Behalve dat ik nogal moeilijk zwanger word/blijf en het geen optie is ligt het er ook aan hoe mijn omgang is met die vriendin en hoe ze met afspraken om gaat. En je kinderwens moet vervuld zijn, zodat je dit kan doen zonder spijt te krijgen.
Ik stond aan de andere kant, genoeg vriendinnen/mensen die riepen; oh ik zou haar voor je dragen als je dat wil, maar dat vond ik vaak geen optie.
Maar er was één familielid dat het serieus heeft aangeboden, we zitten qua opvoeding en normen en waarden op één lijn. We hebben het uitgebreid besproken, al onze wensen, hoe we het zouden doen, met partners tot ver in detail. Uiteindelijk hadden we het geld en de moeite er zelf niet voor over, want tenzij je geen baarmoeder hebt of bewezen onvruchtbaar bent (dat is bijna nooit), doen ze dit niet in NL (we wilden mijn eitje/man zijn zaad door haar laten dragen). Daarbij komt er juridisch heel veel bij kijken en dat loopt enorm in de papieren. Al die moeite vond ik het niet waard en niet eerlijk voor haar als ik voor mijn eigen gevoel niet 100% alles uit de kast had gehaald om zwanger te worden/blijven (dat uiteindelijk wel gedaan en zwanger geworden).