Stel je persoonlijke vraag #30

Ja ik snap je wel maar ook bij zo’n beroep wordt verwacht dat je er representatief uitziet en daar valt afgebladderde nagellak niet onder. Is al jaren geleden maar toen ze dat vertelde dacht ik echt wtf, wat overdreven! Maar er wordt wel een bepaalde standaard van je verwacht.

Ik had ooit een hele kleine ladder in mn panty tijdens het bedienen in een restaurant. Nou de baas werd helemaal boos en ze zei dat ze me niet voor niks direct in de bediening had gezet, anders kon ik zo naar de afwas. Ik was 16 :sweat_smile:

terecht vind ik, zij is verantwoordelijk voor de eerste indruk van de gasten. als ik ergens ontvangen word door iemand met afgebladderde nagellak vind ik dat niet bepaald professioneel.
zelfde soort verhaal: op mijn werk (5 sterren hotel) had de zomerstagiaire felblauwe nagellak op. heeft de baas wat van gezegd, graag morgen zonder nagellak aub. wij dragen namelijk traditionele kleding en daar past blauwe nagellak gewoon echt niet bij :joy:

4 likes

Maar wordt dat niet van tevoren besproken? Snap het wel hoor, als het er niet professioneel uitziet is dat toch in het nadeel van het hotel.

1 like

Ik denk dat dat mij niet eens opvalt

4 likes

Ik vind dat bij niemand netjes, beroep maakt me niet eens uit. Als ik iemand in de bus zie zitten met afgebladderde nagellak denk ik ook “haal het er gewoon helemaal af/lak ze opnieuw”.

14 likes

Ben ik het inmiddels ook mee eens. Jaren geleden boeide het me niet. Vond het wel lellik maarja. Mn bff heeft er toen zovaak over geklaagd dat ik het wat serieuzer ben gaan nemen. Maar gewone nagellak bladdert zo snel af. Welke nagellak ik ook gebruikte.

team anti-nagellak hier.

4 likes

wat wordt besproken? in het contract staat wel een professioneel en verzorgd uiterlijk. maar dit meisje is net 16 en heeft een wat alternatieve stijl dus zij vindt het vast wel professioneel genoeg haha

Ja ik neem aan dat je ook bij een 16 jarige toch wel een soort sollicitatie gesprekje hebt waarin wordt verteld wat er van je wordt verwacht, dat bedoelde ik meer. Maar nagellak is ook wel een heel specifiek onderwerp dan lol.

Je gaat 2 weken op vakantie naar een land waar het sowieso lekker weer is.

Neem je alleen handbagage of ook ruimbagage?

• Alleen handbagage
  • Handbagage en ruimbagage

0 stemmers

Hoeveel kledingstukken neem je ongeveer mee? Excl ondergoed/sokken en badkleding. Dus shirt, blouses, broeken, rokken, jurken, jassen, truien etc.

• max 10
  • max 15
  • max 20
  • max 25
  • max 30
  • max 35
  • max 40
  • max 45
  • 50 of meer

0 stemmers

Oh door je poll en naam moet ik aan Hawaii denken. Maar het weer kan ook zo omslaan in dikke regen etc. Ik neem altijd teveel mee, dat weet ik wel. Want ik denk te vaak, wat als, stel dat…

3 likes

Never forget twee weken flash floods in hawaii. Het idee dat je er continu ergens binnen een paar minuten een overstroming kan komen. Dit filmpje is ook zooo eng Drone captures our escape from a flash flood while hiking in Maui, Hawaii - YouTube

1 like

Ja ontelbaar :sob:
Ik gooi altijd gewoon m’n hele zomergarderobe in m’n koffer. Om de helft opgedragen weer mee naar huis te nemen.
2 jaar geleden had ik alleen een backpack mee, dat was eigenlijk veel beter, want toen heb ik echt alles wat ik mee had Gedragen.

5 likes

Als je je koffer uitpakt, hoeveel % van de kleding is dan gedragen?

• Ongeveer 25 procent
  • Ongeveer 50 procent
  • Ongeveer 75 procent
  • Alles!

0 stemmers

Eigenlijk vind ik overal die focus op uiterlijk gewoon té denk ik? Met nagellak denk ik ook er zijn toch wel gradaties op z’n minst, ja misschien als elke nagel nog een stuk nagellakrestant op het midden heeft kan ik er op zich inkomen dat je denkt: niet doen. Maar nagellak slijt zo snel, ja als er dan wat randjes af zijn en hier en daar een hoekje, lekker boeiend joh. En uitgroei ook, lekker boeiend.

20 likes

Ik pak toch elke keer weer dezelfde dingen om te dragen. Ik denk ook thuis vaak: oh nu kan ik eindelijk deze jurk/broek/rok dragen want die draag ik thuis nooit! Nope, ook op vakantie ga ik die niet aandoen. Ik trek dan juist m’n lievelingskleding aan.

Heb jij lievelingskleding?

• Oh jazeker
  • Nee, ik hecht me totaal niet aan kleding
  • Nee, ik vind alles even leuk
  • Nee, ik vind alles even stom

0 stemmers

Al helemaal op vakantie in warme landen of waar het snikheet is vind ik comfort veel belangrijker al denk ik van tevoren natuurlijk weer niet. Dus de helft van de tijd loop ik dan toch in hetzelfde whatever kledingstuk wat lekker zit en luchtig is.

4 likes

Stel je gaat met een vriendin op vakantie en je ruilt van bikinibroekje vind je dat onhygienisch? Natuurlijk wel uitgewassen.

• Nee boeiend
  • Ja

0 stemmers

Ik ben echt pro kleding wisselen/delen maar dat vind ik echt te ver gaan. :no_mouth:

1 like

Gewassen? Waarom zou het dan nog vies zijn. Alleen vanwege het idee?

1 like

Ja vanwege het idee! Ik wil niet andermans gewassen ondergoed aan, ook niet van vrienden of familie. En een bikinibroekje is natuurlijk wel in principe hetzelfde als een onderbroek. Ik moest ooit een bikinibroekje uit nood van iemand anders aan, en ik was echt een aansteller maar ik vond het zo kut.