Stel je persoonlijke vraag #30

O ja sorry. En de optie ‘mag dat nu ook al niet meer’ was ik ook vergeten.

4 likes

Nou ja… Ik geloof wel dat een negatieve houding niet altijd bevorderlijk is.

2 likes

Draag jij een bril of lenzen? Of heb je je ogen laten laseren

  • Nee
  • Ja

0 stemmers

De poll opties geven me het idee dat jij er zelf tegen bent :joy:

2 likes

Nee joh, is toch een heel objectieve poll? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar inderdaad snap ik eigenlijk niet dat we nog steeds megasportevenementen blijven organiseren. We wisten al dat er op grote schaal mensenrechtenschendingen plaatsvinden, maar het blijkt de lokale economie ook nog niet eens iets op te leveren. Eigenlijk de enigen die er beter van worden zijn de topsporters zelf (en ik gun het hen, en vind het ook leuk om naar hun prestaties kijken, daar niet van) en de internationale sportbonden. Stel, we zouden al dat geld uitgeven aan (betere) sportfaciliteiten voor gewone mensen en gratis of gereduceerde abonnementen voor lagere inkomens? Win-win-win!

3 likes

Enorme buikpijn, rugpijn en krampen! Had ik daarna ook nog wel maar veel minder en veel korter (nu meestal maar een halve dag ipv dagen)

Ik ben het zo erg met je eens hoor, heb net een half uur gediscussieerd met m’n vriend erover :joy: vond zijn argumenten (“ja het inspireert kinderen enzo”) ook echt niet overtuigend? Goede sport faciliteiten, gratis sporten en veel aanbod inspireert kinderen eerder denk ik zo.

En voor topsporters is het trouwens ook niet het meest ideale ooit. Alle top sporters die 25 jaar van hun leven zich kapot trainen, dan niet winnen, en thuis blijven zitten met blessures en een kapot lichaam. Worth it

3 likes

Ik denk dat topsport mentaal je ook niet in de koude kleren gaat zitten.

Ik vind het kinderen eerder leren dat alleen de beste zijn goed genoeg is en de rest is niks waard. Totaal geen inspiratie.

En paardensport is van mij het állereerste wat de deur uit mag. Belachelijk dat dat nog bestaat.

18 likes

Ik heb als kind op paardrijden gezeten maar snap nu echt niet waarom het nog een ding is. Net zoals op olifanten, kamelen of ezels rijden. Vind het echt naar:(

2 likes

Vinden jullie @Kauai recreatief paardrijden ook stom?

Mwah eigenlijk vind ik het allebei kut. Voor die paarden moet het gewoon niet fijn zijn om een bit in te hebben en iemand te dragen. Maar als ik moet kiezen vind ik de professionele paardensport wel erger ja.

1 like

Ja, want die dieren worden gefokt voor het geld, moeten vervolgens de hele dag in een stal ofwel een weide staan, moeten random mensen op hun rug dragen, worden geslagen met een zweep en mogen geen eigen wil hebben.

Ik heb wel eens paard gereden in Nieuw-Zeeland (zonder zadel of bitje), en die dieren hadden ongeveer de provincie Zuid-Holland aan oppervlakte om te grazen/rennen. Dat vond ik dan net aan. Ik zou het alleen niet meer doen, want ik voelde me absurd om op zo’n intelligent dier te gaan zitten.

14 likes

traffic-horse

13 likes

Ik ben niet per se tegen paardrijden maar ik zag de pentathlon op de Olympische spelen en dat mag van mij per direct afgeschaft worden, echt dierenmishandeling.

Bij die sport heb je dus 5 onderdelen waarvan 1 paardrijden (springen) is. Maar het lijkt net of die mensen nog nooit op een paard gezeten hebben? Echt slaan met de zweep, keihard aan de teugels trekken, verkeerde houding. Heel veel vielen er ook af en die paarden vielen door de hindernissen heen. Echt, ik kon het niet eens afkijken.

Er was er 1 waarbij het paard elke sprong weigerde en nu geven mensen die niks van paardrijden weten dat paard de schuld terwijl die vrouw gewoon echt niet kon rijden, zo zielig. Haar coach is nu zelfs verbannen want ze had dat paard daarna geslagen met haar vuist?

10 likes

Ja dat laatste had ik gezien en die vuist viel nog alles mee, de rijdster sloeg dat paard echt 20 keer keihard met een zweepje. Idioot.

Dat is ook zo. Ze komen 20 minuten voor start pas bij het paard waar ze t parcours mee moeten doen. Ofwel ze kennen t paard niet.

Edit: verkeerd gelezen, ik dacht “het paard” ipv “een paard” 🥲
Verder eens, echt sneu. En ja doe een pentathlon zonder dieren erbij te betrekken.

1 like

Die sport heeft ook nog de belachelijke bijkomstigheid dat ze niet op hun eigen paard rijden, er wordt geloot wie op welk paard rijdt. Zo achterlijk.

Ja dat weet ik, maar dat verklaart niet waarom ze niet kunnen rijden. Ook op een vreemd paard kan je rijden als je de skills hebt.

Ik hoorde in ieder geval dat ze meer focussen op de andere onderdelen van de sport zoals het zwemmen. Het niveau voor paardrijden is duidelijk te hoog.

3 likes

Ik denk eigenlijk dat ze springen niet per se over slaan maar om op een hoog niveau te kunnen springen moet je meerdere keren per week oefenen. Maar omdat ze ook nog 4 andere sporten op hoog niveau moeten doen hebben die mensen geloof ik gewoon tijd te kort.

Je kan niet 1x per week rijden en dan op Olympisch niveau rijden. Maar van sommige was de houding zo slecht dat ik me afvraag of ze zelfs wel 1x per week rijden. Ik zag echt iemand achterover leunen in plaats van voorover? Ja gek he, dat het paard dan niet springt :roll_eyes: alsof je er alleen op hoeft te zitten en het paard doet het verder wel even.

3 likes

Nouja combi “wil winnen, geen geduld en doe wat ik zeg” vibes en een paard (gevoelig, sowieso de topsport exemplaren) die daar op reageert lijkt me we dit effect geven.

Verder ja, ik weet niet. Halve familie die moneys verdient met hun springpaarden. Denk dat je beter een manege pony kan zijn en beetje b dressuurproefjes kan lopen, dan topsport paardje (wat vooral gewoon voor t geld is). Oh renpaarden hebben ook echt een kutleven volgens mij.

Overigens ben ik lekker hypocriet want cross country parcours en wedstrijden waren altijd mn lievelings om te doen. Ook daar lopen genoeg letsel op.