En mag je überhaupt een auto hebben, of wordt alleen elektrisch vervoer toegestaan? Ik stoor me in mijn wijk namelijk het meest aan herrie makende auto’s en scooters. Oh nee wacht mijn buur die ALTIJD fluitend door de straat loopt zou ik als eerst verbannen, het stoom komt echt uit mijn oren als ik hem weer aan hoor komen.
@kali
Vrijwilligerswerk
Bij mij was het onderdeel van een vakantie in Indonesië. Ik ben eerst een maand op vakantie/familiebezoek geweest, gevolgd door een maand in een dierenopvang. In de omgeving daar (noord-Sulawesi) werden veel dieren onderschept, die ze daar dan opvangen en wanneer mogelijk weer terug de natuur in brengen. Ik vond het echt een superfijne plek om te werken. Er werd zoveel mogelijk met de lokale bevolking gewerkt, de rest werd gedaan door vrijwilligers. Het was echt een enorm stuk land met met name veel vogels en apen, dus elke dag was het echt flink doorwerken om alles schoon te maken en al die dieren te voorzien van voedsel. Volgens mij werkten we 5,5 dag per week van 06:00-16:00, maar het was echt heel leuk. We moesten ook elke dag het bos in om bijvoorbeeld jonge bladeren te zoeken of dingen te vinden om verveling tegen te gaan (je moest dan eten in bijv. pakketjes bladeren verstoppen om de dieren langer bezig te houden, of als de apen even afgezonderd werden ging je in hun verblijf allerlei dingen verstoppen). Oh en wat ik ook altijd leuk vond was het schoonmaken van het berenverblijf. Lekker poep scheppen en de vijver schoonmaken, en ook daar weer eten verstoppen of op een boomstronk smeren, en dan daarna kijken hoe ze terug hun verblijf in komen en op onderzoek uitgaan. Maar mijn favoriet was altijd als ik ingedeeld werd bij de vogels, ze hadden er honderden en ik vond ze allemaal zo lief en mooi 
De omgeving was ook fijn want het was vlakbij de kust. Je had dan dus eerst de hele dag in de tropische hitte gewerkt (wel redelijk beschut want je zit de hele dag in het bos), en als je dan een kwartiertje naar beneden liep kon je zo de zee in om af te koelen. De ontmoetingen met bijtende mieren en wolfspinnen vielen gelukkig in het niet door de algehele fijne ervaring. Oh en wat ik ook heel goed vond was dat ze de dieren echt voorop zetten. Geen geknuffel met dieren wat je vaak ziet bij organisaties die dieren ‘helpen’, en ook altijd mondkapjes dragen om geen ziektes op ze over te brengen.
Dit is alweer bijna tien jaar geleden en ik denk er ook bijna nooit meer aan dus echt leuk om weer even bij stil te staan!