Stel je persoonlijke vraag #30

Het gaat toch om iemand zijn werkprestaties en niet of die nat haar heeft? Ik zie het verband niet tussen die twee. Als je op kantoor zit of zo dan maakt het echt niet uit of je haar nat is.

@Echo Mn haar ziet er nooit uit dus er is niet veel verschil.

11 likes

Ik vind het wel belangrijk dat iemand er representatief/fatsoenlijk uitziet en nat haar hoort daar wat mij betreft niet bij. Maar heel veel mensen (inclusief mijn man) vinden het echt onzin hoor, ik vind het alleen echt raar haha.

ik douche de laatste tijd s’morgens om goed wakker te worden na die tijd föhn ik mijn haar wel. Meestal heb ik dan nog wel vochtig haar op werk maar dan heb ik geen problemen mee.

Ben wel benieuwd denken jullie dat het nog uitmaakt welk werk je doet?

Dit topic lezen terwijl je eigen haar zo dun is dat het binnen 15 min aan de lucht droogt/1 min föhnen

Maar he ik heb dan weer niet het dilemma of ik wel met nat haar op het werk wil verschijnen :neutral_face:

42 likes

Same đŸ„Č
In de zomer verschijn ik dan wel weer met half natgezweet haar op het werk
 wonder dat ik daar mag blijven hoor

Wat vind je erger: Een collega naast je met nat haar of collega met een vette haarkop?

• Nat haar is erger
  • Vet haar is erger

0 stemmers

Vind je het leuk om over jezelf te praten?

• Nou nee
  • Een beetje
  • Ja vind ik leuk

0 stemmers

MĂĄxima heeft heel vaak nat haar en dat is een grote ergernis van mijn moeder :joy:

1 like

Een van de redenen dat mijn hobby’s bestaan uit dingen als lezen (dan kan ik daarna de gelezen boeken op mijn lijstje zetten) en simsen (geld verdienen en zo snel mogelijk ontwikkelen binnen korte tijd), etc. Ik kan me er goed mee ontspannen hoor, zit niet met opgetrokken schouders me zo snel mogelijk door een boek te werken, maar het productiviteitsaspect speelt wel altijd mee.

2 likes

Vroeger had ik dat heel erg, als ik een dag niks had gedaan voelde ik me daar helemaal schuldig over en een beetje naar over. Maar nu eigenlijk bijna niet meer.

1 like

11 likes

Ja ik vind het ook onverzorgd uitzien terwijl eigenlijk is het het toppunt van verzorgd zijn? Want je bent duidelijk net van top tot teen gewassen.

3 likes

Wat bij mij heeft geholpen om van mijn productiviteitsdrang af te komen, is om ook de tijd die ik nikste of me verveelde te zien als ‘ik heb dit nodig om morgen extra goed te kunnen werken’. Ik zag het dus echt als iets dat je als mens nodig hebt om beter te kunnen presteren (dat is natuurlijk ook zo). En dat ging super goed en nu ben ik gewoon lui.

8 likes

Grappig, dat alleen @MadameMignon en ik nat haar erger vinden haha. Het gaat me namelijk ook helemaal niet om de look, maar om de niet-genomen-moeite. Je hĂłeft je van mij niet te douchen, maar als je het doet, maak jezelf dan ook droog hehe.

2 likes

Maar als het je daar om gaat, dan is iemand met vet haar toch net zo erg? Want die heeft niet de moeite genomen om zich op te frissen :stuck_out_tongue:

7 likes

Ja, het slaat ook eigenlijk nergens op :face_with_monocle: Misschien komt het bij mij gewoon omdat ik 1 stomme collega heb gehad die altijd met nat haar kwam, dus nu is het de schuld van alle mensen met nat haar.

1 like

Ik snap ook weer niet waarom mensen een probleem hebben met andermans vette haar. Als mijn haar vet is vind ik dat voor mezelf gewoon vervelend omdat het onprettig aanvoelt, maar ik heb echt 0 last van hoe het haar van iemand ánders eruitziet, of ja van je eigen partner misschien maar ik raak doorgaans niet de hoofdhuiden van andere mensen aan dus dat kan me echt aan m’n reet roesten.

(ja ja disclaimer kappers hoofdmasseurs huisartsen oke oke)

9 likes

Maar het is toch maar een uurtje ofzo dat dat haar nog nat is? Tussen het douchen en op werk verschijnen zit ook nog best wel wat tijd meestal, dus dan is het haar niet zeiknat meer toch?

1 like

Ik voel me zelf wel vies als ik met nat haar de deur uitga omdat het alle geurtjes uit de omgeving opneemt, dat is wanneer mijn haar droog is een heel stuk minder. Ik heb ook het idee dat mijn haar een stuk eerder vet wordt wanneer ik het aan de lucht laat drogen dan wanneer ik het föhn. Nat haar is toch een stuk poreuzer en kwetsbaarder, als ik er met mijn vieze tengels aan ga zitten of mijn hoofd op een vieze bank rust terwijl het nat is weet ik zeker dat dat grotere gevolgen heeft dan wanneer ik het met droog haar doe.

Mijn haar doet er overigens minstens 8 uur over om volledig op te drogen en met de föhn maar 5 minuten (15 - 20 inclusief styling), dus voor mij is aan de lucht drogen ook gewoon niet chillen dan föhnen.

1 like

Het wordt tijd dat een kapsel met een hele pot brylcreem erin weer mode wordt.
Niemand ziet nog het verschil tussen nat, droog, schoon of vet

9 likes

Wetlook kapsels zijn toch ook “in”