Stel je persoonlijke vraag #30

Hitte (32 + graden)

• Heeeeeeeeerlijk
  • Heel af en toe oké
  • Nee niet echt Chill
  • Red me

0 stemmers

Kan jij beetje actief zijn op zo’n dag?

• Jaaaa soepeltjes
  • Mwah
  • Nee best niet
  • Nee drama

0 stemmers

Kun je goed van mensen inschatten of ze goed tegen hitte kunnen?

• Nee
  • Ik denk van wel
  • Ik denk van niet
  • Ja

0 stemmers

1 like

Ik woon op een boerderij op het platteland en ik kan je vertellen dat ik niet kan wachten om te verhuizen. Alles beter dan de hele dag (die om half 5 ‘s ochtends begint en met een beetje pech doorgaat tot 11 uur’ s avonds) het geluid van (landbouw)voertuigen, installaties en kluswerkzaamheden. Dan liever mijn nieuwe woning met in dezelfde straat een basisschool en een winkelcentrum vlakbij.

3 likes

Wauw, dit lijkt me echt tof! Heel leuk dat je dat op de planning hebt staan.

Ja lijkt me ook helemaal niet gezellig. Bovendien zou ik me echt opgesloten voelen als ik zo stil moest zijn.

Maargoed ik heb nooit terrorburen gehad dus misschien zou ik er na jaren overlast anders over denken. Mijn buren nu hoor ik gewone tuingeluiden en soms een huilende baby of een schreeuwende Siamees. Vind het ergens wel gezellig, toch alsof je een beetje onderdeel bent van een buurtje ofzo.

5 likes

En mag je überhaupt een auto hebben, of wordt alleen elektrisch vervoer toegestaan? Ik stoor me in mijn wijk namelijk het meest aan herrie makende auto’s en scooters. Oh nee wacht mijn buur die ALTIJD fluitend door de straat loopt zou ik als eerst verbannen, het stoom komt echt uit mijn oren als ik hem weer aan hoor komen.

@kali

Vrijwilligerswerk

Bij mij was het onderdeel van een vakantie in Indonesië. Ik ben eerst een maand op vakantie/familiebezoek geweest, gevolgd door een maand in een dierenopvang. In de omgeving daar (noord-Sulawesi) werden veel dieren onderschept, die ze daar dan opvangen en wanneer mogelijk weer terug de natuur in brengen. Ik vond het echt een superfijne plek om te werken. Er werd zoveel mogelijk met de lokale bevolking gewerkt, de rest werd gedaan door vrijwilligers. Het was echt een enorm stuk land met met name veel vogels en apen, dus elke dag was het echt flink doorwerken om alles schoon te maken en al die dieren te voorzien van voedsel. Volgens mij werkten we 5,5 dag per week van 06:00-16:00, maar het was echt heel leuk. We moesten ook elke dag het bos in om bijvoorbeeld jonge bladeren te zoeken of dingen te vinden om verveling tegen te gaan (je moest dan eten in bijv. pakketjes bladeren verstoppen om de dieren langer bezig te houden, of als de apen even afgezonderd werden ging je in hun verblijf allerlei dingen verstoppen). Oh en wat ik ook altijd leuk vond was het schoonmaken van het berenverblijf. Lekker poep scheppen en de vijver schoonmaken, en ook daar weer eten verstoppen of op een boomstronk smeren, en dan daarna kijken hoe ze terug hun verblijf in komen en op onderzoek uitgaan. Maar mijn favoriet was altijd als ik ingedeeld werd bij de vogels, ze hadden er honderden en ik vond ze allemaal zo lief en mooi :pleading_face:
De omgeving was ook fijn want het was vlakbij de kust. Je had dan dus eerst de hele dag in de tropische hitte gewerkt (wel redelijk beschut want je zit de hele dag in het bos), en als je dan een kwartiertje naar beneden liep kon je zo de zee in om af te koelen. De ontmoetingen met bijtende mieren en wolfspinnen vielen gelukkig in het niet door de algehele fijne ervaring. Oh en wat ik ook heel goed vond was dat ze de dieren echt voorop zetten. Geen geknuffel met dieren wat je vaak ziet bij organisaties die dieren ‘helpen’, en ook altijd mondkapjes dragen om geen ziektes op ze over te brengen.

