Stel je persoonlijke vraag #30

@EllaFitzgerald legt het goed uit, het komt inderdaad vanuit d&d! Hier nog wat voorbeelden over brood, peer reviews en Harry Potter

8 likes

Geen muziek. Sinds ik een collega had die bij een bepaald liedje moest huilen, omdat het bij een begravenis werd gedraaid, heb ik besloten dat nooit te willen.
En anders neem ik iets heel slechts, lelijks en onbekends, zodat niemand aan mn crematie hoeft te denken.

1 like

Met die onderste snap ik het ineens. Thanks :new_moon_with_face:

1 like

Ik denk trouwens dat als je een oproep je plaatst in het Rotterdam-topic, dat er genoeg animo is.

5 likes

Neutral evil is nog erger dus wees gerust :joy:

Over begrafenis liedjes: mijn zus en ik mochten vorig jaar een liedje samen uitkiezen voor de uitvaart van mijn opa. We konden maar niks vinden, want allemaal cliché of niet passend, toen herinnerden we dit nummer van Coldplay:

Het beginstukje is gewoon heel erg treffend, sowieso het hele liedje is kippenvel, dus ik zou dit ook zonder twijfel op m’n eigen uitvaart willen.

“Oh, they say people come
Say people go
This particular diamond was extra special
And though you might be gone
And the world may not know
Still I see you, celestial”

11 likes

Als ik bij iemand aanbel, en er doet niemand open, dan

• bel ik nog een keer
  • klop ik op de deur, misschien doet de bel het niet?
  • loop ik weg zonder iets extra’s te doen

0 stemmers

Edit: even wat context haha. Ik woon in een appartement en onze beneden bel doet het wel, maar die boven bij de deur zelf niet. Ik zit gewoon op de bank en zie ineens dat mijn pakket bezorgd is bij de buren. Is het teveel gevraagd van mij dat ik had verwacht dat de bezorger ff aan zou kloppen? Of ben ik echt onredelijk geĂŻrriteerd :neutral_face:

Behoorlijk onredelijk ja.

46 likes

Jaa vind ik wel. Die mensen krijgen zo weinig betaald en moeten binnen 2 sec een pakketje afleveren. Die hebben geen tijd om 10x te bellen en te kloppen.
Je pakketje is netjes afgeleverd je moet er alleen even iets meer moeite voor doen. Nja ga je niet dood aan.

38 likes

Wij hebben een briefje op de deur hangen dan de bel kapot is.
Ze kloppen daardoor aan
Makkelijk voor hen en voor ons

16 likes

Ja eens, onredelijk haha. Hang maar een briefje op, dan mag je het verwachten.

13 likes

Wow als ik binnen 2 seconden niet opendoe beginnen ze altijd ongeduldig te kloppen :no_mouth:

3 likes

Haha oké duidelijk! Onredelijk van mij :nerd_face: ik ga een briefje ophangen. En nee, natuurlijk ga ik hier niet dood aan en boeiend. Maar ik klop zelf altijd wel als ik ook geen bel hoor gaan, en vroeg me af of iedereen dat doet. Want zo niet kan ik t natuurlijk ook niet van anderen verwachten

2 likes

Dat kun je alleen verwachten van mensen die tijd hebben, dat hebben bezorgers helaas niet.

4 likes

Meer balen voor de buren dat zij t pakket voor me hebben moeten aannemen terwijl dat niet mijn intentie geweest

Maar je bel beneden doet het wel dus je had de deur van beneden zelf al geopend? In die situatie zou ik zelf boven in de deuropening wachten tot hij boven is als ik weet dat mijn bel het niet doet

8 likes

Als ze dat niet willen kunnen ze ook nee zeggen toch, lijkt me niet zo erg voor ze

2 likes

Nee ze hebben primair aangebeld bij een ander huisnummer. Normaal doe ik dat natuurlijk ook, zeker omdat ik weet dat onze bel boven het niet doet en ik toch weet dat ze eraan komen. Maar er is dus niet bij mij aangebeld maar alleen de boven bel (die kapot is maar eigenlijk ook nooit gebruikt wordt omdat je dus altijd vanaf beneden aanbelt).

Maar all fine hoor, zit niet te vloeken of boze recensies voor de PostNL bezorger online te zetten. Maar zit gewoon in mijn grumpy humeur even op alles te chagrijnen en wilde weten of t redelijk was of niet. Niet dus :ok_hand:t3:

3 likes

Kan jij de tafels van 1 t/m 10 nog snel uit je hoofd?

• Ja
  • Deels
  • Nee
  • Ja maar eigenlijk niet snel, moet dan toch even rekenen

0 stemmers

1 like

En ja hoor. Nu zit ik hier alle tafels op te noemen

12 likes