Ik denk dat een deel van die stemmers de vraag geïnterpreteerd heeft als precies die wasmand op het plaatje
Vind jij een huis (bijna) helemaal vol met planten mooi?
- Ja
- Eerder wel dan niet
- Eerder niet dan wel
- Nee
0 stemmers
Bewaar jij kaartjes die mensen je gestuurd hebben?
- Ja bijna altijd
- Sommige bewaar ik
- Ik gooi vrijwel alles weg
0 stemmers
Heb je naar je eigen idee veel spullen?
- Ja
- Mwoah
- Nee
0 stemmers
Heb je deze zomer al (buiten) gezwommen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Kan jij je eisprong voelen?
- Ja, altijd
- Soms
- Een enkele keer
- Nee
- Geen idee
- Ik heb geen cyclus
0 stemmers
Volgens mij voelde ik hem net voor het eerst ooit.
Hé kak hij is anoniem.
Ik speelde als kind blokfluit. In een soort prehistorisch huis zonder isolatie. Onze lieve oude buurvrouw zei altijd dat ze er geen last van had maar ik weet nu gewoon dat dat niet waar is. Sorry buurvrouw!
Een gore oude actionshopper met 1 handvat
Wat is hypocrieter/schever?
- Geen vlees eten, omdat je het zielig vindt voor de dieren en het klimaat, maar nog wel vis eten
- Dieren leuk vinden, zelf zou je liever geen dieren willen/kunnen slachten maar wel elke dag vlees eten
0 stemmers
Ik vind t moeilijk want bij de ene doe je tenminste nog iets goeds. Bij de ander precies niks (op gebied van vlees dan) en draag je alleen bij aan de problemen.
Dieren leuk vinden maar wel vlees eten is natuurlijk scheef maar dat kan je wel wijten aan je er niet in verdiept hebben/geen interesse. Als je geen vlees eet vanwege klimaat of zielig voor de dieren ben je er zeer waarschijnlijk actiever mee bezig en dan lijkt wel vis eten me echt een bewuste keuze en daarmee schever. Staat voor mij denk ik los van wat beter is.
Oke persoon in kwestie weet wel degelijk hoe het er aan toe gaat in slachthuizen en vindt dat je vlees nodig hebt vanwege b12. Elke dag vlees eten vindt diegene niet goed, 1 keer per week zou beste zijn, maar diegene eet dus wel elke dag vlees.
Het klopt wel dat B12 van nature alleen in dierlijke producten voorkomt, dus dat argument had ik 20 jaar geleden best redelijk gevonden. Alleen we zijn nu zo ver met vervangers etc. dat je ook zonder dierlijke producten prima voldoende B12 binnen kunt krijgen.
Ik dacht echt even: zoo die weet al goed wat ze wil. Al helemaal plannen voor over 20 jaar… … … omg dat is volgend jaar
Ja is zo, maar op zich valt dat nog wel redelijk uit ei/zuivel te halen als vegetariër toch?
Want met vleesvervangers wordt de b12 dus wel anders opgenomen ook uit dingen zoals gedroogd zeewier etc is toch anders las ik net
In de bio-industrie gaat niks van nature, er zit tegenwoordig ook alleen maar B12 in dierlijke producten omdat zij het als voedingssupplement krijgen.
Nou dan neem ik liever zelf een extra pilletje dan dat ik mijn vitamines via de spijsvertering van een dood dier moet opnemen
Oh interessant! Heb je hier toevallig een bron van? Wil ik wel naar iemand sturen
Nouja als de mate van bewustzijn/je ermee bezig houden precies gelijk is, is het natuurlijk hypocrieter om elke dag vlees te eten dan af en toe vis, lijkt me. Helemaal als die persoon die elke dag vlees eet vindt dat niemand elke dag vlees zou moeten eten maar daar zelf schijt aan heeft. Vraag me alleen wel af hoeveel van die mensen er daadwerkelijk zijn? En los van dit alles vind ik het voornamelijk gewoon dom om ervan overtuigd te zijn dat je vlees nodig hebt voor B12 haha. Het zit in dierlijke producten omdat zij het via hun voeding binnenkrijgen, die omweg via een dier naar jou is echt niet nodig.
Edit: (Hopelijk onnodige disclaimer: ik vind mensen dom die actief de mening hebben dat je vlees nodig hebt voor b12 en dit aan andere mensen verkondigen als waarheid zonder blijkbaar de moeite te hebben gedaan om zich een beetje in te lezen - als je je er gewoon nooit in verdiept hebt en niet kut doet tegen vegetariërs want jE hEbt vLeEs NoDiG vind ik je niet dom)
Ja verschil zit erin dat ik de industrie zieliger vindt voor de dieren dan hij en ook ietsie milieubewuster ben. Serieus dat laatste wist ik ook niet haha toen ik ff ging googelen stond dat ook niet op de paar sites waar ik ben geweest, voedingscentrum enzo.
Na een snelle Google search, maar er is vast meer over te vinden:
Injecties: Cobalt deficiency in sheep and cattle | Agriculture and Food
En ik geloof dat hier ook wat in staat:
(In dit rapport staat trouwens ook dat veedieren soms mest van andere dieren gevoerd krijgen omdat daar ook veel B12 in zit, jammie…)
Haha ik heb er nog even een disclaimer bijgezet Maar zoals eerder gezegd vind ik hypocrisie wel losstaan van beter/slechter. Liever heel veel mensen inconsistent vegetarisch dan een handjevol mensen die heel strikt zijn en de rest dagelijks vlees eet
Thanks! Als ik even google staan er ook dingen als b12 wordt aangemaakt in de maag en darmen van koeien etc? Is het dan beide manieren waarop b12 in vlees komt?
Ik heb hier ook twee van, maar mijn katten hebben ze echt gesloopt. 🥲 Ze sprongen onder andere steeds in en uit de wasmand via die klep haha. Misschien toch maar eens nieuwe halen nu ze wél achter een gesloten deur kunnen staan…
Ik heb mijn was in zo’n kallax mand en die sleep ik heen en weer tussen de wasmachine en mijn kamer en de was ophangen doe ik gewoon in mijn kamer dus ik hoef niet ver te lopen