Stel je persoonlijke vraag #29

Die wandeling kan je met je brakke hoofd nog net doen vanaf de Uithof. Weet nou ook niet zo goed of het eten daar of de nachten er voor zo leuk waren

2 likes

Nee, die worden in dierlijk vet gebakken (dit is het enige land waarbij ze dit doen bij de mc donalds)

Ik koester wel nostalgische herinneringen aan de ‘tofu steak Japans’ (een soort voorgefrituurde plak tofu op smaak gebracht met meer olie en zout) van de natuurwinkel! Volgens mij hebben ze die nog steeds, ga die binnenkort weer eens eten.

Ja zo irri!! Na wat doorvragen heb ik wel een indicatie gekregen maar vind 75 alsnog veel voor een mystery dag :woozy_face: maarja we gaan het meemaken

1 like

O dan wel, haha. Dacht dat het iets speciaals was

1 like

Ik kwam een keer met mijn vriend bij Hans en Grietje in Flevoland terecht. Een super extra pannenkoekenhuis, maar ik had het fantastisch gevonden als kind. Ik ga zeker nog een keer terug als ik zelf een kind heb. Ik vond online een foto van de glijbaan

32 likes

Ik heb er zelfs nog gewerkt haha! Echt praktisch fastfood, de fristi was niet aan de slepen, en middagen na k3 concerten waren echt de hel, maar verder vond ik het altijd wel gezellig! En relatief veel volwassen zonder kinderen die er kwamen

4 likes

Hans & grietje Zeewolde!
Dat is gewoon een “gratis” pretpark waar je pannenkoeken kan eten :sweat_smile:

Edit; @anon3765766 ja die haha
Praktisch in mijn achtertuin, dus komen er echt vaak met de kinderen. Soms ook gewoon zondag ochtend 10u om koffie te drinken en dan spelen ze rustig een paar uur :innocent:

Ik ook! Heel leuk!

1 like

Ja! En bijzonder genoeg de meest hygiënische horecazaak waar ik gewerkt heb. Ok, afgezien de grote potten stroop en suiker die op elke tafel stonden, waar we elke avond kleurpotloodjes uit moesten vissen

3 likes

Heb jij vroeger een (bij)baantje gehad bij…

  • Supermarkt
  • Horeca
  • Akker-tuin-land-bouw
  • Zorgsector
  • Kranten/folders
  • Retail/detailhandel
  • Callcenter
  • Oppassen/Bijles
  • Eigen bedrijf/Ondernemer (in wat dan ook)
  • Anders?

0 stemmers

Wat was het leukste bijbaantje?

  • Supermarkt
  • Horeca
  • Akker-tuin-land-bouw
  • Zorgsector
  • Kranten/folders
  • Retail/detailhandel
  • Callcenter
  • Oppassen/Bijles
  • Eigen bedrijf/Ondernemer (in wat dan ook)
  • Anders?

0 stemmers

2 likes

Anders = WeightWatchers

1 like

Mijn leukste bijbaan was bij de ijssalon, puur alleen omdat je elke dag gratis ijs kreeg en het was home made Italiaans schepijs :two_hearts:

Het werk zelf was alleen leuk als de eigenaren je met rust lieten want dat waren echt aparte mensen. Als het regende vond ik het altijd gezellig. Dan gingen we ijs eten en monopoly spelen in de keuken.

13 likes

Dat is al heel lang niet meer zo! Maar daardoor hebben ze beef flavouring toegevoegd en ook al zeggen ze niet wat daar in zit, ze zeggen volgens mij dat het niet geschikt is voor vegetariërs.

Ik heb jaren in de bibliotheek gewerkt! Begonnen op mijn 15e en moest op een gegeven moment even weg vanwege het maximale aantal tijdelijke contracten maar ben daarna gewoon weer teruggekomen haha. Was echt leuk werk wel! En in één van de filialen zat ook het theater van mijn dorp dus daar stond ik op een gegeven moment ook achter de bar en in de garderobe enzo. Was ook leuk altijd, soms als het druk was werd je ook bij de kaartjes controle neergezet of werd gevraagd of je bloemen aan de optredende artiest wou overhandigen.

Verder heb ik als schoonmaakster in de thuiszorg gewerkt en dat was superleuk ook, met de stofzuiger en een sopje dat huis doorknallen, vervolgens theedrinken en verhalen luisteren, en dan 20 minuten voor tijd ‘oh ga maar lekker naar huis hoor meisje, het ziet er weer keurig uit’ :relaxed: Oh en ook nog bij de Kruidvat gewerkt, was matig.

12 likes

1000 euro dokken p/m voor een gloednieuwe studio van 35 vierkante meter in de randstad zonder echt balkon etc.

Situatieschets: ik ben pas 1,5 week serieus op zoek en kan tot ongeveer dat bedrag in de vrije sector iets zoeken. Heb totaal geen kaas gegeten van de vrije huurmarkt anno 2021 en sociale woningbouw sta ik wel voor ingeschreven maar 8-9 jaar is te kort.

  • doen beter iets dan niets
  • doen en na een jaar verder kijken
  • alleen nemen als je al maanden op zoek bent
  • alleen nemen als je al minstens een jaar op zoek bent en je huidige woonsituatie onhoudbaar is
  • anders…
  • alleen nemen als de locatie geweldig is (bijv. midden in een bruisend centrum / dichtbij meerdere vervoerders)

0 stemmers

Ik vreees dat dat geen uitzonderlijke huur is tegenwoordig in de randstad… als je alsnog goed kunt rondkomen en het is verder fijn wonen en je hebt niet het idee dat je op korte termijn iets veel beters zou vinden, dan zou ik het maar gewoon doen.

1 like

Mijn Limburgse dorpsbrein krijgt hier een error van. 35 m2 zou ik niet op kunnen wonen… Maar dat is een zeer gekleurde mening uiteraard.

3 likes

Er staat niet echt een antwoord tussen die ik wil kiezen. Is het een leuke studio waar je wil wonen? Dan doen. Wat is het probleem? De prijs, het missende balkon, of dat het een studio is?

1 like

Haha zo klein is dat toch niet?

6 likes