Stel je persoonlijke vraag #23

vind jij ook dat ze de finaleregels in de slimste mens moeten veranderen

• ja
  • nee

0 stemmers

Ja dit is zo kut! Elke keer als ik kijk erger ik me hier zooo erg aan. Ik stop ook vaak met kijken net voor finale.

1 like

Welke regels wil je anders?

1 like

Wat moet er veranderd worden dan? Er moet vooral wat aan de presentatie gedaan worden vind ik. En de marginale kandidaten.

5 likes

& @lemongrab dat mensen niet meer tactisch heel lang tijd rekken zodat ze qua seconden onder de anderen komen te zitten en dus mogen beginnen😡

ik dacht misschien om en om beginnen en alleen de eerste beurt naar degene met minste punten laten gaan

want door het huidige systeem is het vaak een onnodige close call terwijl één van de twee kandidaten beduidend minder weet

8 likes

Ja godver. Gister ook al niet geslapen en vandaag 20 km gewandeld dus je zou denken dat ik nu wel zou slapen. Maar ik voel gewoon dat het er weer niet in zit.

1 like

Ik moest eerst een beetje wennen aan hoe laag en zwaar z’n stem is. Terwijl ik dat doorgaans wel mooi vind maar het gaat echt richting zo’n zware stem als Vin Diesel of Xzibit. Helaas wel een vrij luide stem. Dus ik shushhhh hem vaak. :shushing_face:

Het lijkt me leuk maar ik ben daar te chaotisch voor en teveel spullen. Zou niks meer kunnen terugvinden.

Zou je liever 1 jaar in een tiny house wonen of 1 jaar in een gigaaaantische villa met tuin die je zelf moet onderhouden?

• Doe mij maar een tiny house
  • Doe mij maar de gigantische villa + tuin

0 stemmers

Ik heb daar een tijdje over nagedacht omdat de huizen prijzen hier niet te doen zijn. In de buurt waar ik nu woon is een 2 slaapkamer woning 800k minimaal.

En ik vond het vooral leuk als mensen dan echt in de natuur wonen en van die schuifdeuren hebben die open kunnen en een terras buiten zodat het minder klein voelt en je meer ~een met de natuur bent~. Dat gecombineerd met super lage maandelijks kosten waardoor je minder kan werken en meer tijd hebt voor hobby’s vond ik zelf wel fijn klinken.

Alleen een betaalbaar stuk grond in de natuur vinden waar je op mag wonen is gewoon niet te doen. Toen kwam ik er ook achter dat veel van die tiny house youtube mensen dan op het land van toevallig rijke familieleden mogen wonen. Ja, dat heb ik niet. En op een soort camping wonen lijkt me echt niks.

En geen waterleiding en riolering staat me ook tegen.

5 likes

Ah dat wist ik niet eens. Maarja als je al gratis op de grond van familie kan wonen dat scheelt enorm. Het lijkt mij opzich vooral leerzaam om zo tiny te wonen. Denk dat je veel minder zooi hebt en koopt omdat het simpelweg niet past en alles passen en meten is. En moeten ze dan zo’n tank vol met kak legen?

En in zo’n enorme villa zou ik alleen maar meer rotzooi krijgen en snel denken, oh ik gooi dit wel in deze kamer blabla, deur dicht en het bestaat niet meer.

Ja het lijkt mij ook leerzaam en ook dat slow living lijkt me interessant. Ik denk dat ik meer voldoening uit mijn leven zou halen en gelukkiger zou zijn als het allemaal wat simpeler ging. En veel buiten zijn lijkt me heel fijn en dan zelf een moestuin erbij ofzo, heerlijk.

Ik heb inderdaad altijd het idee dat hoe groter je huis hoe meer troep je moet kopen om het te vullen.
En ik moet er niet aan denken om een groot huis bij te houden en schoon te moeten maken.

En ja je hebt dan vaak een septische tank die geleegd moet worden of een compost toilet. Dat vind ik echt wel een groot nadeel. En dan moet je een generator voor stroom en een tank voor water. En dan heb je weer dat waterleidingen bevriezen in de winter en weinig heet water enzo. Dat staat me echt tegen. Ik wil best tiny wonen maar niet camping stylo.

4 likes

Mijn man is een beetje een workaholic en een vak idioot die zijn werk super leuk vindt. Dus soms ben ik jaloers op de aandacht die zijn werk krijgt :sweat_smile:

Ik.
Brood is lekker.

Waarom zou je in een keer een zak chips leegeten?

Als iemand zegt dat ze een kaarsje voor je zullen aansteken:

• Vind ik dat lief en geeft het me hoop/energie/etc.
  • Vind ik dat lief, maar ik weet niet zeker of het helpt
  • Vind ik dat lief, maar doet het me verder niks
  • Het doet me echt niks
  • Anders

0 stemmers

Ik ken dus iemand die voor alles en iedereen een kaarsje aansteekt. Ik vind het idee lief, maar het doet me persoonlijk niet zoveel. Zij gelooft er wel in dus ik zeg er natuurlijk nooit wat van

Ik geloof er niet in dat het een effect heeft, maar het doet me niet niets. Het is gewoon iets symbolisch waarbij je even extra bij iemand stilstaat voor me en zo ver verweven met tradities (in mijn familie) dat het wat dat betreft wel iets voor me betekent.

26 likes

Voor mij is een kaarsje branden een equivalent van een kaartje sturen oid. Feitelijk draagt het niks bij, maar het is wel een fijn gebaar om te laten weten dat je aan iemand denkt en diegene wil steunen.

Ik ben niet religieus maar steek in kerken ook altijd een kaarsje aan voor mijn overleden familieleden, en op sterfdagen brand ik een kaarsje bij hun/een foto. Het verandert niks aan de situatie maar toch voelt het fijn.

18 likes

Ik geloof niet dat het een eeht effect heeft, maar het idee dat iemand anders elders even stilstaat vind ik toch wel fijn. In de zomer overleed mijn vader en mede door corona was het aantal bezoekers van de uitvaart gelimiteerd, dus was er een livestream. Dit gaf mensen die in het buitenland zaten (wonen of vakantie) de kans om mee te kijken. Ik heb hen toen gevraagd een kaarsje voor mijn vader te branden en vond het heel fijn om achteraf te horen dat er in Italië, in Frankrijk enzovoort kaarsjes waren aangestoken.

18 likes

Haha doet me denken dat mijn studievriendinnen en ik voor een tentamen altijd een kaarsje voor elkaar gingen branden op deze website :crazy_face:

7 likes

Dat het positieve energie stuurt oid

1 like

Ja maar niet omdat het iets uithaalt ofzo. Meer om ergens bij stil te staan.

5 likes