Maar de kraamhulp doet echt niet zoveel in het huishouden ook in de 6 uur dat ze er zijn op een dag (weet niet of dat nu andere tijden zijn, maar vier jaar terug wel). Zorgen voor hygiënische badkamer en bed, soms wat kleine afwasjes of de was even draaien maar dat is het ook wel. Ze mogen ook niet meer dan zoveel minuten per dag volgens mij aan huishoudelijke taken verrichten (@Mhysa?).
Mijn kraamhulp kwam echt met me zitten om de borstvoeding goed op te starten, rustig helpen met verschoningen, heel veel ondersteunende taken voor de moeder. If anything zou ik voor zijn om post-partum zorg uit te breiden en ook na de kraamweek gesprekken en ondersteuning te geven voor nieuwe moeders.
Kraamhulp is er ook op getraind om een heleboel signalen op te pikken als het mentaal/fysiek niet goed gaat met het gezin. Denk dat je een hoop over het hoofd kunt zien als je dat beperkt tot een uurtje controle. Dat het in andere landen ‘ook lukt’ betekent niet dat het in dit land niet een goede basis vormt voor de gezinnen en hoe we hier omgaan met geboorde.