Ik heb laatst stamppot boerenkool proberen te maken voor mijn vriend, was echt een fiasco. Terwijl, hoe moeilijk is het om stamppot te maken. Allereerst ben ik alleen gewend om stamppot rauwe andijvie te maken en te eten, dus ik had de memo gemist dat boerenkool gekookt moest worden. Het stampen van de aardappelen met slabestek ging ook niet, maar ik kwam er te laat achter dat ik geen stamper heb. Eindproduct was half geprakte aardappel met keiharde stukken rauwe boerenkool. Uiteindelijk hebben we patat gehaald en word ik nog uitgelachen omdat ik het voor elkaar kreeg om stamppot te verprutsen
Morgen ga ik hopelijk bakken. Geen idee wat maar heb er zin in.
Avondklok vanaf 20:00 vind ik wel lastig maar alleen voor mijn hond, die ik voor de nacht later moet uitlaten.
Spinaziestampot! Echt mn favo met speklapjes en jus.
Ik maak vaak na 20:00 nog een avondwandeling, ik zou het wel jammer vinden als dat niet meer kan want ik kom al zo weinig buiten. Maar als het werkt en de cijfers gaan daardoor sneller omlaag, doe dan maar hoor.
Ik laat mn honden rond half 11 nog uit. Dat zou ik niet ineens kunnen aanpassen, want dat houden ze dan niet vol tot de ochtend.
Ik zou het voor mezelf niet erg vinden, maar snap wel dat een van deze maatregelen voor anderen lastig is. Weet ook niet hoe ze zouden moeten controleren dat je niet verder dan 15km komt
Oh dat zeker! Maar ik las ook dat iemand zei dat ze willen nadenken over die 15 km zone en daar zou ik het dus persoonlijk echt moeilijk mee hebben want mijn vriend woont 120 km verderop. Maar goed denk eerder dat er een avondklok komt maar was alsnog wel nieuwgierig.
Ik vind dit vooral lastig omdat dat voor mijn opa betekent dat er dus niemand meer langs kan komen. Doen we nu wel. Hij is 92 jaar en gaat hard achteruit. Dit kunnen we niet over een jaar weer oppakken.
Zou het wel erg lastig vinden, omdat ik mn sociale bubbel beperkt heb tot mn neef en nicht en die wonen 80km verderop. Ben er bijna elk weekend en als dat weg zou vallen, zou ik echt bijna niemand meer zien (vrienden van me zien teveel mensen door oa werk, dus die zie ik 1x per 2 maanden ofzo).
Maar wat moet dat moet en als het zorgt voor minder besmettingen etc houd ik me natuurlijk netjes aan die regel, maar ik zou het wel erg lastig vinden dat dat enige contactmomentje wegvalt.
Je mag met een avondklok toch nog wel na 20:00 uur de straat op om je hond uit te laten?
Dat was toen toch ook in Italië (als ik het goed heb?) de reden dat veel mensen een hond wouden.
En die 15 km lijkt me toch niet te controleren? Want je hebt ook mensen die wel naar werk mogen/moeten wat verder dan 15 km is. Moet je dan elke auto controleren?
Ja dat lijkt me ook wel, je hond uitlaten lijkt me best wel noodzakelijk. Je kan van een dier niet verwachten dat die zich ineens aanpast.
Ja denk dat ze het daarom ook niet gaan doen maar ik was alsnog wel benieuwd naar hoe mensen er tegenover staan. En die avondklok tja die gaat er waarschijnlijk wel komen.
En wat als ik om 20:00 in de trein zit? Mag ik mijn reisje nog afmaken of moet ik er bij het eerste station uit?
Die 15km regel zou bij ons betekenen dat je niet eens van de ene naar de andere kant van de gemeente zou kunnen reizen. Plus sommige noodzakelijke voorzieningen zitten niet eens op 15km afstand!
Mijn vriend woont 17 kilometer van mij vandaan, waarbij we met de trein reizen. Als dit niet zou kunnen zou ik het niet leuk vinden, maar buiten dit vind ik het wel prima.
Eens met @monkeyslut, klinkt lekker! Heb je misschien een recept die je wilt delen?
Mân inspiratie voor de poll was dat ik vanavond hutspot met sukadelappen ga maken, nu al zin in ânormaalâ eten. Heb de afgelopen weken te vaak afbakbroodjes/pizza/patat etc als avondeten gegeten.
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat reizen dan in zân werk gaat, is dat dan een straal van 15 km vanuit je eigen huis? Of geldt die afstand ook van plek naar plek? Stel dat plek A mijn huis is, mag ik dan in dit voorbeeld nog wel van B naar C reizen?
Heel veel dingen van het lijstje heb ik mezelf geleerd met dank aan Google. In het geval van kleding repareren kan je toch ook Googelen hoe het moet? Ik zou het trouwens in dit geval zelf wel lekker vinden als mijn vriend dit zou doen dus zou het mezelf niet per se willen leren haha.