Stel je persoonlijke vraag #28

Ja ik ook! Ik weet nog dat ik steeds naar achteren ging als we in de rij stonden en gewoon echt niet durfde! Toen ben ik er maar af gegaan :frowning:

1 like

Mijn cito score was zo laag dat de score er niet eens tussen staat 🄲

1 like

Ja daarom mocht ik ook niet op voor m’n B, wist niet door welk gat ik moest en raakte helemaal in paniek, dus ipv er gewoon een te kiezen kwam ik weer boven en toen mocht ik niet afzwemmen :cry:

2 likes

Maar dan moet ik wel weten waar ik godsnaam ik jaloers op moet zijn.

• Yoghurt
  • Kwark

0 stemmers

Ik heb het ook zo vaak moeten doen omdat ik niet door het gat durfde en daarom maar gewoon weer naar boven te komen, duurde heel erg lang voordat ik op mocht voor m’n A.

1 like

Hoezo weten mensen hun citoscore? Is dat normaal om te weten?

14 likes

Cito weet ik wel, gemiddelde van mijn examen VMBO weer niet.

Ik wilde persé naar havo en wist toen welke score je daar ± voor moest hebben, die had ik niet :nerd_face: Was er kapot van als onzekere tiener, daarom weet ik het nog.

1 like

Hoe lang heb jij gesolliciteerd voor je je eerste job had? (Studentenjobs niet mee gerekend).

• Ik werk (nog) niet
  • 1-2 weken
  • 3-4 weken
  • 1-2 maanden
  • 3-4 maanden
  • 5-6 maanden
  • Half jaar- jaar
  • Meer dan een jaar

0 stemmers

1 like

Ah zo sneu. Kan me ook niet herinneren dat ik t ooit wel wist. Voor mn gevoel was dat ook niet bekend bij ons? Montessorischool, misschien speelt dat mee.

Gemiddelde van examens weet ik ook niet hoor. Berekenen mensen dat? Had bij havo genoeg om naar vwo te mogen. En weet wel dat ik op die eindlijst hogere cijfers had dan havo ook al vond die decaan t geen goed idee dat ik naar t vwo ging. De trut.

Overigens master hier en koos werkloos dus dat zegt niet alles.

1 like

Ja ik weet het en ik wil voor eens en altijd duidelijk maken dat ik geen 147 had maar 146, het spijt me. Dit briefje ligt nog ergens bij mn ouders en bepaald nu mijn leven.

Ik was bijna kaal tot m’n 4de :joy:

7 likes

Ik heb mijn B-diploma onder valse voorwendselen gehaald. Bij het ringen duiken, heb ik iemand ze aan laten geven, omdat ik dat zelf met geen mogelijkheid kon. En geen Cito-score hier. Uit de alternatieve test zou blijken dat ik goed ruimtelijk inzicht had. Ook dat: leugens!

Heb jij wel eens een diploma ingelijst en/of opgehangen?
  • Alleen als kind
  • Als volwassene, maar niet in het zicht / vooral voor mezelf
  • Als volwassene, waar iedereen het kan zien
  • Ze liggen ergens … / Welke diploma’s?

0 stemmers

337? 501 is het laatste wat je kan halen

Denk dat dat per school/leerkracht ook wel verschilt? Wij hadden Cito, maar ook zo’n andere test met cijfers onthouden en achterste voren opschrijven na t te hebben gehoord (why weet ik dit, geen idee hoe t heet). Volgens mij pakte ze bij ons het laagste van die beide tests. En dan hadden ze ook een eigen mening, waardoor je vwo kon scoren op de tests, maar ze toch vmbo of havo zouden aanraden. En afhankelijk van hoe ingewikkeld je ouders deden, werd dat advies dan aangepast of niet.

Zo’n typische uitslag tot nu toe. Tijd voor Desenio om de Amerikaanse Diploma Gallery Wall te introduceren.

700-00284691em-man-at-desk-in-front-of-diplomas-stock-photo

4 likes

Ben jij (denk je) benadeeld toen jij de overstap maakte van basisschool naar het voortgezet onderwijs?

• Ja
  • Nee
  • Niet dat ik weet

0 stemmers

Bij JA op basis van…

• Afkomst
  • FinanciĆ«le situatie
  • Opleidingsniveau
  • Weinig tot geen betrokkenheid van opvoeders
  • Lichamelijke of geestelijke omstandigheden
  • Anders…
  • Tegenvallende Cito-score

0 stemmers

Mijn master sloeg ook nergens op. Leuk dat ik goed uit de voeten kan met middeleeuwse teksten dat maakt mij zeker een geweldige premier.

3 likes

Anders; premaster

Waar valt dat onder? Nergens? Dan hbo bachelor

Op mijn basisschool kregen alleen jongens vwo-advies. Dit was wel diep in het vorige millenium: 1999.

5 likes

Beetje benadeeld misschien. Groep 8 lerares wilde me naar kbl/tl sturen terwijl citoscore havo/vwo was, vanwege mijn werkhouding. Maar mijn werkhouding werd juist beter wanneer ik meer uitgedaagd werd, en dat zag zij niet in.

Absoluut benadeeld. Opgegroeid in Rdam. Iedereen met een Marokkaanse, Turkse of afkomst iets in die richting ging steevast naar de mavo of lager. Als Surinaams-Nederlandse had je nog de kans dat je havo en soms zelf vwo kreeg. De meeste witte Nederlanders gingen steevast naar de VWO, behalve kinderen waarvan de ouders niet betrokken waren of uit een arbeidersgezin kwamen. Dus ik startte ook op de mavo (2e generatie niet-westerse allochtoon met 2 hoogopgeleide ouders) en mocht van de middelbare binnen 3 maanden over stappen naar het VWO. Zo ging dat bij een paar andere die uit groep 8 mee waren naar dezelfde school. Uiteindelijk na vwo, wo gedaan (cum laude) en gepromoveerd. Dus ja, als allochtoon werd je toen helemaal benadeeld. Gelukkig heeft de middelbare school mij de kans gegeven om mij maximaal te ontplooien. En daar ben ik ze nog heel dankbaar voor. Dit is niks ten nadele van mavo of mbo. Het gaat erom dat jij als kind zijnde onafhankelijk van je afkomst dezelfde kansen zou moeten krijgen als de ander en dat je zelf nog je toekomst kan bepalen.
Ipv dat je een keuring krijgt op je afkomst. Bah.

43 likes