Ik herken die van Boef omdat hij hem overal deelt met elke mogelijkheid die hij had. Snap dat ie trots is. Maar gevolg is wel elke dag kinderen aan je deur.
Ik begrijp het echt niet, ook dat ouders dan die docent steunen?! Je zou dat maar zien als slachtoffer, dan voel je je toch niet serieus genomen. Stel dat je docent bent en je merkt dat je tĂłch aangetrokken voelt tot een leerling, dan moet er toch een moment zijn dat je denkt:âwaar ben ik mee bezig, dit kind is minderjarig, iâm a sickoâ
Ik bel soms aan bij Ronnie Flex en dan geef ik zelfgemaakte koekjes en speel ik een liedje op mn viool voor hem
Als je niemand zou hebben om voor te koken, je woont alleen, hoe vaak zou je eten koken?
- Ik zou voor elk avondmaal eten koken
- Ik zou voor elk avondmaal koken behalve hooguit 1/2 keer
- Ik zou de helft van de tijd koken en andere helft niet
- Ik zou sporadisch koken en vooral leven van salades/broodjes/magnetronmaaltijden/afhaal/thuisbezorgd
0 stemmers
Precies dit deed ik toen ik nog alleen was.
Makkelijk op drukke dagen en fijn voor de portemonnee (want minder afhaal).
@Eddie vind ik knap van jullie, heb er vaak geen zin in als het alleen voor mezelf is. Voor anderen vind ik het wel leuk om te doen, bedenk ik moeilijke gerechten⊠maar voor mezelf? Hooguit een simpele pasta ofzo.
Ik zou normaal wel elke avond koken maar sinds Corona niet meer, I canât be bothered. Ik probeer mezelf nu ook te motiveren om vaker voor mezelf te koken maar het wil nog niet echt lukken. En dat terwijl ik koken wel leuk vind en normaal als hobby beschouw. Ik haal nu vaak verspaketten en daar eet ik dan 3/4 dagen van, dan hoef je maar 2/3x per week na te denken wat je nu weer gaat koken en dat scheelt al.
Ik heb in Miami een boottocht langs star island gedaan. De boottocht zelf was heel tof in zo een powerboat. Maar dat hele huizen gedeelte was super awkward, vaar je langs zo een mansion waarvan die tourguide zegt hier woont Will Smith en iedereen zit naar het huis te turen en fotos te maken. Bij het huis van Ricky Martin gingen ze keihard viva la vida loca draaien, zo een boot komt 2x per uur langs
Ik woon inmiddels al zoân drie jaar alleen en voor corona vond ik het echt heel leuk om (bijna) elke avond te koken en er echt een soort relax momentje van te maken nadat ik thuiskwam van werk, maar sinds corona vind ik het zo saai. Ik ben al de hele dag thuis, voor boodschappen moet ik specifiek de deur uit ipv onderweg vanuit de trein naar huis, ik doe al bijna niks anders meer in mân leven dan werken, eten, en slapen.
Vind het een heel jammere ontwikkeling, want ik vind koken dus wel leuk en voor meer mensen zou ik wel meer moeite doen, maar voor mezelf nu kan ik me er gewoon zo slecht toe zetten.
Als je eten kookt met paprika er in, doe je er dan ook nog paprikapoeder bij?
- Ja weleens
- Nee dat is dubbelop
- Ik eet nooit paprika(poeder)
0 stemmers
ik zie deze kwestie wel vaker voorbij komen (niet alleen op het forum) en dan denk ik echt âhoezo zou koken ervan afhangen of je met iemand samen bentâ.
Een vriend van me (die zelf vanuit huis uiteraard meteen is gaan samenwonen) kon gewoon niet geloven dat het voor mij doodnormaal was om elke dag voor mezelf te koken. ALLEEN VOOR JEZELF? DAAR IS TOCH NIETS AAN?
Of Willemijn van 2WMN die als haar man vroeger weg was een bord rauwe wortels at omdat ze niet voor zichzelf alleen wilde koken.
Dan denk ik echt, je leeft toch ook voor jezelf?
En natuurlijk snap ik het dat het ook wel leuk is om voor iemand te koken en samen te eten hoor, en dat je daar misschien aan gewend raakt. Of dat je, of je nou alleen bent of niet, niet elke avond zin hebt om te koken.
Maar ik snap de moeilijkheid tussen âalleen zijnâ en âkokenâ niet zo. Je moet toch eten, leuk als dat een beetje lekker is, ook al ben je alleen?
Ik vind het juist makkelijk om voor mezelf te koken. Ik heb gelijk eten voor 2 dagen. Vandaag spaghetti gemaakt heb ik een portie voor morgen of over morgen. Als ik morgen zin heb in wat anders dan maak ik dat en heb ik gelijk een portie voor donderdag.
Het allergrootste nadeel vind ik dat er bijna niks te koop is gericht op 1 persoon. Alle verpakkingen zijn voor meerdere personen, als het wel voor 1 persoon is dan is het meteen 2 keer zo duur. Ik vind koken voor mijzelf niet saaier/leuker dan koken voor meerdere personen, dus ik vries veel in of eet 2 dagen op rij hetzelfde, maar koken voor meerdere personen vind ik qua boodschappen gewoon makkelijker.
Ik vind mezelf de moeite niet waard om goed voor mezelf te zorgen en koken denk ik.
Ja zoooo eens! Ik houd echt van koken en maak ook veel ottolenghi recepten en eigenlijk altijd voor mij alleen!! Ik verdien het om lekker te eten en ik vind het heel ontspannend om te doen. Zou ook echt niet kunnen voorstellen dat ik mezelf het niet waard vind om lekker te eten??? En ik maak idd vaak 3 porties zodat ik de volgende dan dan alleen hoef op te warmen, of iets in de vriezer kan doen. Als ik er zo over nadenk kook ik dus ook niet elke dag, al is het wel zelfgekozen eten
Hoevaak ik wel geen chips of taart als avondeten heb gehad omdat ik gewoon lui ben. Of bij mijn ouders ging eten of iets liet komen. Moet zeggen dat het de laatste jaren echt wel beter is geworden door, jawel, een partner, die over het algemeen wel normaal wil eten.
Ja dat snap ik wel.
Ik gebruik ingredienten bijna altijd voor verschillende gerechten (halve courgette in de pasta, volgende dag een halve courgettte grillen voor in een salade) maar dat is natuurlijk ook gewenning.
@Nysmn dat vind ik echt erg om te horen natuurlijk ben je dat wel waard! Dat is iedereen. Waarom zou een hypothetisch iemand waarvoor je zou koken het meer waard zijn dan jijzelf? Ik hoop dat je die gedachte van je af kunt zetten
Ik zeg nu wel elke avond koken, maar mijn kennede neem ik ook gewoon genoegen met een boterham met hagelslag facking lekker
Ja haha ik weet het niet, ik zie het niet als iets heel ergs. Mijn ma kookt ook nooit voor zichzelf als ze alleen is, zelfde geldt voor mn pa. Dat heb ik ook. Gewoon het de moeite niet waard vinden om alleen voor jezelf te koken. Slaat natuurlijk helemaal nergens op want je bent de belangrijkste persoon in je eigen leven, en het gaat ook wel steeds beter, maar ja.
Je bent het waard om een vijfsterrenmaaltijd voor te koken, inclusief verschillende wijnsoorten per gerecht!!