Stel je persoonlijke vraag #25

En de kinderen die het aanzien en niets ondernemen. Heeel belangrijk, want het initiatief om te pesten ligt natuurlijk maar bij een klein groepje. Leer die kinderen hun afkeuring onder woorden brengen en je bent er zo. Maar nee, het gepeste kind moet zichzelf veranderen.

4 likes

Omg ja

1 like

Je moet die L heel ā€˜dik’ maken, zoals het einde van het woord ā€˜wol’. Je tong verplaatst eigenlijk bijna niet naar voren bij die L. Misschien helpt het om te proberen om djuu-wow-rie te zeggen (en dan is die o kort als in het woord wortel en niet lang zoals in rover)

1 like

Precies dit! Het is zo gek dat de verantwoording bij in dit geval het slachtoffer wordt gelegd. Ik ben ook gewoon heel erg benieuwd of elke school hier een protocol voor heeft.

2 likes

Zelfs op dezelfde persoon :two_hearts:

2 likes

Toen de retourkosten voor eigen rekening zowat gelijk waren aan het bedrag van het product, had ik zoiets van :llama:.

Ik werd in de brugklas zo erg gepest dat enkele kinderen mij wilde aanzetten tot zelfmoord (en er werd door de school niet ingegrepen). Ik vraag mij nu geregeld af hoe het met die pesters is, hoe zij met zichzelf kunnen leven. Of zij überhaupt spijt hebben of er soms nog aan denken, ik denken niet.

4 likes

Hoelang was jouw langste relatie die uit ging?

• Nog nooit een relatie uitgegaan
  • < 1 jaar
  • 2/3 jaar
  • 4/5 jaar
  • 6/7 jaar
  • 8/9 jaar
  • 10+ jaar

0 stemmers

Hoeveel last/verdriet heb je hier van gehad?

• Geen
  • Weinig
  • Gemiddeld
  • Veel
  • Heel veel

0 stemmers

Reden dat het uit ging?

• Vreemdgaan
  • Schadelijk gedrag
  • Niet verliefd meer/ niet meer houden van elkaar
  • Andere visie en ideeĆ«n op de toekomst
  • Anders

0 stemmers

Anders: eikel

23 likes

Ik kwam laatst via via een meid die mij het leven in de brugklas heel zuur heeft gemaakt tegen op Facebook en het deed meer met me dan ik had verwacht om haar vrolijk lachend op de foto te zien staan en haar tekstjes over haar succesvolle baan te lezen. Had het niet verwacht maar merkte dat ik er gewoon nog boos en verdrietig van werd.

8 likes

Ik ben niet enorm gepest, wel wat buitengesloten in de laatste jaren van de middelbare school, maar denk vooral dat de manier waarop mijn ouders ermee omgingen veel invloed heeft gehad op me. En dat vind ik heel lastig om uit te spreken omdat ik weet dat mijn ouders altijd het beste met me voor hebben/hadden en we heel veel van elkaar houden maar hun denk- en handelswijze heb ik veel meer last nog van dan van die pesterijen.

3 likes

Anders in: alle vier + verslaving (ex 1)
Anders in: alle vier + mishandeling (ex 2)

Verder val ik op hele goede mannen. :joy::woman_shrugging:

1 like

Ik zat in een (samenwoon)relatie en werd in hartstikke verliefd op een ander. Inmiddels 9 jaar samen met diegene.

1 like

@Feline Toen ik hoogzwanger was vroeg ik of ik bij de prenatal naar de toilet mocht en toen mocht dat niet. En raakte toen echt in paniek want had het echt niet kunnen redden tot thuis, mocht gelukkig bij de eazy wok wel anders had ik denk ik in mijn broek geplast. Was echt zo boos want was best wel lang in de prenatal geweest en het is een babywinkel waar veel zwangere komen?

5 likes

Anders: ik ging terug naar Nederland. Dit was in 2014 en ben sindsdien geen kerel meer tegengekomen die ook maar in de buurt kwam van hem.

1 like

Ik besefte dat ik op vrouwen val en was getrouwd met een man. Niet echt een gebruikelijke reden, zeker niet omdat ik echt heel jong was. 24 toen ik de scheiding aanvroeg.

37 likes

Wat voor denk en handelswijze was dat dan?

Aahh dat lijkt me echt een lastige reden om door uit elkaar te gaan.

Hoor jij je buren wel eens seks hebben?

• Ja en dit vind ik kut
  • Ja maar ik heb er verder geen last van
  • Nee
  • N.v.t. heb geen buren

0 stemmers

Zou jij een hondje willen zijn van lieve eigenaren?

• Ja leuk geen verantwoordelijkheden, lekker geaaid worden en spelen met andere hondjes
  • Nee, mens zijn lijkt me leuker

0 stemmers