Haha ik doe het gewoon maar ik ben nooit een uitslaper geweest, vroeger als kind al vroeg wakker. Ik ben gewoon het productiefs in de ochtend.
Haha ik vind het zelf super fijn om veel buiten te zijn, moet gewoon lekker bewegen
Ja ik word dus wel altijd vroeg wakker, inderdaad al sinds jonge leeftijd, maar de ochtend is zeker niet mijn productiefste moment heb het slecht getroffen met de biologische klok
Echt een van mijn grootste irritaties aan vrienden is wanneer alles wat je zegt automatisch wordt gedeeld met hun partner. Ik ga er voor het gemak wel van uit dat ze dat doen, dus als ik van iets echt niet zou willen dat de partners het weten hou ik het gewoon helemaal voor mezelf, maar echt leuk vind ik het niet. En met velen ben ik zelf ook goed bevriend hoor, dus in persoon bespreken we van alles en dat is prima. Maar ik zou echt heel boos zijn als mijn partner in mijn telefoon gesprekken tussen mij en derden zou bekijken, rot op, als het jou aanging vertelde ik het je wel. Ik wil dat mijn vriend(inn)en met mĂj kunnen praten en niet met mij-en-mijn-partner, dat bepalen mijn vrienden zelf of en wanneer ze dat willen.
Precies om deze reden deel ik lang niet alles wat ik met vriendinnen bespreek met mijn partner. Het is in vertrouwen is verteld aan mij, en niet aan hem. Als ik dat wel wil, om wat voor reden dan ook, vraag ik gewoon even aan de vriendin in kwestie of ik het met hem mag delen of liever niet. Klinkt geforceerd maar in de praktijk is dat eigenlijk helemaal niet zo, het is juist heel simpel.
Ja echt 100% mee eens en wou dat dit voor iedereen vanzelfsprekend was.
Is toch een beetje een ongeschreven regel? Ik kan mij niet voorstellen dat ik bepaalde dingen deel en andersom hoef ik ook niet alles te weten van mijn vriend zijn vriendengroep
Welk standaard gedichtje voor een geboortekaartje had het beste bij jou gepast (achteraf gezien)?
- Een wonder in ons midden / je bent zo klein en lief / Ja, jij bent zonder twijfel / onze mooie hartendief.
- Een nieuw mensje in de wereld / dat maakt ons heel erg blij. / Een nieuw mensje in de wereld / en dat mensje dat ben jij.
- Een wonder is ons geschonken, / nog zo teder, nog zo klein. / Dat het in de wereld / een zonnestraal mag zijn.
- Als ik je daar zo zie liggen / Wezentje zo pril en puur / Een genot om naar te kijken / Liefde vanaf het eerste uur.
- Er zijn veel dingen in het leven,/ die u versteld doen staan. / Maar het mooiste op aarde, / is nieuw leven, uit liefde ontstaan.
- Nog maar net geboren, / kijk je ons al aan. / Voor altijd bij ons horen, / alsof je altijd al hebt bestaan.
0 stemmers
Ik dus ook.
Daar ligt het dan
Ogenschijnlijk schattig en klein
Niemand had kunnen bedenken
Wat een draak het later zou zijn
We houden evenveel van haar
als van alle anderen
zelfs die slapeloze nachten
en ondergekotste kleding
zullen dit niet veranderen.
Zo kaal als een biljartbal
en wangen als uitgezakte perzikken
toch zij we blij dat zij
ons voor het ouderschap wist te strikken
Past dit niet beter in het Je moet kiezen-topic
Een snoezig gezichtje, een roze huid,
Maar tering, wat maakt dat kind een geluid.
Ik haat alle geboorte gedichtjes.
Heb je ooit een taal via Duolingo geleerd?
- Ja, en alle niveaus doorgelopen
- Ja, maar niet afgemaakt
- Nee
0 stemmers
Als je alle niveaus hebt gedaan, hoe goed vind je dat je die taal nu kan?
- Slecht, kan er niks van
- Basis, zou me redelijk redden in die taal
- Goed, kan makkelijk een gesprek voeren
- Uitstekend, voel me bijna een native speaker
0 stemmers
Een vervolg
Welke taal heb je met Duolingo geleerd?
- Engels
- Duits
- Frans
- Spaans
- Italiaans
- Farsi
- Chinees
- Japans
- Portugees
- Pools
- Russisch
- HawaĂŻaans
- Ests
- IJslands
- Zweeds
- Noors
- Deens
- Fins
- Iets anders
0 stemmers
Ik ben nog bezig! Maar het is mega uitgebreid vind ik dus ben benieuwd of ik ooit alles âuitspeelâ. Zelfs met Frans waar ik niet bij het begin ben begonnen kan ik nog eeuwig doorgaan volgens mij.
Engels en Duits meer bijspijkeren en Japans en Koreaans om het alfabet te oefenen
Grieks maar uiteindelijk kon ik toen ik in Griekenland was alleen verstaan dat drie oude mannen het op een terras over een âvrouwâ hadden want dat woord herkende ik, maar ik wist niet of ze het over mij hadden of over wie dan ook en toen heb ik het bijltje er maar bij neergegooid
Hoe vaak gebruik jij deo
- Elke dag en als ik wegga neem ik de deobus mee
- Elke dag
- Alleen als ik die dag niet gedoucht heb
- Zelden
- Nooit
0 stemmers
- Perfect, als ik spreek merk je niet eens dat ik een Nederlands accent heb
- Luisteren en schriftelijk (vrijwel) perfect, maar mijn uitspraak is wel beetje lelijk
- Gemiddeld, ik zou geen engelse serie/film zonder subtitles kunnen kijken en alles begrijpen, maar gesprekken gaan me prima af
- Niet zo goed, ik versta de helft niet
- Echt slecht, spreek maar een paar woorden
0 stemmers
Hoe goed is jouw Engels?