Stel je persoonlijke vraag #30

Ik heb dus echt nooit het probleem hiermee gesnapt. Is het een geheim dat je je haren wast?

Voor mij is het een paar uur met natte haren op werk of de helft van de week vet haar.

12 likes

Inderdaad! Ik kwam eens in de eerste week van school in het buitenland met nat haar in de klas en ik geloof dat de docenten net niet de kinderbescherming hebben gebeld, haha. :sob:

14 likes

Het is niet alleen een Nederlands ding, zag toevallig gisteren nog iemand (niet in Nederland) met kletsnat haar aan het werk. Echt dat haar hele shirt nat was.

Wel grappig want ik moest aan het forum denken omdat het hier wel eens vaker over ging en nu is er toevallig een poll over.

2 likes

Haha ja toen ik eens mijn Italiaanse airbnb wilde verlaten met nat haar was de host helemaal in shock. Hij dwong me zo ongeveer te föhnen, dan had ik dus mijn vlucht gemist haha.

Als ik het 's avonds was zit het 's ochtends echt heel raar, mijn haar zit alleen goed als het aan de lucht droogt en dat duurt nu eenmaal minstens drie uur.

6 likes

Ik vind het ook overkomen alsof je twee minuten ervoor uit bed bent gekomen en tĂłch je haar hebt gewassen, kan dan je planningskills op het werk ook gewoon niet meer zo serieus nemen :grimacing: maar goed ik ben ook wat overdreven hierin want het is echt mijn grootste irritatie.

4 likes

Fohnen kost zoveel tijd, voor mij sowieso 10-20 minuten. En het kan ook niet als de kinderen slapen. Ondertussen ziet mijn haar er ook nog eens net zo stijl uit als wanneer ik het gewoon laat opdrogen. Dus het is gewoon de opoffering niet waard.

4 likes

Haha wow, nooit geweten dat dat een ding was. Meestal droogt mijn haar wel redelijk door de fietstocht, maar het eerste uur op werk moeten collega’s toch echt tegen vochtig haar aankijken. En een videocall met nat haar dan?

• dat kan wel gewoon en ik vind nat haar op werk niet kunnen
  • kan ook niet
  • kan wel, maar ik vind nat haar op werk wel kunnen

0 stemmers

Ik stap een uur voordat ik de deur uit moet uit de douche, maar ja, mijn hasr droogt niet binnen een uur hÚ. En föhnen is een en al pluis/haarbeschadiging. No thank you

5 likes

Maakt mij echt helemaal niks uit of mensen een beetje nat haar hebben door de regen of doordat het na het douchen nog niet helemaal droog is.

En dat het lijkt alsof je niet kan plannen: nah dat kan je ook zeggen als iemand geen of weinig make up op doet, goh had zeker geen tijd meer!! ja of vindt dat gewoon geen prioriteit in het leven.

22 likes

Ik start gerust op vrijdag mijn eerste videocall, met 2 directe collega’s nog bezweet omdat ik het anders niet redt na sporten. Of is dit een biecht?

2 likes

Ik vind het echt geen porum. Maarja het is ook weer niet iets waar je je aan kunt storen. Zou me er zelf mega onprettig bij voelen.

2 likes

Haha inderdaad
Mijn moeder liet me nooit naar buiten met nat haar. Zelfs in het huis ermee rondlopen mocht niet. Je moet het direct drogen, anders word je ziek (haha)

Ik vind het er ook onverzorgd uitzien, zeker op werk, sorry :pensive:

2 likes

Ik heb het er gewoon heel erg ingepeperd gekregen van mijn moeder dat met nat haar naar buiten gaan ‘niet hoort’ en al helemaal niet naar school/werk, want komt ‘onverzorgd’ over.

Ik heb er zelf geen problemen mee als mensen dit doen, maar merk soms wel dat ik een beetje judge en denk: “Had je niet íets meer moeite kunnen doen?”

Maar ik ben 100% geconditioneerd door mijn moeder hierin. (Net zoals niet met ongestreken kleding naar buiten, altijd een beetje lipstick/mascara als je de deur uitgaat, teen slippers zijn alleen voor op het strand of onder de douche etc.)

4 likes

Eigenlijk best grappig. Nat haar is dus gewassen dus = schoon

En dan vinden mensen dat onverzorgd :crazy_face:

78 likes

Ja echt een rare kronkel

2 likes

Feitelijk is het natuurlijk niet onverzorgd maar zo vind ik het wel ogen. Alsof je totaal niet voorbereid bent ofzo. Heel gehaast.

Toen ik eens met natgeregend haar achter de receptiebalie zat (mijn studentenbaantje) kreeg ik commentaar van een van de (vrouwelijke) medewerkers dat dat er niet representatief uitzag. Ja klopt hoor, maar bestel jij anders een taxi voor me de volgende keer dat het regent?

15 likes

Ik heb krullen die ik elke ochtend sowieso moet nat maken. En die dus gemiddeld ook langer duren om te drogen.

Ik ga liever met nog nat haar de deur uit (niet dat je kleding ook zeik nat is) dan met een ontplofte coupe :joy:

4 likes

Ja dit had ik bij mijn winkelbijbaantje op m’n 16e ook. Droeg een regenjas met aangetrokken capuchon maar toch natte plukken bij mijn voorhoofd want dat kwam nu eenmaal onder de capuchon uit. En dan gaat het pluizen. Ja sorry hoor dat klanten geconfronteerd moeten worden met de weersomstandigheden.

1 like

Ik vind het vooral knap dat mensen met nat haar de deur uit kunnen en dat het dan gewoon goed zit?

Als ik met nat haar zou gaan fietsen naar mijn werk dan zie ik eruit alsof ik 30 jaar in de jungle heb gewoond en door wolven ben opgevoed denk ik đŸ„Č

25 likes