Stel je persoonlijke vraag #30

Zo he. Kreeg er meteen honger van

6 likes

Haha gatverdamme ik moet kokhalzen. Een lul is een lul dus die doet toch wel wat ie wil. :nauseated_face:

1 like

Hoeveel mannen zouden het niet afdoen? Ik weet niet meer wat ex’en destijds deden. Maar ik vind een papiertje er langs halen wel zo normaal.

Als je gaat verhuizen of kamer opnieuw gaat inrichten, meet je dan alles op en maak je een soort model op papier?

Zoiets

• Ja
  • Nee, je bent gek
  • Nee, maar best handig

0 stemmers

Buurvrouw gaat naar bejaardenhuis dus wij hebben net dr meubels opgemeten en dit gedaan. Maar liet t zien aan een vriendin en die vond t gek. Maar ik weet echt niet anders :joy:

1 like

Aangezien de zomer(school)vakantie ten einde loopt: wat zie jij als ‘begin’ van een nieuw jaar?

• Duh, 1 januari. Wisseling van jaartal dus nieuwe ronde nieuwe kansen
  • Na de zomervakantie/september want komkommertijd is over en het ‘normale’ leven zonder bv. zomerstops en zomerroosters begint dan weer

0 stemmers

Allebei :weary:

9 likes

Twee keer kans in een jaar om het beter te doen. Wel slim!

2 likes

B12 is een vitamine die alleen wordt gemaakt door bacteriën. Deze kun je vinden in bijv mest en ongezuiverd water. Dieren hebben daardoor B12 omdat ze rondlopen in de mest en bagger en daarbij krijgen ze inderdaad ook vaak supplementen.

Planten kunnen ook B12 mee dragen maar omdat we nu hygiënischer zijn dan vroeger wordt alles gewassen en ontsmet waardoor we dat niet meer op deze manier binnen krijgen.

Het dier maakt de bacteriën dus niet zelf aan maar krijgt die binnen door de omgeving. Ook is B12 uit vlees vaak moeilijker op te nemen voor ons lichaam. Je kan B12 uit supplementen halen of uit producten waar het aan toegevoegd is zoals plantaardige melk.

Ook heeft trouwens een groot deel van de bevolking B12 tekort, waaronder vlees eters.

8 likes

Duidelijk! Thanks

2 likes

Het klopt wel dat het regelmatig voorkomt bij mensen die geen dierlijke producten eten maar het komt ook voor bij de algemene bevolking. B12 uit eten wordt door sommige mensen niet opgenomen door hun lichaam waardoor ze B12 tekort hebben. B12 uit supplementen heeft een andere vorm dan de B12 uit eten en dat wordt door je lichaam wel opgenomen.

2 likes

Nee denk dat gewicht niet per se een factor is, mn beste vriendin is ook dik en die kan echt supergoed in de hitte.

Ik weet niet soms zie ik mensen en dan weet ik gewoon dat zij er niet tegen kunnen, misschien wel op ethniciteit dan want sommige mensen hebben heel veel rood in hun huid en dan denk ik al van die zal wel helemaal knalkop hebben en van die bitjes enzo. Ik denk bv dat Willem Alexander echt niet tegen hitte kan, dat straalt hij uit.

Ik las ooit ergens dat je eisprong voelde als een kleine plop. Bij mij is het letterlijk door mijn knieën zakken van de pijn en twee seconden later is alles weer prima. Was stukken minder toen ik aan de pil was maar is nou best moeilijk te negeren, helaas

Mwah, mijn familie is echt heel donker, wonen in een warm land en kunnen helemaal niet tegen de hitte. Want ze zitten altijd in de schaduw of binnen met airco. Alleen de toeristen wagen zich in de middag buiten in de zon. Mijn witte tatta vader is echt een stuk beter bestand tegen de zon dan mijn moeder die behoorlijk donker is.

6 likes

Ja das ook weer waar

Ik denk het denk ik vooral bij witte mensen die duidelijk vocht vasthouden en rode huid inschat.

1 like

Misschien is het ook wel vooral een mindset ding?

1 like

Bizar dat een eicel zoveel teweeg kan brengen! Bij mij was het een korte kramp en toen was het ook klaar. Als je aan de pil zit heb je (als het goed) geen eisprong, dus ik denk dat je er daarom minder last van had.

1 like

ik heb nog nooit ergens zo snel ja op geklikt

Het lijkt me best leuk om in een volkswijk te wonen. Ben benieuwd of ik dan wordt opgenomen door de omgeving of totaal niet. Alleen heb ik een grote hekel aan extreem versierde wijken met oranjeprullaria.

2 likes

Ik heb ook wel eens ‘sabbatical’ gebruikt om te verbloemen dat er veel meer aan de hand was. Als ik open kaart had gespeeld, had ik zeker een bepaalde baan niet gehad. Ook omdat de directeur later zich nogal flauw uitte over burn-outs en vrouwenzaken. Ik heb er ook maar 3 maanden gewerkt. :smirk:

2 likes

Mwah dat denk ik niet. Je kan niet echt visualiseren dat je niet zweet, geen vocht vasthoudt of niet verbrandt in de zon lol

9 likes