vraag #23

Hahaha dat zou betekenen dat je van Maastricht naar Leeuwarden kunt rijden als je om de 15km bij een tankstation stopt :joy:

1 like

Nee want Maastricht en Leeuwarden zijn nooit allebei op minder dan 15km van je huis, dat is onmogelijk haha.

Ik zou het allebei wel jammer vinden, maar ik heb er geen problemen mee, als dat helpt vind ik het prima. Alleen woont er niemand binnen 15 kilometer van ons kantoor en we moeten wel af en toe de post openen haha, dus dat is niet zo praktisch.

Sowieso denk ik dat die avondklok eerder zal worden ingevoerd dan maximaal in een straal van zoveel kilometer om je huis ‘‘reizen’’. Dat tweede is veel te lastig om te controleren en er zullen vast een heleboel mensen zijn die een uitzonderingsgeval hebben en het toch mogen, dus dat lijkt me voor de politie geen doen.

Ooh je bedoelde het zo, ja dat zal wel mogen dan zolang je niet uitstapt :sweat_smile:

Vind het wel interessant om te zien dat veel mensen nu toch die 15 km regel wel echt heel lastig zouden vinden. Een tijdje geleden plaatste ik in het Corona-topic over dat ik alle maatregelen prima vind en me er aan probeer te houden en dat ik met een avondklok wel zou kunnen leven (ben zelfs voorstander), maar dat een reisverbod vanaf een bepaalde straal rondom je huis me toch wel erg benauwde (ivm helemaal niet meer kunnen zien van familie en bepaalde vrienden). Vervolgens werd daarop gereageerd met ‘Kim, there’s people dying
’ en kreeg die reactie vervolgens heel veel likes.

Realiseer me dat het Corona-topic natuurlijk een heel ander topic is hoor en dat het forum natuurlijk uit heel veel mensen bestaat, maar doet me toch wel een soort van goed dat ik dus niet de enige bent die mentaal wel veel moeite zou hebben met een reisverbod. Bevestigt dat ik niet de enige ben die hiermee worstelt en me niet aanstel.

1 like

Ik vind de afstand lastiger want mijn ouders wonen op 17-18 km. Nu ben ik daar niet wekelijks/maandelijkst maar ik wil daar wel naar toe kunnen in geval van nood of iets anders.

Edit: iets wat voor mij zelf als nood voelt maar niet volgens de regering/regels

Daar moet je dan rekening mee houden lijkt me, om te zorgen dat je dus eerder in de trein zit en voor 20 uur thuis bent.

6 likes

Domme vraag, maar is er in Nederland tijdens deze coronasituatie al eerder een avondklok geweest?

Nee

2 likes

Nee, geloof enkel in Amsterdam, maar durf dat ook niet te met zekerheid te zeggen. In dat opzicht hebben we best milde maatregelen gehad vergeleken met andere landen

1 like

In kritieke/urgente situaties zal een uitzondering gelden. Idem voor essentiële beroepen en het uitlaten vd hond etc.

1 like

Haha nou ik maak het dus nooit zo lekker als m’n moeder, denk dat ik wat mis ergens. Mijn jus is nooit nĂ©t zo lekker. Maar ik zal een poging voor jou en @monkeyslut wagen:

• Aardappelen koken zoals normaal
  • Diepvriesspinazie werkt het beste, dat in een pannetje laten ontdooien tot het warm is (en op het eind er wat verkruimeld beschuit doorheen roeren voor structuur)
  • In een kopje gooi je twee theelepels tandoorikruiden en één theelepel chillipoeder (of twee, als je van extra pittig houdt, maar dan wordt-ie wel echt heftig
 dan zou ik nog een extra lepel tandoori erbij doen). Vervolgens een half kopje water erbij doen en alles samen mengen
  • Dan gooi je dat mengsel over je (runder)gehakt en kneed je het samen. Vervolgens nog gesneden uitjes erdoorheen doen en tot ballen draaien
  • De gehaktballen zoals normaal opbakken, et voila!
6 likes

Tijdens de eerste avondklok hier zag je echt vanaf 23u15 mensen overal opstaan en naar huis beginnen rennen/rijden. Politie reed hier ook rond met een megafoon ‘komaan mensen, snel naar huis allemaal’ (op een grappige manier hoor). Stonden ook boetes op als je na de klok op straat was. Dus als je dan nog in de trein zou zitten @Fenayi is dat inderdaad je eigen verantwoordelijkheid en krijg je een boete. Mensen die wel nog op straat mochten (nee, mogen - klok is er nog steeds) zijn, voor werk bv hebben een attest.
(Geen idee hoe streng er gecontroleerd werd trouwens, ik was braaf binnen.)

2 likes

Ja snap ik! Alleen je hebt natuurlijk ook situaties die voor je zelf urgent zijn maar niet volgend de regels. Maar waar je wel bijv je ouders face2face bij wilt zien of hun hulp ergens bij nodig hebt. Had ik niet duidelijk in mijn reactie gezet :slight_smile:

Dus ik zou mij veel beperkter met een km afstand regel voelen.

Lijkt me echt een gek gezicht hoe iedereen dan ineens snel naar huis sjeest. Je kan het inderdaad gewoon inplannen wanneer je naar huis moet, het is je eigen verantwoordelijkheid om erop te letten en zo te plannen dat je op tijd thuis bent. Hoop dat het er niet voor zorgt dat iedereen last minute naar huis gaat en de treinen etc dan enorm vol gaan zitten, maar dat lijkt me ergens niet

1 like

Kook je dan eerst de andijvie ???

Vind jij dat jus bij een stamppot hoort?

• Nee, ik eet het zonder jus
  • Ja ik vind dat dat erbij hoort
  • Geen mening/maakt me niet uit

0 stemmers

Mijn ex wilde altijd per se een hele plens jus. Ik vind dat zo’n overheersende smaak.

Ja 5 min koken en dan bij de aardappels stampen. Heb het altijd al gekookt gegeten, mn ouders en mijn oma maken het ook altijd zo.

En ja er moet echt jus bij en ook spekjes, anders vind ik het al de helft minder lekker

Oh ik vind dat knapperige van de andijvie juist lekker! En idd wel spekjes maar weer geen jus. Mn zwager wil er zilveruitjes enzo bij. :cry:

Ja ik vind dat knapperige inderdaad heerlijk! Ik probeer zo min mogelijk vlees te eten, dus ik vervang de spekjes tegenwoordig voor geroosterde cashew- of pecannoten, ook heel erg lekker!

2 likes