Stel je persoonlijke vraag #30

Het heeft ook geen nut om in een gesprek een spraakbericht te sturen en dat de ander dat dan niet kan luisteren. Dan is het meteen einde gesprek

2 likes

Ik heb met enkele mensen een soort eeuwig durende talkshow met spraakberichten, waaronder twee mensen die Nederlands aan het leren zijn en nog aan hun uitspraak moeten werken ;).

6 likes

Ik ben ook pro spraakberichren, je kunt er veel meer in kwijt en het is zo gezellig elkaars stem te horen!

5 likes

Hahah dit is zo kut. Ik typ meestal mijn reactie terwijl ik luister, dan vergeet ik ook nergens op te reageren

2 likes

Ik heb volgens mij zelfs nog nooit een spraakbericht gehad en hoop dat eerlijk gezegd zo te houden.

Vraag me nu af of vriendinnen (allemaal 30+) dat wel naar anderen sturen of feilloos aanvoelen dat ik daar echt niet op zit te wachten. Is toch een beetje alsof je vrijwillig iemands voicemail gaat inspreken (dat doe ik dus ook niet).

3 likes

Stel je wordt verhoord omdat je verdachte bent van een crimineel incident. Je wordt gevraagd wat je in de avond van 6 september hebt gedaan, kun je dit dan vertellen?

• Ja, ik heb een heel goed geheugen, ik kan vrij snel van de afgelopen maand zeggen wat ik per dagdeel heb gedaan
  • Ja, ik houd mijn agenda heel goed bij, dus ik kan daarin checken waar ik was
  • Ja, met even graven in m’n geheugen kan ik wel deduceren waar ik was
  • Nee, ik zou geen idee meer hebben waar ik was en heb geen agenda/houd dit allemaal niet bij

0 stemmers

Ok, je hebt aangegeven waar je was, is er dan iemand die dit alibi kan bevestigen?

• Ja, ik was die avond met iemand , zoals gewoonlijk, want ik ben bijna nooit alleen
  • Ja, ik was die avond met iemand, maar dat is toeval, want ik ben ook vaak alleen
  • Nee, ik was die hele avond alleen, zoals gewoonlijk want ik ben bijna altijd alleen
  • Nee, ik was die hele avond alleen, maar dat is toeval, want ik ben ook vaak samen met anderen

0 stemmers

Ik was een detective aan het lezen en toen bedacht ik me dat ik de helft van de tijd wel fucked zou zijn, want ik zit vrij vaak alleen thuis en ik kan de helft van de tijd niet meer herinneren wat ik de week ervoor heb gedaan.

1 like

Maar waarom bel je dan niet gewoon? Dat heeft toch al diezelfde voordelen? Haha ik ben duidelijk niet team spraakbericht

Ja ik bedacht me net dat ik die ook als optie erbij had moeten zetten, samen met rekeninginfo. Nou ja, die horen dan maar bij deduceren

1 like

Ja, ik zou in ieder geval aan de hand van mijn instastories/ foto’s kunnen vertellen wat ik op dat moment aan het eten was haha.

16 likes

M’n geheugen is een zeef, maar met agenda, dagboek, foto’s op m’n telefoon, google locaties kom ik wel een heel eind denk ik.

2 likes

Je kan je agenda wel goed bijhouden maar als je die avond nog even een wandeling gaat maken omdat je daar ineens zin in hebt, dan zet je dat toch niet in een agenda?

Aan de hand van m’n werkrooster kom ik heus een heel eind, maar losse privĂ© dingetjes als boodschappen halen, even wandelen of even naar de buren om een kopje suiker te lenen schrijft toch niemand op?

1 like

@anon50301661 loopt weer te rellen, ik weet waar je huis woont

ik deed dit eigelijk nooit, maar zit zit kort in een app met met mensen die ik ken van vakantie en daar hebben we veel spraakberichten omdat een van hun niet/weinig kan lezen. Dus dat is opzich wel handig in zo’'n soort situatie.

2 likes

Ik heb een hekel aan puzzelen, dus gelukkig hoor ik het woord niet zo vaak

4 likes

Maar dat is de correcte uitspraak, er zijn 2 z’en, niet 1. Ik ben geshockeerd dat er zoveel mensen puuzel zeggen. Die zeggen zeker ook zeuven

56 likes

en vanielje

4 likes

Spraakberichten zijn heel leuk totdat je er krijgt van 40 minuten en je notitie zit te nemen omdat je zeker op alles een antwoord wilt geven.

1 like

Ik vind het nogal wat allemaal om te verteren dit

9 likes

Ja zo zelfverzekerd fout zitten is heftig

15 likes

Ik schrijf dat niet op, maar ik koppel dingen aan elkaar in mijn hoofd. Dus als ik weet dat op 6 september X is gebeurd op werk, ik ‘s avonds Y heb gedaan.

In het geval van 6 september, ik ga normaal op maandagavond sporten, maar ik weet dat ik die week niet ben geweest. Dus toen wist ik al gauw weer dat de schilders er waren en ik daarom niet kon sporten.