Stel je persoonlijke vraag #25

Waar ben je meer bang voor?

• Muizen
  • Spinnen
  • Doet me allebei niks

0 stemmers

nee ik laat het ook niet merken! ik ga zelfs over mijn eigen angst heen om die spin te pakken en dood te maken :face_vomiting: ben daar zelf ook absoluut geen fan van maar hij is nog veel banger dan ik dus ja dan moet je toch wat. ik ben zelf extreem bang voor onweer (heb zelfs emdr ervoor gehad) dus weet hoe kut het is als mensen zeggen oh joh is toch niks engs aan terwijl ik zowat sta te hyperventileren. vind zulke filmpjes sturen ook mega kinderachtig

5 likes

Doet me allebei niets, maar van muizen schrik je gewoon omdat die ineens voorbij komen gerend

4 likes

Muizen vind ik zo schattig, als ze geen lange staart hebben is het toch net een hamstertje? Ik heb nu wel minder angst voor spinnen maar nog steeds, al die poten en gatver de gatver. Ik voel het al kriebelen. En ik schrik echt 1000 keer meer van ineens een dikke spin in de hoek dan een muisje die snel weer ergens in een gat kruipt. Zo lief.

Aaahw. Bestaat er een lieve foto van een spin :tired_face:

16 likes

Vind muizen en spinnen niet eng maar wil ze niet in mn woning. Een spin laat ik gewoon zitten want ze “verdwijnen” toch snel zelf. Maar muizen, neee dan heb je er meteen meerdere ook. Dus niet bang maar wil xe wel echt weg.

2 likes

Nederlandse spinnen doen me niks, maar van die dodelijke/gevaarlijke dingen moet ik echt niks hebben

16 likes

Heb bijna dit hele filmpje gekeken, vroeger werd er 2 keer gezegd dat ik arachnofobie had. Maar ewl, ik vind het nog steeds afschuwelijk. Er wordt wel vaak gezegd dat exposure juist helpt. Ik heb in Brazilië een keer zon gore spin gezien en ik weetniet of dat nou die angst getriggerd heeft. Toch zijn het nog steeds vreselijke kutbeesten. Maar de video die je linkt is best ok.

Ik was vroeger bang van spinnen maar toen kreeg ik last van die dikke grote kakkerlakken in mijn appartement. Ze rennen keihard dus ze zijn moeilijk dood te maken en je kunt er ook ziek van worden. Bij mij kropen ze uit mijn bad :nauseated_face:
Ik had er ook 1 in mijn ondergoed lade.

Sindsdien denk ik “oh gelukkig, het is maar een spin”

5 likes

Ik ben zo doodsbang voor muizen dat ik van deze foto al lichtelijk paniek krijg gewoon :sob:

Stond ook ooit eens een vlog van Monica Geuze online (waarschijnlijk nog steeds wel denk ik eigenlijk) helemaal jankend en in paniek omdat er muizen zaten in haar nieuwe huis. Heb me nog nooit zo met Monica kunnen identificeren als toen. :joy:

4 likes

Alleen bij mn kinderen. Maar die zitten door corona dan ook bijna 24/7 op mijn lip.

Dit had in een spoiler gemoeten zo bang ben ik voor die beesten :sob:

Zelfs als er een getekende muis op een kinderfilmpje voorbij komt van mijn kind moet ik het snel af zetten

1 like

Mag jou(denkbeeldige) partner alles zien in jou telefoon?

• Ja, ik heb niks te verbergen
  • Hmm, als hij om specifieke dingen zou vragen, maar ik zal hem niet alles laten zien
  • Nee, ik heb dingen te verbergen die onze relatie zou kunnen schaden

0 stemmers

En als jij naar een vriendin foto’s in lingerie of gedeeltelijk naakt stuurt, wat vind je er dan van dat haar vriend die ziet?

• Niet oke, ik heb ze naar haar verstuurd
  • Hmm liever niet, maar had ik al verwacht en niet zo erg
  • Totaal niet erg

0 stemmers

Niks te verbergen maar liever niet. Hij hoeft niet alle gesprekken te lezen ookal staan er geen geheimen in.

1 like

Ik heb op zich niks te verbergen maar vind het alsnog niet oke als partners elkaars telefoon willen checken, het is gewoon privé.

34 likes

Interessante metafoor haha, wat bedoel je er precies mee? Mijn eerste gedachte was “oh blindedarm, daar kan je prima zonder mee” maar dat zal wel niet je intentie zijn

11 likes

De situatie is dus dat de nieuwe vriend van een vriendin jaloers was en ongevraagd in haar mobiel is gaan snuffelen en al haar foto’s en chats is gaan bekijken. Hij was natuurlijk opzoek naar foto’s en chats van andere mannen, maar vanochtend bedacht ik me opeens dat er vast ook wel foto’s van mij tussen hebben gestaan(naakt of in lingerie).

Het idee dat hij die dus heeft gezien vind ik best wel vervelend, want als ik dat had gewild had ik ze wel naar hem gestuurd.

1 like

Misschien meer als “overbodig aanhangsel”?

3 likes

Maar dan kloppen je antwoorden toch niet echt. Want daardoor lijkt het alsof zij die foto’s aan hem laat zien. Terwijl hij stiekem kijkt.

Hmmm opzich staat er niet specifiek bij of zei ze heeft laten zien of niet. Nu de antwoorden aanpassen is ook weer zonde.