Stel je persoonlijke vraag #25

Ik ging dus ook wel een of een paar keer per jaar met mijn moeder en zus en een vriendin van haar en dochters dus ik vond het ook altijd wel normaal, alleen toen ik pubertje werd wilde ik alleen nog op badkledingdag.

Het lijkt me echt een goed programma! Zelf vind ik het programma Naked Attraction ook altijd wel weer verhelderend om te zien (uiteraard niet voor kinderen), omdat het voor mij ook onzekerheden wegneemt en laat zien dat ieder lichaam anders is en dat ook smaken verschillen.

Nee, wel altijd naaktstrand.

4 likes

Nou ik denk dat ook negatief aan bijdragen aan normalisering van andere lichamen. In principe word je toch al in het zwembad, op de camping, op het strand, op sport, overal geconfronteerd met alle lichamen.
Zo’n programma geeft extra de mogelijkheid om te oordelen of dat andere kinderen er raar over gaan doen omdat het “op tv” is. Vroeger kon er bij ons in de klas nooit iets normaal gekeken worden want er waren altijd van die domme kinderen die dan riepen van ieeeeeeewww hangtieten (ofzo) waardoor je je er weer van bewust wordt dat jouw tieten volgens puberjeffery misschien niet voldoen.
Met de leeftijd komt het besef vanzelf dat lichamen er niet zo uitzien

ohh mn favo nummer. Trust me on the sunscreen.

2 likes

Ja hier hetzelfde haha, toen wilde ik ook niet meer naakt. Gek eigenlijk als je erover nadenkt wel!

1 like

We gingen wel eens naar het naaktstrand en ik vond dat echt verschrikkelijk

Vind jij pinda een leuk woord? (dus niet of je het lekker vindt of zo, gewoon de klank)

• Ja eigenlijk klinkt pinda echt leuk
  • Nee het is gewoon een woord
  • Ik heb juist een hekel aan het woord pinda

0 stemmers

Maar je hebt niet gestemd, wat vind je dan?

Ik snap dat nooit zo

Je zou niet toestaan dat Puberjeffrey je nu zou slaan toch? Waarom zn woorden je dan nog steeds die power geven om je te raken?

14 jarigen zeggen constant kut dingen, wss had puberjeffrey nog nooit een paar tieten in zn handen gehad.

5 likes

Ik denk dat zo’n programma ook voor een hoop niet-kinderen fijn is om te zien (of fijn was geweest om als kind te zien). Ik vergelijk me als volwassene nog steeds veel te veel met het ‘ideale’ beeld en zou een stuk meer bewust mogen zijn dat er miljarden soorten lichamen zijn en dat de vorm er echt niet toe doet.

2 likes

Als ik zelf niet zo vaak Pinda genoemd zou zijn, zou ik het een leuker woord vinden denk ik. Lekker vrolijk klinkt het wel, zonder de bijbedoeling.

11 likes

Ik kreeg m altijd omdat ie rijmt op mn naam, dus ietsje beter, maar alsnog kwam er dan “pinda poepchinees” bij in liedjes? Niet tegen mij per se maar tegen alle mede mensen met mijn naam

Toen vond niemand dat ook super racistisch ofzo?

2 likes

O ja poepchinees was echt een ding. Snap nog steeds niet waar kinderen dat vandaan halen. Droge is ook dat ik helemaal geen pinda ben, maar ja ben bruin dus zal wel indo zijn (of 15 andere nationaliteiten die nog verder uit de buurt liggen).

Ik cringe nog steeds dat we vroeger serieus Hanky Panky zongen als Chinees verjaardagslied terwijl de Italiaanse en Franse wel klopte. Zat ook echt een Chinees meisje in de klas 🥲, arme Shi Qui.

6 likes

M’n lerares Engels in het 6e middelbaar had haar laatste les met ons afgesloten met dit :heart::heart:

Maar als je op tijd met dit programma begint dan ben je dat toch ook al voor? Voordat ze ‘hangtieten’ raar gaan vinden. Als je al vroeg laat zien dat alle lichamen normaal zijn, zijn hangtieten ook niet meer iets om over te lachen. Tuurlijk zullen kinderen altijd wel giechelig over naakte lijven doen, dat hoort erbij, maar dan ben je dat judgen in ieder geval voor.

M’n vader deed heel moeilijk over alles wat met naakt te maken had en dat heeft me echt jaren gekost om er ‘normaal’ over te kunnen denken, ik moest heel veel patronen doorbreken. Denk dat zo’n programma juist goed is om het te normaliseren.

4 likes

Oke geen sauna’s maar wel naturistencampings maar dat was dus eigenlijk best goed voor je verwachtingen. Je ziet gewone lijven van gewone mensen. Dus ook met een onderbeensamputatie, tatoeages, haar op vrouwen benen of vulva’s en je ziet buiken die niet plat zijn.

3 likes

ik weet niet of ik als kind weerbaar genoeg was om om te gaan met oordelen van andere kinderen over lichamelijke kenmerken… uberhaubt het feit dat er dan meningen worden gegeven en dat je je dan ervan bewust wordt dat mensen dus blijkbaar meningen hebben.
Vanuit m’n opvoeding wist ik al dat alles normaal was, zag m’n ouders, ooms, tantes en opa en oma ook bloot, als we gingen douchen of zwemmen ofzo
Als je een andere opvoeding hebt gehad kan zo’n programma natuurlijk wel goed zijn en het ligt er ook heel erg aan hoe de docent ermee omgaat en of die mondig genoeg is

Dagcrème met spf 15, 2x zonnebrand op m’n face en lippenbalsem met spf 20 🥲

Gewoon een handdoek :+1:

11 likes