Stel je persoonlijke vraag #30

Weet je zonder op te zoeken nu direct duidelijk uitlegbaar het verschil tussen een reptiel en een amfibie?

• Nee
  • Ehhhhhh iets met water ofzo ehhhh nee
  • Mwah geen duidelijke uitleg maar kan wel wat noemen
  • Ja ik kan dat zo opdreunen

0 stemmers

Edit: antwoorden

3 likes

Same!!!

Die van 9 is dus echt super easy om snel te doen kom ik nu achter maar ik was ff aan het struggelen met die van 7

image

• Oh ja als die twee dat zeggen dan zal het misschien best wel een ‘feminist movie’ zijn
  • :rofl: nee natuurlijk niet, 0% kans dat het daadwerkelijk een feministische film is :angry: :face_with_symbols_over_mouth: :triumph: :sob: :nauseated_face:

0 stemmers

1 like

Ik vind 6 x 7 en 7 x 8 moeilijk, dan moet ik altijd rekenen. Maar misschien is dat meer hoofdrekenen met tafels dan de daadwerkelijke tafels.

4 likes

Jaa ik was aan t timen en ging heel snel maar bij 7 liep ik vast haha

1 like

7x8 is 56 want dan heb je 5, 6, 7, 8. Nooit meer hoeven rekenen na dit weetje.

32 likes

Verhaal: “De twee voormalige vrienden Jean de Carrouges en Jacques Le Gris worden elkaars vijanden nadat Carrouges Le Gris ervan beschuldigt zijn vrouw te hebben verkracht.”
Feminist hoe? Omdat de man het voor de vrouw opneemt? Oh oh oh. Zo vernieuwend.

Draag je een horloge?

• Ja, een “gewone”
  • Ja, een smartwatch
  • Nee

0 stemmers

Maar 1/3 van het script is door een vrouw geschreven hoooorrrrr!!!1!!!

Hahahahahahaha ja en toen hebben ze zeker alles wat zij heeft geschreven aangepast. Ik vertrouw dat dus voor geen meter.

Ik vet lang nadenken waar de benamingen tafels voor het vermenigvuldigen eigenijk vandaan komt.
Tabel → table → tafel, yoo :sweat_smile:

2 likes

Lol ik heb net ook getimed en ben wel benieuwd nu. Als je met een timer erbij alle tafels van 1 tot en met 10 hardop opdreunt, hoe lang doe je daar dan over?

Edit: bij je eerste poging!

• Korter dan 30 seconden
  • Tussen de 0:30 en 1:00
  • Tussen de 1:00 en 1:30
  • Tussen de 1:30 en 2:00
  • Tussen de 2:00 en 2:30
  • Tussen de 2:30 en 3:00
  • Tussen de 3:00 en 3:30
  • Tussen de 3:30 en 4:00
  • Langer dan 4 minuten

0 stemmers

Edit 2: sorry optie vergeten

• Tyf op dat ga ik toch niet doen

0 stemmers

1 like

1:05

2 likes

Oneindig. Lang leven dyscalculie :tada:

19 likes

Oh ik zei er niet ‘… keer … is …’ bij! Gewoon ‘zeven, veertien, eenentwintig …’

Dat optellen of niet wisselt bij mij trouwens per tafel! Sommige ken ik heel goed en daarbij doe ik dat niet, en bij andere weer wel (of een gedeelte van de tafel niet en een gedeelte wel)

4 likes

ik reken eigenlijk niet, het verschijnt gewoon in mijn hoofd. Op de basisschool is dat er wel echt ingedamd. Wekelijks een halfuurtje tafels opzeggen, dan moesten we op de tafels gaan staan.

3 likes

9 is juist m’n fave want je verandert het eerste getal omhoog en de tweede omlaag

0 9
1 8
2 7
3 6
4 5
5 4
6 3
7 2
8 1
9 0

Super easy

Edit: zie dat je dit zelf ook al doorhad

25 likes

Ik denk niet dat we feministische raad aan hoeven te nemen van iemand die pas sinds kort weet dat homofobe scheldwoorden niet oké zijn :mask:

2 likes

6 x 7 kon ik altijd heel makkelijk onthouden door te denken aan de zomervakantie. 42 dagen vrij. :raised_hands:t2:

6 likes

Dit klinkt toch veel ingewikkelder dan het daadwerkelijk is