Stel je persoonlijke vraag #25

Mijn moeder werkte fulltime, mijn vader in de ochtend en in de middag was hij bij mij. Dan nam hij me mee op speeltuintocht en gingen we alle speelplekken in de wijk af. Op woensdag altijd samen eieren of tosti’s bakken. Echt fijne herinneringen aan. Volgende keer even tegen hem zeggen :smiling_face_with_three_hearts:

17 likes
Heb jij een goede band met je buren?
  • Ja! Topburen, zouden onze vrienden kunnen zijn / zijn onze vrienden
  • Ja, hebben fijn contact
  • Mwah, zeggen elkaar gedag, meer niet
  • Nee, zie ze nooit
  • Nee, ik haat mijn buren

0 stemmers

Heb je bijnamen voor jullie buren?
  • Ja, grappige/leuke bijnamen
  • Ja, negatieve bijnamen
  • Nee
  • Anders…?

0 stemmers

Ik zie ze echt nooit, terwijl hun kat wel eens hier op de bank chillt :joy:

3 likes

Onze buren langs de ene kant zijn jeugdvrienden van m’n ouders (wonen er allebei al 20 jaar, volgens mij omdat m’n ouders zelfs zeiden dat toen het huis naast ons te koop stond of zoiets) en de andere buren zijn een ouder koppel. Die buurvrouw was laatst snoepjes komen brengen om mij en m’n broer succes te wensen met school enz in deze tijden, echt te cute :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Ik werk minder en doe daarom meer voor mn zoontje (maar niet in het huishouden haha). In weekenden en avonden doen we evenveel of mijn vriend iets meer! Heel anders dan bij mn ouders, vader ‘bracht brood op de plank’, moeder deed al het andere.

Tellen de gelegenheidskleedjes ook mee? Want ik zou echt huilen dan :joy:

Ah dat is zo lief!

1 like

“Die mensen die altijd pizza bestellen” of “die van de pizza.” De huizen aan de overkant van de straat hebben een andere straatnaam maar dezelfde huisnummers. Echt enorm onhandig haha ik weet niet wie heeft bedacht dat dit een goed idee is. Maar de mensen van de overkant met hetzelfde huisnummer bestellen enorm vaak pizza en die wordt dan altijd bij ons bezorgd. Je zou denken dat de bezorgers het inmiddels ook wel weten maar dat valt tegen haha.

1 like

Mn buurman is 1-2 maanden geleden volgens mij opgepakt omdat hij iemand heeft doodgeschoten. Echt een raar idee, hij was wel een beetje sketchy maar leek wel een goede man :sweat_smile:

2 likes

Wow dat is onhandig? En irritant, word jij elke keer lekker gemaakt met pizza die niet voor jou bedoeld is haha. Tenzij je niet van pizza houdt natuurlijk, maar dat kan ik mij bijna niet voorstellen.

1 like

Bizar! Hoe ben je daar achter gekomen? Ik zou maar oppassen met een eventuele bijnaam voor hem nu :sweat_smile:

Ja echt heel onhandig. En onnodig, onze kant van de straat zijn alleen maar even nummers dus ze hadden de overkant makkelijk dezelfde straatnaam kunnen geven maar dan met oneven nummers. Maar nee, andere straatnaam en ook alleen maar even nummers was een beter idee :thumbsup:

Wij hebben één van de bovenbuurvrouwen een bijnaam gegeven, omdat we haar naam oprecht niet meer weten. Na 5 jaar is het gênant om die naam weer te vragen dus nu noemen we haar de vrouwelijke variant van haar man zijn voornaam. (Denk bijv. Gerard, dan noemen we haar Gerardina, heel flauw)

En één van de buren noemen we Beppie omdat ze hele avonden op het balkon op speaker aan het bellen is.

5 likes

Mijn buurman was altijd best vriendelijk maar hij is erg vrouwonvriendelijk en kan het niet hebben wanneer een vrouw hem ergens op aanspreekt of tegen hem ingaat. Ik vind het met de dag een vreemdere meneer worden, ik hoor ook heel vaak zijn vrouw huilen en schreeuwen maar ik durf er gewoon niet mee te bemoeien. Laatst zag ik haar en ik wilde eigenlijk vragen of alles wel goed was maar haar man staat altijd bij haar en als ze uit de auto stapt wacht hij haar al op.

2 likes

Heb jij bijnamen voor andere mensen? En dan geen koosnamen voor familie of vrienden.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb jij een bijnaam (geen afkortingen)?

• Ja eentje
  • Ja meerdere
  • Niet dat ik weet
  • Nee

0 stemmers

Ik denk dat afkortingen ook bij bijnamen horen? Mijn ouders noemen me Spaar ipv Spaarlamp bijv

Nee, dat bedoel ik niet. Zal het er ff bij zetten.

1 like

Mijn moeder noemt me altijd krullenbol terwijl ik deze haartextuur heb:

Ze noemt me ook wel eens aardappeltje, of gewoon meisje/meiske.

40 likes

Oo ik lieg, ik dacht van mensen die niet mijn ouders zijn. Mijn bijnaam vroeger was ‘Bolletje’.

2 likes

Reden voor de poll; ik moest eens voor een sollicitatie invullen wat mijn bijnaam was en waarom. Niet gedaan natuurlijk want ik doe niet aan dat soort gekkigheid. Maar had eigenlijk ook weinig zin om ‘Lul’ in te vullen.

32 likes