Dit is alweer bijna tien jaar geleden en ik denk er ook bijna nooit meer aan dus echt leuk om weer even bij stil te staan!

14 likes

Ik denk dat er ook wel bepaalde type mensen in die wijken gaan wonen. Dat je dan een of andere Hans op je stoep heb staan als je een keer te hard niest. Of nog erger, zo’n naar briefje in je bus doet.

11 likes

Een autovrije buurt lijkt me best chill. Ik vind woongeluiden en kletsende mensen op straat helemaal prima maar ik woon in het centrum aan een drukke weg en word bij vlagen wel een beetje moe van alle voorbij scheurende auto’s en opgevoerde scooters. Ik woon wel in een vrij asociale buurt haha dus een woonwijk waar mensen normaal rijden zou ook al schelen.

3 likes

Alleen op vakantie acceptabel. In dit vochtige klereland vind ik 28 wel de max, maar liever 25.

2 likes

Half 8 sochtends? Schreeuwt je kind dan ook?

Vind dat ook geen tijdstip eigenlijk.

23 likes

Een keer als student. Voor die tijd woonde ik naast de grootste discotheek van de stad dus die lui hadden niet echt last van mij

2 likes

Toen ik 15 was ging mijn vader wel eens op vakantie en paste ik op het huis. Toenn heb ik wel eens wat feestjes gehouden met te harde muziek.
Was nog geen student toen, gewoon middelbare scholier.

2 likes

Denk dat mijn bovenbuurvrouw wel last heeft van mijn wietlucht maar heb ik nu echt schijt aan aangezien ze ook schijt heeft aan mij. Probeer met andere buren wel rekening te houden maar die hebben toch geen last van me.

1 like

Niet via zo’n platform maar ik heb in Frankrijk op een camping gewerkt. Het was vreselijk, we hadden totaal geen klik en ze hebben gelogen over de werkzaamheden die ik zou gaan doen. Ben na anderhalve week op de trein gegaan

Ik hou wel van warm weer maar kan er totaal niet goed tegen haha. Dus in de praktijk lig ik er aan het eind van de dag echt af met koppijn en een verbrande huid, maar wel gelukkig. Tja

2 likes

Ik woonde boven een kroeg. Dat was ook wel een leuke ervaring. Nooit iemand die last had van geluidsoverlast

1 like

Nah ik ben dik en ik leef pas met 25+ graden.

9 likes

Beter te laat dan te lelijk

20 likes

Same. Ik heb het altijd heel snel koud ook, dus postuur zegt echt niks

2 likes

Ik kon het van mezelf niet eens inschatten, weet ik inmiddels, dus van anderen al helemaal niet. Ik riep jaren dat ik écht niet tegen hitte kan, maar als ik naar de afgelopen keren kijk dat het 30+ graden werd, valt dat best mee. Ik ga nog steeds sporten (op een plek zonder airco) en kan prima de hele dag buiten wandelen. Genoeg water drinken, luchtig kleden, dikke prima. Ik slaap ook zoals normaal met warme zomernachten. Oke, moet niet 100 jaar duren, want ik hou eigenlijk echt niet van korte kleding (niet omdat ik me niet comfortabel voel, maar ik vind korte broeken gewoon lillek), maar blijkbaar heb ik mezelf dus ooit vooral aangepraat dat hitte stom is.

1 like

Een kindvrije wijk zou me meer aanspreken denk ik

Zou je in een kindvrije wijk willen wonen?

• Ja
  • Nee
  • Ja, maar ik heb kinderen dus kan niet

0 stemmers