Stel je persoonlijke vraag #26

Heb ook niet zo’n hoge pet op van rechtsbijstandsverzekeringen. Als je echt wat wil moet je dan alsnog betalen

Ik heb 1x rechtsbijstands verzekering nodig gehad terwijl ik die niet had.
Maar je kan dan de rechtsbijstandsverzekering bellen en als je zaak kans van slagen heeft dan betaal je een bedrag die ze op de tegenpartij verhalen.

Was echt super goed geregeld vond ik toen. Ik dacht alleen niet nu neem ik een verzekering :sweat_smile:

2 likes

Ik heb vaker gebeld voor advies maar voor lang niet alle onderwerpen bieden zij bijstand. En het advies wat ik heb gekregen kon ik waarschijnlijk ook wel inwinnen bij het juridisch loket.

1 like

Ik vind stinken of niet stinken nog wel een verschil ook. Ik stink niet en zweet niet zoveel, dus zou dat prima bij mijn goede kleding gooien. Dingen die naar zweet ruiken niet zo snel, dat vind ik zo’n indringende geur waarbij ik geen risico wil lopen dat mijn kleding ernaar gaat ruiken. Daar zou ik mn eigen sportkleding niet eens bij wassen.

2 likes

Mijn moeder heeft een hele tijd geleden (6 jr zoiets) geld uitgeleend aan een vriendin van mij. Waren hele goeie vriendinnen destijds (inmiddels niet meer, oa hierdoor).
Eur 2.500,- (of zelfs 3.000 in totaal?)

Zij kwam ook veel thuis bij ons, en had ook goed contact met mijn moeder (ze was een paar jaar ouder. Had haar via een bijbaan leren kennen).
Ze ging trouwen (zij en haar vriend hadden niet alle financiën op orde, niet veel support vanuit hun familie) en mijn moeder vond het zielig, zag haar beetje als dochter etc. Ik was heel vaak bij hen, we deden veel samen, of zij was bij ons, slapen/eten. Verder altijd heel betrouwbaar

Dit zou binnen een paar maanden terugbetaald worden, een deel is redelijk snel wel gelukt. Daarna verschillende redenen, na een tijdje smoesjes, terwijl ze wel op vakantie etc gingen, groter gingen wonen (niet dat ik hier echt een oordeel over mag hebben maar bedoel, er was wel wat “extra” geld leek het). Merendeel (1.500 euro) staat nog open. Ik heb me er een tijdje buiten gehouden. Totdat mijn moeder het geld ook wel begon te “missen”, weinig concreet zicht was op terugbetaling. In die tijd ging ik ook steeds minder met haar om, andere vriendengroep etc.

Toen heb ik 3 jr geleden contact met haar opgenomen, beloofde ze het geld zsm terug te betalen, in delen. Alsnog niets van terecht gekomen. Soms twijfel ik wel wat we hiermee aan moeten. Al dat eerdere contact, energie en frustratie dat op niets is uitgelopen…er is ook niets getekend bijv destijds.
Zal zelf denk ik niet snel zomaar geld uitlenen. Voel me ook schuldig omdat het mijn vriendin was en mijn moeder het ook niet per se heel breed heeft (maar gewoon zuinig leeft en daardoor spaargeld had destijds).
Was iemand die heel betrouwbaar oogde dus je weet het nooit

Ja ik vind kleding wat echt een enorme zweergeur afgeeft niet fijn om bij gewone kleding mee te wassen. Ben altijd bang dat dat zout van het zweet (gatver) overal in gaat zitten.

2 likes

Hmmmm en verkoopt HG toevallig iets vernuftigs om dit probleem op te lossen? :wink:

Nee grapje, ik weet niet maar als je sportkleding met sportkleding in de was kan doen en het dan schoon wordt, waarom zou sportkleding dan niet met gewone kleren in de was kunnen en allemaal schoon worden…

4 likes

Ik heb bijna de neiging om je een hele zooi natte zweterige stinksportkleding te geven en dat bij 2 shirtjes van jou in te doen. Haha, maar ik snap je wel. (Ik raad dit niet aan).

Denk jij wel eens dat je partner vreemdgaat?
Anoniem.

• Ja, weleens, ook al heb ik daar geen aanleidingen/redenen toe
  • Ja, weleens, maar heb daar wel bepaalde redenen voor
  • Nee dat denk ik echt nooit

0 stemmers

Stel je voor je kon zijn telefoon alles doornemen, zonder dat iemand dit ooit zou weten. Zou je dit doen?

• Ja zou ik wel doen denk ik
  • Nee, omdat ik dit schending van privacy vind
  • Nee, omdat ik hem vertrouw
  • Nee, omdat ik bang ben dat ik iets ga vinden

0 stemmers

1 like

Ik probeer het steeds opnieuw om mijn agenda bij te houden, op de middelbare nooit gelukt, op het HBO nooit gelukt, op de uni nu 1 maand volgehouden en nu doe ik weer alles uit mijn hoofd. Ben echt de slechtste agendahouder/planner ooit.

2 likes

Schrijf jij nog wel eens handgeschreven brieven?

• Ja
  • Nee
  • Heel zelden

0 stemmers

Zo ja, met wie? En waarom? Ik schrijf zelf met iemand in het buitenland (mail is niet mogelijk) en ik ken vrijwel niemand die nog fysieke brieven schrijft, terwijl het eigenlijk juist zo leuk is om er voor te gaan zitten

Ik schrijf kaarten helemaal vol maar geen brieven

7 likes

Ik vind mijn oren vooral irritant klein. Oortjes zitten vaak net niet lekker en mijn haar blijft er niet goed achter, zeker niet als ik een mondkapje en/of bril op heb.

3 likes

Ik vind witte huizen echt zo mooi, als het mocht zou ik mijn huis ook wit (laten) verven, zo chique.

4 likes

Ben jij team:

• Koelkast
  • IJskast

0 stemmers

• Huiskamer
  • Woonkamer

0 stemmers

Is de 15% die ijskast zegt dezelfde 15% als die huiskamer zegt?

1 like

Is naar jouw idee de geboorte van een kind een positieve toevoeging aan de wereld? Dus niet op persoonlijk vlak maar puur kijkend naar het grote geheel, het belang van de aarde/mens/toekomst

• Ja
  • Neutraal
  • Nee
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Ooo ik kan wel janken om die witgeschilderde huizen, wat ontzettend zonde (en deprimerend). Al helemaal met die zwarte kozijnen erbij :sob:

35 likes
  • Koelkast en woonkamer
  • Koelkast en huiskamer
  • IJskast en woonkamer
  • IJskast en huiskamer

0 stemmers

1 like

Wat vind je van posts in het weekend van “ik heb al mijn hele huis schoongemaakt, mijn boodschappen klaar en mijn man gewassen en het is pas (ieder uur voor twaalven)”

• Irritant
  • Niks
  • Leuk! Tell me more

0 stemmers

1 like