Stel je persoonlijke vraag #31

Huhuh

4 likes

Maak een poll :smiley:

5 likes

Mcchicken en als je vega bent dus de vega versie

4 likes

Big Mac

2 likes

Menu met kip9 en een McKroketje zonder saus :drooling_face: Klef cheeseburgertje ook altijd lekker. Zin in nu.

3 likes

Bigtasty menu

maar de cheeseburgers gaan er ook altijd goed in :drooling_face:

2 likes

De saus is juist het lekkerste

7 likes

(Veggie) Homestyle Crispy Chicken

Denk dat je al besteld hebt maar wil gewoon heel graag vertellen hoe lekker ik deze vind :yum:

3 likes

Bigmac :sunglasses:

2 likes

Homestyle crispy chicken

1 like

Big Mac menu met kerriesaus. De Big Mac moet wel in de kerriesaus gedoopt worden. :grin:

1 like

Ik wist niet dat dat moest.

1 like

Ik vind die Crispy Chicken met honingmosterdsaus echt zo vies :thumbsdown: ik wil die vorige terug. En de chilimayo.

1 like

Oh ja, deze vond ik zo indrukwekkend. Ga hier nu ook even op stemmen!

1 like

Vind het wel jammer wanneer ze elektrische waxinelichtjes gebruiken.

3 likes

Ik was onlangs in de abdij van Averbode, en daar was zelfs een bancontact Ʃn een qrcode om je kaarsje te betalen. Ik was onder de indruk van zoveel moderniteit.

7 likes

Nu we toch op dit onderwerp zijn aangekomen.
Ik ben in een katholieke omgeving opgegroeid maar niet gelovig (ook niet gedoopt etc).

Onlangs overleed de opa van mijn vriend. Die opa was katholiek. Mijn vriend zijn moeder is protestants en omdat zij haar geloof best belangrijk vindt, is mijn vriend protestants gedoopt, ook hij gelooft echter niet en doet er niks mee.

Nu gingen mijn schoonmoeder, mijn vriend, en zijn broer tijdens die katholieke uitvaart ter comunnie. Ik zat echt te kijken van: wtf gebeurt hier nou weer?! Nu dachten ze dat oma (behoorlijk dement) dat fijn zou vinden.

Ik als totaal niet gelovige werd geïrriteerd want ik vind het een minachting van het katholieke geloof tov het protestantse geloof, of überhaupt of je gelooft.

Tldr: als niet katholiek/niet gedoopt of gelovig persoon de communie halen:

• Moet kunnen
  • Kan niet
  • Zolang je demente oma er blij van wordt
  • Ik heb altijd honger en zo lang ik geen pizza kan laten bezorgen tijdens de dienst moet ik het hier maar mee doen.

0 stemmers

3 likes

Zolang je daadwerkelijke interesse hebt in het geloof en er geen carnaval van maakt (alhoewel dat is ook een katholieke feestdag) zie ik het probleem niet. Ze laten in dit geval naastenliefde zien om wat liefs te doen voor de dementerende oma. Maar dat zeg ik als katholiek cultureel opgevoede. Weet niet wat de ā€˜hardcore’ katholieken hiervan vinden

Overigens heb ik meer moeite mee wanneer mensen een rozenkrans als ketting dragen want fashun

4 likes

Ik heb dezelfde achtergrond als jij.
Ik ken wel een familie die er bij een begrafenis expliciet om vroeg dat iedereen, ook mensen die niet katholiek of gedoopt waren, ter communie ging. De pastoor vond dat dus ook ok.
Maar ik zou nooit zomaar uit mezelf besluiten 'oh dat vind die en die vast fijn, dan doe ik het maar".

2 likes

Mijn katholieke opa is een tijd terug ook overledenen en bij zijn uitvaart heb ik (niet gedoopt, niet gelovig) ook voor het eerst in mijn leven een hosti gehaald. Was er al mijn hele leven benieuwd naar en dit voelde als mijn laatste kans.

Tsja, zag er zelf niet zoveel kwaad in.

4 likes