Stel je persoonlijke vraag #25

Als je Engels praat en dan een Nederlandse/Belgische plaatsnaam noemt, verengels je die plaatsnaam dan? (Joetrekt of Entwurp)

• Ja, wel zoveel mogelijk
  • Nee daar begin ik niet aan
  • Mijn woonplaats is onmogelijk te verengelsen, maar bij andere plaatsnamen zou ik dat wel doen

0 stemmers

Alleen als de Engelse naam heel anders is, maar volgens mij hebben we dat in Nederland niet echt? Als ik in Wenen zou wonen zou ik in het Engels wel eerder Vienna zeggen dan Wien bijvoorbeeld, maar als ik Amsterdam zeg in plaats van Emsterdem ga ik er vanuit dat ze me gewoon begrijpen.

4 likes

Oh ja! Apart inderdaad dat het de enige is, denk een combinatie van lastig uit te spreken en bekende stad?

1 like

De MP is ook minister van algemene zaken dus technisch gezien klopt de vraag wel :crazy_face:

2 likes

Ik vind dat ook heel verwarrend! Zeker als het iets heel anders wordt bijvoorbeeld Mexico City (of erger Mexico stad) en dan heet dat daar opeens CDMX.

Ik vind sowieso dat we niet alles moeten verengelsen. Ik snap het ook niet zo dat mensen hun eigen naam verengelsen en zou dat omgekeerd ook raar vinden. Stel dat een gozer die Juan heet zich opeens voorstelt als Jan :joy: ik vind dat er wel iets authentieks verloren gaat bij het verengelsen van namen.

Oh wat ik wel hele grappige verengelsing vind zijn de namen in New York die fonetisch zijn omgezet. Zoals Breukelen naar Brooklyn en Staate Eylandt naar Staten Island.

6 likes

Nog minder erg dan Sweet Lake City

18 likes

Hmmm, heeft er dus niemand van het forum epilepsie?? ik had namelijk een vraag voor een ervaren epilepsiër

Andere vraag dan. Spelen er forummers among us

• Ja
  • nee
  • wat is dat

0 stemmers

Je zou het medische vragen topic kunnen proberen?

2 likes

Nog niet, maar de dag is nog jong :thumbsup:

17 likes

Hahaha ik heb zo vaak in de tram gehoord dat er werd omgeroepen Liedseplien :joy:

Alsof toeristen dan denken aaah liedseplien the place fo be.

Ik denk dat ze eerder denken is that the same as leiwsepelein? I want to go there.

6 likes

Haha, touché!

Nee maar ik kijk wel graag streams ervan. Echt een guilty pleasure.

2 likes

Heb jij wel eens makreel gegeten?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee

0 stemmers

Plankton met eigen ogen gezien in de zee?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

• Ik draag liever een wit t-shirt
  • ik draag liever een zwart t-shirt

0 stemmers

Hoe vaak is het jou voorgekomen dat een wit kledingstuk verkloot was door andere dingen uit de was (bijv. een rood t-shirt)? Aka Helvegen, vooral zwart dragend, overweegt iets duur wits te kopen maar is bang dat het fout gaat.

• Nooit
  • Een keer
  • Af en toe
  • best vaak
  • Ik bezit geen witte kledingstukken.

0 stemmers

Als je met enkele forummers mee zou doen aan televisieprogramma waarbij steeds één iemand voor de anderen kookt en dan een cijfer ontvangt voor zijn gastvrijheid en kookkunsten, dan zou ik _____

• Als winnaar uit de bus kunnen komen
  • Een gedoodverfde concurrent zijn
  • Behoren tot de middelmoot
  • De rol van verliezer op mij nemen
  • Geen idee

0 stemmers

In de normale wereld:

Stel… als een vriend(in) bij je komt eten die je al lange tijd niet heb gezien:

• Ga ik uitgebreid voor die persoon koken
  • Eet die persoon maar gewoon mee met de pot
  • Bestel ik iets online een pizza of take away van een leuk restaurantje
  • Neem ik die persoon uiteten
  • Laat ik de ander koken als die persoon het voorstelt.
  • Je komt maar op een ander tijdstip

0 stemmers

Jaa ligt eraan van @grace zou ik verliezen wss maar van @Baron zou ik winnen ahha

6 likes

Ben jij wel eens als enige lid online geweest op het forum?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee

0 stemmers

Ik word snachts vaak wakker, maar het maakt niet uit hoe laat dat is, er is altijd wel een ander lid online

7 likes

Ik vergeet ook echt heel vaak om uit te loggen dus ben vast wel eens alleen online dan, haha

M’n moeder was 1 keer een week weg, m’n vader deed de was en er zat een roze vlek (van iets rood) op m’n mooie witte hemd :+1: overigens draag ik voor de rest liever een zwart t-shirt omdat ik heel snel plekken krijg bij de oksels bij witte t-shirts

2 likes

Ah oke er is dan verschil in ingelogd zijn en online zijn? Wist ik niet! Dan heb ik niks gezegd