Stel je persoonlijke vraag #26

Ahw nou voor de moeders die zich nu schamen omdat ze veel tijd en moeite in de traktaties steken: mijn moeder was ook zo iemand die drie weken voor mijn verjaardag al begon met knutselen. Ik kan me er nog veel herinneren en was er supertrots op altijd. De voorpret was al leuk en dan voelde ik me extra jarig.
Vanaf groep 5 ongeveer gaf ik niet zoveel meer om knutsels en werd mijn jaarlijkse traktatie knakworstjes in bladerdeeg die ik zelf mocht bakken en dat vond ik ook fantastisch.

9 likes

Tepelpiercibgs bij mannen

• Altijd lelijk
  • Mooi
  • Neutraal
  • Mwoh voor mij hoeft het niet maar als de ander er blij mee is
  • Alleen bij een fit lichaam
  • Niks voor een Jeroen
  • Is afhankelijk van de tepels
  • Is afhankelijk van de persoonlijkheid
  • Is afhankelijk van de type man
  • Alleen eentje kan door de beugel
  • Afhankelijk van piercing
  • Kan iedereen staan
  • Ik vind het bij vrouwen mooier
  • Anders

0 stemmers

Mannen met tepelpiercings.

• Zie ik geen traktaties in elkaar flansen
  • Zie ik juist wel de creabea Pinterest dad uithangen
  • Hebben vaker gepiercte oren en zijn er trots op.
  • Hebben gewone oren

0 stemmers

3 likes

Ja
 ik heb dit al eens verteld hier hahaha. Maar bij ons thuis kon t ook echt niet op :joy:

• toverboeken (schatkist doosjes met allerlei Harry Potter schoolboek titels - ik was/ben fan haha) met een toverstok van zoethout!
  • een Egel van papier-machĂ© waar dan stokjes met fruit/kaas/etc uitstaken
  • uilenballen gemaakt die je kon pluizen met cake en dan snoepjes er in haha
  • muizen van koekjes ofzo? Met blauwe oortjes toen m’n broertje geboren was
  • vishengels met dropveters en dolfijntjes en die harinkjes

En nu ik zelf moeder ben zit ik dus ook fanatiek te freubelen haha. Maar ik vind knutselen ook leuk. Als een ander een stoepkrijt met “PIET IS 2” geeft. Ook prima. Losse banaan met een smiley er op? Ook best. :face_with_hand_over_mouth:

6 likes

Nou wat doen jullie moeilijk met traktaties, dit is de OG hoor
afbeelding

45 likes

Maar dit mag nu dus niet :sob::pleading_face:

2 likes

Ik snap niet waarom je kinderen van 1 jaar, of daaronder zelfs nog, zou moeten trakteren? Daar snappen ze toch nog helemaal niets van?! Zulke jonge kinderen hechten toch nul waarde aan rituelen e.d.?

9 likes

Ik maak er braaf een foto van voor in het mapje ‘Knutselwerkjes kind’ en flikker het dan weg. Probeer er van elk levensjaar wel in ieder geval 1 te bewaren.

Edit: overigens mag ik komende week weer een traktatie verzorgen maar gezien we vorig jaar in lockdown zaten is het nu pas de eerste keer dus doe ik braaf m’n best met knijpfruit en een Dikkie Dik uitdeelboekje! (Is dat een ding? Ja dat is een ding).

Oh god surprises! Helemaal vergeten dat dat een ding is. En je dan als ouder iets moet verzinnen en knutselen. That’s it, geen kinderen voor mij.

Ik had deze met lollies erin gestoken!

Van mij mag die hele trakteertraditie, ongeacht leeftijd, afgeschaft worden.

8 likes

Mag je niet gewoon wat pizzas laten komen?

51 likes

Ik wil nu al jouw kind zijn

6 likes

@Karl_Lagerfeld ik wil jouw kind nu al in mijn klas :heart_eyes:

1 like

image

Tuurlijk :stuck_out_tongue_winking_eye:!

Die deceptie als een kind met pizza dozen binnenkomt en dan bij openen dit er in zit hahaha

26 likes

Als je iemand vraagt om af te spreken en diegene zegt dan nee ik kan niet, maar komt niet met een datum waarop diegene wel kan, wat denk je dan?

• Irritant
  • Geen probleem
  • Vergeet diegene vast
  • Is vast bewust
  • Diegene heeft er geen zin in
  • Dan stel ik nog wel een andere datum voor
  • Laat dan maar

0 stemmers

1 like

Herinner me nu dat ik op de basisschool een asbak heb gemaakt als geschenk voor m’n ouders. Raar eigenlijk? Wat betreft de onwenselijkheid van rook in de buurt van kinderen waren de inzichten nog niet die van nu maar je moet maar net roken wil het van toepassing zijn?

16 likes

Dan vraag ik ‘wanneer kun je wel?’

4 likes

Heb jij ooit iets per ongeluk doorgeslikt wat niet de bedoeling was? Zoals een stuk plastic, een knoopje, een stuk speelgoed etc.

Kauwgom en :sweat_drops: (dit is geen water) hoef je niet mee te rekenen in je stem

• Ja
  • Nee
  • Weet ik niet 

0 stemmers

Een vliegje. En vast nog wel meer.

4 likes

De aluminium velletjes van een Sint chocolademunt