Stel je persoonlijke vraag #26

Zeg jij over jezelf dat je slim bent?

• Nooit, vind ik ook niet
  • Nooit, ook al vind ik mezelf wel slim
  • Soms, als ik iets slims heb gedaan/goed cijfer heb behaald/iets goeds op werk heb gedaan
  • Jawel, ik vind mezelf ook wel slim
  • Ik zeg het wel eens, maar ik vind mezelf niet echt slim

0 stemmers

En zelfs al is diegene wel slim, het lijkt me zo raar om dat over jezelf te zeggen ā€˜ja maar dat kan ik wel want ik ben slim’ net zoiets als ā€˜ja maar ik ben knap’ oid gewoon als mededeling. Doe ff normaal joh.

2 likes

Maar over jezelf zeggen dat je knap bent, waarom is dat erg? Zolang je een ander er niet bij naar beneden haalt zou ik denken good for you dat je jezelf knap vindt en daar voor uit komt.

Zelfde als iemand zichzelf slim vindt eigenlijk. Beter dan jezelf lelijk en dom vinden.

1 like

Volgens mij zeggen alleen vrij middelmatige mensen dit over zichzelf, echt slimme mensen heb ik dat nog nooit horen zeggen.

5 likes

Het gaat denk ik om de manier waarop je het zegt.
Het lijkt me wel irritant als mensen gewoon serieus tegen random mensen zeggen dat ze dat zijn (en dus niet vinden dat ze dat zijn, en ook niet van ā€˜hee dat heb ik goed gedaan ik ben best slim’ oid), en je hoeft jezelf niet dom en lelijk te vinden als je niet ook tegen iedereen zegt dat je mooi en slim bent.
Maar inderdaad dat is ook niet erg, en idd good for you om daar dan voor uit te komen, maar daar zou ik me gewoon aan ergeren.

1 like

True. Als iemand zichzelf uit het niks de hele tijd gaat ophemelen, wel beetje vreemd en irritant. Maar stel het gesprek gaat erover ofzo en iemand noemt dat hij zichzelf wel slim vindt… tsja, dat vind ik anders.

2 likes

Bij deze situatie denk ik ook echt alleen maar aan mannen. Overschatten zichzelf altijd.

2 likes

Welke 3 van de volgende aspecten vind jij het meest wegen wanneer je iemands intelligentie zou inschatten?

• Totaal IQ
  • Opleidingsniveau en cijfers
  • Redeneervaardigheid/logica/probleemoplossingsvaardigheden
  • Taalbegrip/woordenschat /feitenkennis
  • (Werk)geheugen en verwerkingssnelheid
  • Bepaalde vaardigheden en expertises
  • Hoe makkelijk iemand dingen kan verwoorden en beargumenteren
  • Iemands zelfverzekerdheid en houding

0 stemmers

Hahaha het zegt dan ook echt precies niks over hoe slim iemand is als ze dat zeggen, misschien alleen over hun zelfverzekerdheid.

1 like

Ik vind mezelf slim.

:woman_shrugging:

30 likes

Heb jij weleens een IQ test gedaan?

• Nee
  • Ja, maar ik was jonger dan 8
  • Ja, toen ik 16+ was
  • Ja, vrij recent

0 stemmers

Ik vind jou ook slim

4 likes

Ik vind jou ook slim!

Ik vind jullie allemaal dom

33 likes

Toch een gemiste kans dat de eerste optie niet ā€˜Ja, sorry’ is :blush:

3 likes

Nah, @Dombo en ik kennen elkaar al zo’n 4 jaar goed genoeg om dat te beoordelen van elkaar :nerd_face:

1 like

Ik vind het juist raar dat je jezelf niet als slim beschouwt als je in deze fucking ingewikkelde maatschappij je voor jezelf kan zorgen (bedoel overigens niet fysiek voor jezelf kunnen zorgen, maar meer zorgen dat je of je eigen geld verdient/jezelf kan onderhouden/snapt hoe het systeem werkt en ervoor kan zorgen dat je een uitkering krijgt of kan regelen dat iemand voor je zorgt). Ja op een schaal van gewoon normaal slim tot Elon Musk ben je misschien gewoon normaal slim. Maar het is zo’n privilege om normaal te functioneren in deze maatschappij dat ik het echt een beetje respectloos vind naar mensen die dat allemaal niet kunnen. Overigens bedoel ik hier niet mee dat je de hele dag rond hoeft te lopen en te roepen dat je oh zo slim bent ofzo haha.

8 likes

Ja, tussen toen ik 8 en 16 was, maar die optie is er niet?

9 likes

Ligt aan de persoon, ik zou in eerste instantie denken; onzekerheid.

3 likes

Hahaha oeps sorry :sob: duidelijk dat uit mijn test geen hoogbegaafdheid is gekomen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes