Stel je persoonlijke vraag #26

Nog even over omeletten bakken:

Kloppen jullie de eieren met water/melk of nergens mee?
  • Water
  • Melk
  • Niks

0 stemmers

Mijn ouders hebben in de woonkamer twee klokken naast elkaar hangen, één op wintertijd en één op zomertijd. Dus die hoeven er nooit een te verzetten, alleen maar even omschakelen naar welke je nu moet kijken de komende zes maanden. :clown_face:

Die twee klokken zijn ontstaan omdat mijn vader destijds in het Verenigd Koninkrijk werkte en we zo dus altijd een klok op zijn tijd en klok op onze tijd hadden, maar omdat dat een uur verschil is komt dat toevallig overeen met zomertijd-wintertijd. Hij werkt er inmiddels allang niet meer, maar de klokken zijn altijd gebleven.

39 likes

Als jij een bak yoghurt open doet, en er heeft zich een beetje water gevormd aan de bovenkant. Wat doe jij dan met dit water?

• Ik giet het weg
  • Ik roer het erdoor
  • Soms giet ik weg soms roer ik erdoor
  • Dit heeft mijn yoghurt nooit
  • Ik eet geen yoghurt

0 stemmers

1 like

Ik doe dit bij 1 vriendin altijd. Maar dat is omdat ik een standaard 9-5 baan heb en zij allemaal wisseldiensten werkt. Dan is het handiger als zij zegt wanneer ze kan, en dan kan ik kijken of ik dan ook kan. Als ik begin met data noemen dan valt 90% af omdat ze dan werkt

1 like

Een omelet met water??

En een omelet is toch ei met melk, alleen ei is gewoon ei :stuck_out_tongue: Dacht ik tenminste?

7 likes

Het is allemaal een omelet, met of zonder melk/water is optioneel. Ik gebruik weleens water als ik geen melk in huis heb.

1 like

Oke! In dat geval ga ik straks een omelet eten.

Haha, geniet ervan! Met melk is wel de meest klassieke variant volgens mij (en het lekkerst).

1 like

Vroeger gebruikte ik wel melk erbij maar ik zie de toegevoegde waarde er niet van in.

Haha ja omg ik slikte een keer zo’n mega hartsnoepje in z’n geheel door, de paniek

image

3 likes

Maar dit is toch een geklutst ei?
roer-ei_v2

3 likes

Maar wat is het verschil met roerei dan? Dat er melk bij in zit?

Als kind een ijsklontje. En ik maar wachten tot ik het uitpoepte.

Als volwassene heb ik inmiddels een heel doosje wax voor mijn beugel op.

9 likes

Dit is roerei. Geklutst ei is voor mij gewoon rauw ei door elkaar geklutst, nog niet bereid. Als je dat dan in de pan giet en bakt zonder te roeren is het een omelet en met roeren is roerei.

11 likes

Ik denk dat roerei/geklutst ei/kattenkots gewoon allemaal hetzelfde is
maar een omelet is in ieder geval niet geklutst. Maar ben verder geen ei-expert

Wat is je favo ei?

• 3uz87u5iok0i
  • eieren
  • eiersalade-maken-gewooneenfoodblog
  • gepocheerd-ei-02
  • gevulde-eieren
  • Het_perfecte_zachtgekookte_eitje
  • omelet
  • roer-ei_v2

0 stemmers

1 like

Hoezo niet meerkeuze. 1 ei is geen ei

38 likes

Er kan er maar 1 de winnaar zijn

2 likes

Ga je zo lunchen met ei?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Omg dat gepocheerde ei ziet er zo goed uit.

3 likes

Noem jij dit een hard, middel of zacht gekookt ei?
eieren

• Hard
  • Zacht
  • Middel

0 stemmers

Ik vind dit al veel te hard.

1 like