Jammer! Het kost echt maar 1 minuut, bij mij was er niemand en ik stond zo buiten.
Hahahh @Eddie en andere belgen, worden jullie al moe van deze polls? Wel leuk dat jullie steeds trouw meestemmen
Als je niet gaat stemmen vind ik ook niet dat je mag klagen als een andere partij de grootste wordt. Het is zo’n minimale moeite ook. Ook zo irritant als mensen gaan klagen over een bepaald beleid, maar zelf niet gestemd hebben en dus niet eens die minimale moeite gedaan hebben om er iets aan te veranderen.
Mijn vader heeft me van kleins af aan ingeprent om áltijd op een vrouw met een migratieachtergrond te stemmen, dus dat doe ik nog steeds braaf. Maar heb me eigenlijk niet specifiek bij haar ingelezen.
Wat zou je er van vinden als verkiezingsdag een feestdag zou zijn? Dus je bent vrij om te gaan stemmen wanneer je wil, je krijgt koffie met een taartje of bier met friet, slingers, etc.
- Goed idee!
- Onnodig maar wel leuk
- Nee bedankt
0 stemmers
Of alleen vrij áls je gaat stemmen
Omg nog beter
Ik vind het een zwak als mensen niet gaan stemmen, tenzij er echt iets aan de hand is (bijv. dat je met spoed bent opgenomen of niemand kon vinden die bereid was je te helpen). In veel landen is het niet vanzelfsprekend dat je nog enigszins wat invloed kan uitoefenen op diegene die zullen/zal regeren en dat daarnaast alles ook nog redelijk fair verloopt qua toezicht.
Als je kijkt hoe het er nu aan toe gaat in Myanmar, dan vind ik het beschamend als je in dit land geen gebruik maakt van je kiesrecht.
Ik heb ook tegen mijn studenten gezegd. ‘Het maakt mij niet uit wat je stemt, maar ga stemmen en probeer je een beetje in te lezen voordat je het stemhokje binnenstapt.’
Ik zie het ook niet als mijn taak om hun politieke voorkeur te beïnvloeden. Maar ik zet ze graag wel aan tot kritisch denken en een actievere houding.
Zie echt voor me dat als je dan gestemd hebt iemand bij de uitgang staat met zo’n schaal (vegan) bitterballen
wat een gemiste kans dit
Ja ik vind eigenlijk wel dat ze een borrelpakketje moeten uitdelen als je gestemd hebt, zodat je kan genieten van de uitslag 's avonds. En een pasje dat je mag zeiken over de uitslag, omdat je gestemd hebt
Nu met zo’n knijper een bitterbal in mensen hun bek proberen te gooien. NK bitterbal werpen.
Ja en dan probeert de persoon voor je te dubbel dippen in de mayo, neeeeeee bedankt ik sla over
Dat krijg je ervan als je een bitterbal in MAYO dipt
Dit klinkt heel leuk totdat je daar staat met zon kneiter hete bitterbal met een saus waar iedereen al in heeft gedipt. Nee dankje doe mij maar een mini tompoesje.
Wel alleen een tompoes voor mensen die op partijen stemmen die voor gelijkheid zijn. Anders mag je geen tompoes want dan zie je gelijk de gevolgen van je stem.
Afhankelijk van de partij waarop je stemt krijg je iets anders. FVD en PPV stemmers krijgen blokjes kaas met een vlaggetje, GL en PVDD stemmers krijgen vegan hapjes, SP’ers krijgen een kopje tomatensoep, etc. Moet je wel je stemgeheim voor opgeven maar ach wie geeft er tegenwoordig nog om privacy
SGP’ers geven we gewoon een hosti.
CDA’ers krijgen iets lokaals van een boer, een zak zure appels of zo.
Mark Rutte en consorten. krijgen iets van een grote multinational, dus iets van Unilever.
D66 krijgen iets dat biologisch geteeld is.
zakske aardappel anders dus
Edit: een pot, ik zie nu dat het in een pot zit.
FVD en PVV stemmers krijgen een beuk op hun neus bedoel je
Ze krijgen een dooie mus of een koude kermis.
Of een rotte appel