Stel je persoonlijke vraag #25

Mikal Tseggai <3

10 likes

Ohja ik heb over haar nog getwijfeld, maar vond haar stukje op de site zo inspiratieloos dat ik haar weer een soort van vergeten was.

Geen vrouw van kleur overigens, dat wou ik wel graag. Ik had haar bijna geskipt omdat ze blond was en ik hoef niet per se meer blonde vrouwen, maar toen ik haar bio las bleek ze transgender te zijn en zich ook heel actief in te zetten voor die community. Dus ja, dat vond ik ook wel priem.

Mijn man is wel voor een vrouw van kleur gegaan.

14 likes

Oh echt een beetje van alles, dankbaar dat ik stemrecht heb, blij en excited dat ik m’n democratische recht (en plicht) uitoefen, hoop dat de partij waar ik op stem goed eindigt, hoop dat mijn keuze in de kamer komt, zenuwachtig voor de uitslag, cynisch omdat we toch wel weer tot aan Rutte XIX met CDA en eventuele willekeurige derde partij gaan krijgen, en frustratie als ik het stemlaken weer niet goed teruggevouwen krijg :triumph:

4 likes

Wat vinden jullie van mensen die niet stemmen?

• Vind ik niks van
  • Vind ik slim
  • Vind ik onhandig
  • Vind ik jammer
  • Vind ik anders:

0 stemmers

Ik ben al de hele dag nerveus. Omdat op dit moment alles nog open ligt. En waarschijnlijk gaat het tegenvallen maar we hebben wel de mogelijkheid om met elkaar voor een kanteling te zorgen. En het feit dat in theorie nu alles nog kan maakt me dus een beetje nerveus, op een positieve manier.
Nou ben ik ook niet helemaal naïef, er zal niet bijzonder veel veranderen. Maar ik vind deze dag wel bijzonder voelen. Een beetje dat gevoel als je op vakantie gaat en je weet dat je onderweg bent maar niet precies waar je terecht gaat komen. Love dat.

3 likes

Ga jij stemmen/Heb jij gestemd op een regenboogkandidaat?

• Ja, op iemand die zelf ook LHBTQIA+ is
  • Ja, op iemand die zelf niet LHBTQIA+ is
  • Dat weet ik niet
  • Nee
  • Ik mag niet stemmen/heb niet gestemd

0 stemmers

ter info: https://www.rainbowvote.nu/tweede-kamer-2021/kandidaten/

Ga je vanavond de uitslagen live kijken op tv?

• Ja
  • Nee
  • Weet niet

0 stemmers

Jij stemt niet, maar je gaat wel live kijken? Of mag/kan je niet stemmen?

Niet stemmen vind ik alleen oké als het gaat om een referendum dat ongeldig moet zijn wegens lage opkomst (looking at you Oekraïnereferendum)

10 likes

Als ik op een grote partij had gestemd dan had ik daar wel naar gekeken maar in het geval van bij1 heeft dat niet zoveel zin denk ik

Ik denk dat het altijd zin heeft, ook al is het maar om je stem te laten horen zodat er in de toekomst rekening mee gehouden kan worden als een partij wel meer zetels haalt/groter is.
Je stem gaat altijd naar de partij, dus het kan zeker geen kwaad lijkt me.

5 likes

Ja dat is waar!
Vind het ook lastig, wil eigenlijk op een vrouw van kleur stemmen die ook nog regenboogkandidaat is maar alles in 1 wordt toch lastig als je je op 1 partij focust

3 likes

Ben eruit, net terug van het stemmen :v: haha

4 likes

Kandidaten die zich inzetten voor kwesties die LHBTQI personen aangaan! Hier zie je per partij een overzicht van de kandidaten die zich hiermee bezighouden
https://www.rainbowvote.nu/tweede-kamer-2021/kandidaten/

Edit: oh, zie nu dat de link ook al onder de poll stond, had ik niet gezien!

Het zijn kandidaten die expliciet zeggen zich in te zullen zetten voor LHBTQIA+ kwesties en gelijkwaardigheid, en zich daarom dus ook als ‘regenboogkandidaat’ op deze site laten zetten.
Op de kandidatenlijst kunnen ze vertellen over wat ze daar precies mee bedoelen en wat ze beloven, dus hiermee kunnen kiezers zichzelf informeren. Het is geen stemwijzer of zo.
Je kunt op de site ook stemgedrag uit het verleden van partijen terugvinden en zo.

1 like

Ik had dit jaar niet echt zin om te gaan tbh. Ben wel nieuwsgierig of mijn stad weer PVV als grootste partij heeft (hoop het niet).

Wat zonde! Helemaal als je hoopt dat een bepaalde partij niet te grootste wordt. Kan je niet nog even blanco gaan stemmen, dan hoef je je niet te verdiepen? Of een huisgenoot oid machtigen om dat voor je te doen?

54 likes

Ik kreeg een mini potlood en een button na het stemmen!

1 like

Anders: vind ik echt behoorlijk stom. Er is zoveel mis in dit land, als je niet stemt geef je dus duidelijk aan dat het je niet interesseert dat (…) vul in: te lage lonen / discriminatie / milieu naar de klote / ongelijke kansen / er geen vluchtelingen(kinderen) van moira hier naartoe worden gehaald / de woning’markt’ over de kop gaat omdat investeerders massa’s huizen opkopen / pvv de een na grootste is / hele grote rijke bedrijven hier amper tot geen belasting hoeven te betalen / rutte een teringlul is/ toeslagenaffaire die zelfs mensenlevens heeft gekost

@fenayi sorry even direct tegen jou maar ‘niet echt zin om te gaan’ vind ik echt flauwekul. Zeker als je bijvoorbeeld zelf al niet hoopt dat PVV de grootste wordt in jouw stad - daar heb je namelijk wel degelijk invloed op. Stemmen is gratis, er zijn enorm veel stembureaus open, je hebt alleen een stempas en een id nodig. Je kunt er zelfs vrij voor krijgen.

65 likes