Stel je persoonlijke vraag #25

Hebben jullie bij bepaalde studies het idee van oh, dat is een pretstudie, dat is een makkelijke studie, of soms de gedachte ‘WO, wauw! Oh… sociologie?” ofzo? Zoja, bij welke? Zogenaamde ‘pretstudies’ van internet afgehaald. Anoniem.

• Ja, dit heb ik wel eens (onbewust)
  • Ja, dit heb ik wel eens en daar sta ik achter
  • Nee, dit denk ik nooit

0 stemmers

• Kunst en cultuur
    • Filosofie
    • Politicilogie
    • Sociologie
    • Media
    • Social work
    • Rechten
    • Toerisme
    • Antropologie
    • Journalistiek
    • Engels
    • Andere
    • Nee, niks van dit alles

0 stemmers

Moest Mc oeps

Ik kijk alleen voetbal en dan ook echt zoveel mogelijk.

Met olympische spelen vind ik dressuur altijd heel leuk en turnen. Oh en natuurlijk curling haha

Mijn studie kan je als pretstudie beschouwen :sweat_smile:

Als iemand zegt dat hij/zij vrijetijdsmanagement heeft gestudeerd denk ik wel altijd, okeeeeee… :grimacing: Zo benieuwd wat je daar dan precies leert. Maar goed, kijk er niet op neer of zo, eerder nieuwsgierig.

13 likes

Een vriendin van mij heeft dit gestudeerd en na haar afstuderen wist ze nog steeds niet wat ze 4 jaar lang had gedaan :sweat_smile: Die heeft na haar studie zich laten omscholen tot boekhouder want dat was tenminste iets praktisch waar ze iets mee kon :sweat_smile:

5 likes

Mijn havo profiel werd ‘pretpakket’ genoemd. Cultuur en maatschappij. Mijn hbo studie werd pretstudie genoemd, social work. Ik houd denk ik gewoon van pret.

4 likes

Oh nu op tv iemand die student theaterwetenschappen is.

Pretstudie?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb dat met communicatie

2 likes

Oh heb jij communicatie gestudeerd?? Zeg eens wat dan!

8 likes

Ahja, communicatie, HRM.
Echt veel studies die je als pretstudie kunt beschouwen. Wiskunde/natuurkunde/scheikunde wordt echt over het algemeen wel als ‘beter’ gezien volgens mij?

:raising_hand_woman:t5:

Na het eerste jaar moest je gewoon een keuze maken/hoofdrichting kiezen. Dus dan was je niet nog steeds random overal vakken aan het volgen.

3 likes

Vond dit ook altijd wel grappig. Qua theorie wellicht niet de meest moeilijke stof… maar ik denk dat geen enkele andere studie zoveel huilende studenten kan veroorzaken tijdens intervisie en praktijkuren :joy:.

4 likes

Enige sport die ik wel eens kan kijken is motorcross. En af en toe F1 en dat is het wel.

Ik had op de middelbare dan ook het pretpakket (cultuur en maatschappij)

Vriendin van mij vond psychologie (wat ik deed) ook gewoon maar de studie die je deed als je uitgeloot was voor geneeskunde (wat zij deed)

2 likes

Goede vraag :joy: toen ik aan die studie begon was het nog SPH, sociaal pedagogisch hulpverlener. Maar in mijn laatste jaar verandert en nu staat er ‘social worker - ggz agoog’ op mijn diploma. Zo jammer, beetje pretentieus. Niet alsof we vakken in het engels kregen ofzo.

4 likes

Bij mij op de (technische) uni worden ook bepaalde minder technische studies automatisch door iedereen gelabeld als pretstudie. Ook met het idee ‘o als je studie A niet haalt kun je nog altijd B (de pretstudie) gaan doen’ en er is echt een soort ‘rangorde’ in hoe studies gezien worden soms (moeilijkheidsgraad)

In m’n eerste jaar heb ik echt de meest random vakken gevolgd, maar eigenlijk was dat wel heel relaxt, want toen wist ik daarna heel zeker dat ik nooit iets met taalwetenschap, theater- en televisiewetenschappen en Engels als studie te maken wilde hebben. Verder was tcs wel echt heel kut dus daar heb je gelijk in.

2 likes

Als je nu kon kiezen, en opnieuw een studiekeuze kon maken. Wat zou je kiezen?

• Iets anders dan ik koos
  • Hetzelfde dat ik koos
  • Een alfastudie
  • Een betastudie

0 stemmers

Kut??? Hallo eindeloos kiezen, combineren en verder kijken

Wat is stereotype antropologie