Stel je persoonlijke vraag #25

Een beetje victim blaming, denk ik? Als ik thuis kwam met het bericht dat er iets naars wat gebeurd, werd er direct een assertiviteitscursus geregeld. Moest ik eens huilen omdat ik me buitengesloten voelde, werd er meteen een afspraak gemaakt met de schoolmaatschappelijk werker. En als ik in een naïeve bui had bedacht dat ik degenen die mij buitensloten wilde uitnodigen voor een logeerpartijtje, werd ik dom genoemd en werden ze boos op me. Terwijl je soms als kind gewoon een knuffel wilt en thee wilt drinken met je moeder en alles wilt vergeten. Hoewel ik echt wel weet dat ze deze dingen ook deden uit liefde. Resultaat was dus dat ik, als er iets naars gebeurd was, verdrietiger was om mijn ouders weer teleur te moeten stellen dan vanwege wat er gebeurd was. Bang om dingen thuis te vertellen. En dat heb ik nog steeds een beetje. Ook het altijd sterk moeten zijn, niet mogen laten zien dat je je zwak voelt of verdrietig bent. Je altijd groot houden tegenover anderen en doen alsof je je leven helemaal op orde hebt. Ik heb nu een dochtertje van bijna 1 en als ik haar één ding wil meegeven is het dat ze 100% goed is zoals ze is. En dat ze overal mee bij me terecht kan en dat ik er dan voor haar ben.

31 likes

Ahh op die manier. Ik begrijp het. In ieder geval heel mooi dat je weet hoe je het wel wilt gaan doen bij je eigen dochtertje!

1 like

Kun jij veel haarkleuren hebben? Ik vind die billie eilish daar echt zo’n voorbeeld van. Sommige mensen kunnen van lichtblond naar donkerbruin gaan en het staat allemaal.

• Nee mij staat eigenlijk maar 1 kleur, of wat dicht bij mn eigen haarkleur ligt
  • Ja ik kan wel veel haarkleuren hebben

0 stemmers

Ik heb echt aan zoveel kappers in mn leven gevraagd maar ze zeggen allemaal hetzelfde. Gewoon mn eigen haarkleur.

Heb je wel een spijt van je haarkleur gehad? Dat je terugkijkt op foto’s echt denkt oh my god.

• Nee
  • Ja zovaak
  • Een enkele keer

0 stemmers

Ik wilde als puber zo graag blond zijn dus toen ik 15 was probeerde ik het te blonderen, zoo lelijk. Jaren later kwam ik een oud klasgenoot tegen tijdens uitgaan waar ik altijd heel goed mee kon. Hij zei omg dit is veel beter, jouw gele haar stond echtniet! Dankje lol

2 likes

Geen idee, nooit iets heel geks geprobeerd.

2 likes

Warme kleuren staan mij echt leeelijk, dus elke keer dat ik mijn haar geverfd heb zag het er superslecht uit, ook al koos ik altijd voor best natuurlijke tinten (chocoladebruin, kastanjebruin, subtiele highlights, een gloed door henna). Mijn haar is praktisch zwart en dat staat me prima, ik denk stiekem dat ik platina/zilver goed zou kunnen hebben, maar dat is natuurlijk een onwijze commitment. :weary: Blauw lijkt me ook leuk, maar daarvoor blonderen terwijl ik het al te veel moeite vind om mijn haar te wassen is heftig. Gelukkig word ik snel grijs!

4 likes

Heb van nature zwarte wenkbrauwen, maar ben donkerblond. Toen dacht ik ooit:“Goh laat ik mn haar dan ook maar zwart verven.”

never again

3 likes

Een vriendin die blond is van nature ging haar haren ooit gitzwart verven. Toen dat uitgroeide leek het telkens alsof ze kaal werd. Wij moeten nu altijd lachen om die foto’s uit die tijd en ook om mijn kansloze pogingen blond te zijn. Echt HAHA.

8 likes

Of misschien een combinatie van? Zoals monica staat zowel blond als donkerbruin en Kim Kardashian ook vind ik. Dan denk ik soms, dan zou mij blond ook wel moeten staan. Maarja die hebben natuurlijk top kappers.

2 likes

Hahaha ja nou dat had ik dus ook inderdaad! Zo’n hele grijze streep krijg je dan op je hoofd, zo lelijk

2 likes

Ja wat een ellende! Ik vind bruin haar super mooi, maar die uitgroei maakt dat ik het niet meer verf.

Ik heb donkerbruin haar, bijna zwart, maar heb elke haarkleur wel gehad (alle kleuren van de regenboog wel denk ik) en vond het allemaal leuk, ook achteraf nog. Maar heeft idd meer met je ondertoon te maken, meeste kleuren van kleren staan me ook wel.

Ga alleen nooit meer platinablond omdat het 1) teringveel werk/duur was als je zulk donker haar hebt en 2) ik elke ochtend m’n moeder in de spiegel zag. Die mindfuck kan ik niet nog een keer handelen :geek:

6 likes

Ja snap ik, want ik vind bij mensen die donkerbruin/zwart haar hebben en het hebben geblondeerd veel minder storend dan andersom. Zo’n lichte uitgroei ziet er gewoon gek uit.

@Hufflepunk ging je haar niet helemaal kapot?

1 like

Nee viel mee! Had een hele goeie kapper en Olaplex is je redding. Maar idd wel veel werk en duur. Had het ook laten uitgroeien naar een balayage zodat ik het niet telkens opnieuw hoefde te bleken. Vond het leuk voor 1 keer maar ga het niet meer doen :joy:

1 like

Als je nou jouw natuurlijke haarkleur mocht veranderen, zou je dat doen? Oh en dit blijft dan altijd zo.

• Nee
  • Ja een aantal tinten lichter
  • Ja een aantal tinten donkerder
  • Ja veel donkerder
  • Ja veel lichter

0 stemmers

Mijn haarkleur is midden bruin en ik heb blijkbaar blondtinten in mijn haar waardoor het in de zomer behoorlijk licht wordt met natuurlijke highlights waarvan sommige plukken zelfs super blond. Ik zou dat wel graag het hele jaar door willen maar dan zonder te verven (een keer geprobeerd en zag er een stuk minder mooi uit)

1 like

Dat zou me heel veel geld schelen voor haarverf! Ik heb zo’n nietszeggende peper en zout kleur, en verf het altijd donkerbruin

3 likes

Ik vind het zo ergerlijk dat mn moeder vaak zegt dat ze mn haar te donker vindt. Dat is mijn haarkleur, hoe kan je dat nou zeggen trut. :joy: bovendien had ze zelf voordat ze grijs werd precies dezelfde kleur. Oja en dat het dan te hard staat bij mn gezicht. Dus wil ze dan dat ik het ga bleken? Dacht het niet.

1 like

Hoeft niet zoveel te kosten toch? Om het donker te verven? Ik gooi er soms zon pakje John Frieda foam color overheen. Het maakt mijn haar niet lichter of donkerder maar wat minder saai qua kleur. Volgens mij kies ik voor dark natural brown.

Oja eerst gebruikte ik deze, maar die haalden ze ineens uit het assortiment.

En nu deze

Ik weet alleen niet of het goed dekt als je wat lichter haar hebt.

Ja dat klopt hoor, maar het lijkt me zoveel makkelijker om er niks aan te hoeven doen haha. En het wordt zo snel weer licht vind ik (tenzij ik het bij de kapper laat doen).