Stel je persoonlijke vraag #29

Ken jij een man die minder beenhaar heeft dan jij hebt?

• ja
  • nee
  • geen idee

0 stemmers

Heb je wel eens gecheckt of wielrenners geschoren of behaarde benen hadden toen je zelf meedeed aan het verkeer?

• ja
  • nee
  • geen idee

0 stemmers

Mijn vader heeft van nature echt heel weinig beenhaar, dat heb ik helaas niet geërfd 🥲

Mijn man heeft alleen op zijn hoofd veel haar. Hij heeft nooit vaak zijn benen geschoren bij wielerwedstrijden want het viel toch niet op.

Maar daardoor heeft ook ook erg weinig baardhaar, voornamelijk baard plukken hahahah

1 like

Nu ik dit weer lees schieten de tranen weer in m’n ogen. Zo grappig vind ik dit hè.

Ik heb nu zo’n situatie met iemand dat je denkt: zal ik nog appen of zal ik het laten. (Omdat ik denk dat als ik niks meer afspreek/zeg er ook niks meer gaat gebeuren).
Maar goed misschien zegt dat ik daarover twijfel al genoeg?

4 likes

Als iemand om wat voor reden dan ook alle energie uit je zuigt kan ik echt alleen maar aanraden die vriendschap te verbreken. Echt wat een opluchting en verlossing is dat.

2 likes

Weet jij de voornaam van je opa’s en oma’s?

• Ja, allemaal
  • Ja, maar niet allemaal
  • Nee

0 stemmers

Een vriendin heeft een neefje gekregen met echt een mega oude naam, maar vernoemd naar beide opa’s. En toen bedacht ik me dat ik de namen van mn grootouders niet weet. Nu was een al dood, 2 toen ik een jaar of 7 was en een toen ik 14 was. Maar een andere vriendin vind t dus heeel raar dat ik t niet weet.

Ik wist ze pas op latere leeftijd, maar ik heb hun namen eigenlijk nooit gebruikt. Pas toen mijn laatste oma in een seniorenflat kwam te wonen gebruikte ik het voor kaartjes. Als ik dan het huisnummer verkeerd had konden ze het nog achterhalen met de naam ipv alle oma’s afgaan.

1 like

Haha dit lijkt me zo droog, dat er een kaartje aankomt voor “opa en oma” en dat er dan 20 opa’s en oma’s in die flat wonen voor wie het allemaal zou kunnen zijn :pleading_face:

16 likes

Ik deed dan vaak Oma Achternaam, vond het echt te raar om Voornaam Achternaam te gebruiken voor mijn oma

Kwam er wel pas tijdens de begrafenis van mijn oma achter hoe mijn opa heette (die was al 20 jaar dood) en dat mijn oma eigenlijk anderd heette vroeger maar een nieuwe naam kreeg bij de nonnen

2 likes

Ik ontdekte wel pas toen ik 9 ofzo was wat de echte naam van mijn opa is. Hij is namelijk op de dag van de beschermheilige van zijn dorp geboren en is daarnaar vernoemd. Die naam is lang en apart, dus toen mijn opa als jonge man in Venezuela ging werken nam hij een kortere en makkelijkere naam aan. Met die naam leerde hij daar mijn oma kennen en startten zij hun gezin. Pas toen zij besloten te verhuizen naar mijn opa’s dorp werd hij weer bij zijn echte naam genoemd door zijn dorpgenoten, maar voor zijn gezin is hij altijd ““Jan””!

2 likes

Mn dumpen motto komt voort vanuit een slechte vriendschap.

3 likes

Ik heb t net gevraagd en er ging wel een belletje rinkelen. Maar van mn vaders kant weet ze niet. Dus dat zal ik nooit meer weten denk.

Als je hier de naam van je moeder invult of je vader dan kun je verder zoeken

1 like

Ja werkt niet, had ik gister al geprobeerd niet. Niks te vinden :joy:

Nee klopt zie het nu ook. Kan mijn opa en oma wel vinden en verder maar niet mijn ouders….

Maar het is wel te vinden hoor. In de archievendienst van de gemeente van jouw vader of moeder.

Het is de hobby van een vriendin van mij en zij heeft als verjaardagscadeau eens een “verborgen verleden” voor mij gemaakt incl. De plaatsen bezoeken.
Mijn voormoederlijn. Dat was zo leuk! We gingen echten honderden jaren ver. En ze bleven maar in de buurt wonen dus we hoefden niet ver te reizen helaas :laughing:

Een familie naam van mij is Aagje dus zo noem ik mijn dochter nu ook wel eens :stuck_out_tongue_closed_eyes:

5 likes

Ik moet donderdag bij een collega die in mei bevallen is spullen gaan ophalen + babybezoek.
Toen mijn collega’s geweest zijn met de cadeau van het werk kon ik er niet bij zijn (ik heb wel bijgelegd).
Nu vraag ik me af of ik nog iets moet meenemen of niet. Ik vind het lastig om daar met lege handen toe te komen maar aan de andere kant is het een gewone collega en heb ik bijgelegd met het werk.

• Nee niets meenemen
  • Ja iets meenemen voor de baby (knuffel, speelgoed, …)
  • Ja iets kleins meenemen (bloemen, chocolade)

0 stemmers

Iets kleins is gewoon attent joh, bloemetje ofzo. Vind zij vast leuk en het is leuk om te geven. Win-win.

1 like

Ja gewoon iets klein zou ik doen. “Het cadeau voor de baby hebben jullie van x al gehad, ik heb bloemen/chocolade/fles bubbels bij waar jullie nog van kunnen genieten.”

4 likes

Of misschien een knuffeltje van 3 euro ofzo

1 like