Stel je persoonlijke vraag #30

Ja ook al eerder over verteld hier. Naar croky over Bolognese chips.

1x omdat ieder zakje (van die mini’s) maar 3 chips bevatte. Toen was ik 8 en ontving ik een grote doos met allerlei nieuwe smaken

En 1x vorig jaar omdat de smaak was veranderd, dacht ik. Kreeg toen 2 codes

1 like

Ik ben echt extreem suf en ik denk dat de meeste mensen me wel oké vinden, maar ik ben wel de BEC van verschillende mensen geweest, die me overduidelijk onuitstaanbaar vonden! Blijkbaar wel een beetje love it or hate it. Ik vind dat overigens wel heel grappig, wanneer het niet te ongemakkelijk is.

Ben jij iemands BEC (geweest)?

• Ik weet het wel zeker.
  • Ik vermoed het wel.
  • Ik heb écht geen idee.
  • Ik denk het niet.

0 stemmers

In het echte leven of op het forum? :sweat_smile:

In het echte leven! Op het forum kan ik me sowieso niet voorstellen dat ik ooit iemands BEC ben geweest. Daar ben ik lang niet actief of uitgesproken genoeg voor, en het is ook niet dat je je hier kunt ergeren aan mijn hoofd of andere dingen die in het echt mensen kunnen triggeren, eheh. :thinking:

2 likes

Kan mij nog herinneren op de middelbare school een meisje mij constant vies aan zat te kijken. Zelfs als ik aan de andere kant van de klas zat ontving ik vieze blikken. Terwijl ik nooit met haar had gesproken en bleef redelijk op de vlakte in de klas

Het was een vreemd kind

6 likes

Ik weet niet of dit helemaal hetzelfde is, maar de (mannelijke) partner van de zus van een goede vriend van mij heeft volgens mij een enorme hekel aan me. Het is heel vreemd, want ik heb deze persoon maar een paar keer gezien, als ik die familie in zijn geheel zag.
Het is zo raar, echt zo’n gevoel waar je nekharen van overeind gaan staan. Terwijl er nooit iets gebeurt is of zo (ik ken hem amper), maar ik voel gewoon een soort haat uitstralen vanuit die man naar mij.
Ik vind het heel naar, maar kan er niet zoveel mee.

Heb jij zoiets ook wel eens gehad, dat je een soort haat vanuit iemand naar jou toe voelde maar dat je niet echt iets heel duidelijks/concreets kunt aanwijzen waar dat door komt?

• Ja en daar is verder niets gebeurt, het bleef/blijft suddere
  • Ja en dat is tot een confrontatie/bevesting/etc gekomen
  • Nee, nooit meegemaakt

0 stemmers

Niemand heeft het ooit tegen me gezegd, maar ik ben best aanwezig, praat heel veel en kan heel slecht delegeren. Dat zijn wel redenen om iemands BEC te zijn vermoed ik

@Eddie krijgt toch jaarlijks zo’n bericht van een forummer? Echt… waarom?

3 likes

Enemy is overdreven, maar over het algemeen ben ik gewoon goed in kloppende eerste indrukken, dus zelden dat ik bijdraai.

We hebben een aanhang-“meisje” in de vriendengroep en ik vind haar gewoon heel irritant en niet sympathiek, dus dat gaat denk ik echt gewoon nooit wat worden, haha. Kan wel neutraal tegen haar doen, denk dat zij wel merkt dat we niet echt klikken, maar denk niet dat zij weet dat ik van binnen continu met m’n ogen zit te rollen als zij praat. Hoeft ook niet, ben niet uit op een confrontatie ofzo.

7 likes

Ik heb wel ooit een mail gekregen van een vriendin die de vriendschap met mij verbrak (we waren 13) met daarin een genummerd lijstje met alle redenen waarom ik kut was… Daar heb ik echt zo lang nog nachtmerries van gehad.

2 likes

Haha soms.

1 like

De beste vriend van mijn ex had mij één keer gezien en uit die ene keer genoeg haat gehaald om 1.5 jaar lang tegen mijn ex te zeiken over mijn bestaan. Blijft me fascineren.

@grace Ik heb dus meerdere vriendschappen die begonnen als; ik kan jou niet uitstaan (en dan wordt het vriendschap want zelfde groepen etc). Bijzondere is wel: bijna allemaal eindigen ze ook in; ik kan jou niet uitstaan. Dus er is toch iets in mijn intuïtie dat het vanaf seconde één aanvoelt.

2 likes

Ik heb dus wel een keer een vriendschap verbroken en toen wel een mail gestuurd en toen wel uitgelegd obv welk gedrag ik me telkens zo kut voelde in hun gezelschap. Maar toen zat ik al in het laatste jaar van m’n HA-opleiding en schreef ik een reflectieverslag per week zo’n beetje, dus dat heb ik wel zo goed mogelijk vanuit een ik-boodschap gedaan, maar het zal even goed wel kut voor ze zijn geweest. Maar anders was ik echt never nooit van die Negative Nancy’s afgekomen, dus ja, ik voelde dat het nodig was.

1 like

Oh dit heb ik ook een keer gedaan. Maar meer omdat die vriendschap raar afliep en ik vond dat het een afsluiting nodig had haha.

1 like

Ja, ik had ook echt behoefte aan een duidelijk einde en een “nodig me aub niet meer uit voor verjaardagen/feestjes en andere ongein”.

Edit: de laatste verjaardag waar ik in hun gezelschap was werd ik ook telkens semi-genegeerd en werden er nonchalant plannen gemaakt zonder mij, dus ja vrij toxic en daar moest ik echt uit.

1 like

Ik gok dat mijn ongefundeerde haat aan Yvon Jaspers en Frits Sissing niet meetelt

3 likes

Als je hun tegen zou komen zou je ze dan vertellen dat je ze niet mag?

Bert van temptation

Oh oeps niet irl

1 like

Nee, ben er te verlegen voor. Plus ik weet niet wat ik ermee opschiet om te zeggen dat Sissing de charme heeft van een tweedehands stofzuigerverkoper en dat Jaspers moet kappen met praten tegen mensen alsof ze kleuters zijn met een gigantische geestelijke achterstand.

3 likes

Misschien kan je een van de boeren een brief sturen.

“Beste jan , ik heb geen interesse in jou. Dus sorry als ik maar 1 van de 4 brieven ben. Maar kan je misschien even doorgeven aan Yvon dat ik dr niet moet.”

21 likes