Stel je persoonlijke vraag #31

Oh nu hoop ik dat zij hier ook nog zit en er een reünie komt :pleading_face:

3 likes

Haha dat hoop ik ook! Het was volgens mij in 2013 en ze had een dochter. Als iemand zich hierin herkent haha, m’n inbox is open.

1 like

Allerheiligen, en op 2 november Allerzielen. Dan herdenken rooms-katholieken de overledenen.

3 likes

Huh, je kan toch niet regelen dat iemand niet op je verjaardag sterft of dat je geboren wordt op iemands sterfdag?

2 likes

Stem jij op de NS publieksprijs?

• Nee
  • Ja
  • Ik lees niet

0 stemmers

2 likes

Nah, in principe niet nee, maar bij het geval van mijn opa was het de stekker eruit trekken. Mn moeder vond het een heel naar idee dat haar vader zou sterven op mijn geboortedag. Dus die paar uur konden ze rekken en hij heeft daar niet onder geleden. Bij mn oma, was het hetzelfde verhaal. Natuurlijk kan dit in heel veel gevallen niet. Nu vind ik het ergens wel een beetje bijzonder dat mijn opa en oma, (dat was een stel dus niet de vader van mn vader en de moeder van mn moeder ofzo) een soort van om mij heen zitten? Ik vergeet hierdoor ook nooit hun sterfdagen. Maar mij had het niet uitgemaakt als ze beide op mijn geboortedag waren gestorven. Mn moeder vond dat alleen niet te verdragen.

2 likes

Zou jij het als moeder vervelend vinden als 1 van je ouders of beide ouders op dezelfde datum zouden overlijden als dat je kind is geboren?

• Ja
  • Weet ik niet
  • Nee
  • Ben geen moeder

0 stemmers

Ik denk dan wel dat het voor mn moeder heel dubbel is, je viert dan elk jaar de verjaardag van je dochter, maar ook word je eraan herinnert dat dat de sterfdag (zeer waarschijnlijk ) is van je vader en moeder.

1 like

Mijn oma is overleden op mijn moeders verjaardag en dat was wel kut want mijn opa draaide dan de hele verjaardag om naar een soort therapiesessie, toen is ze gestopt met het te vieren. Ze kreeg zelfs een boek over rouw voor haar verjaardag…

Ik heb dat een keer gedaan want de prijs die je kunt winnen is wel nice (jaar lang gratis trein + boeken)
Maar goed de kans is zo klein dus ik ben ook weer te lui dit standaard te doen

1 like

Toevallig dit jaar wel en vroegah ook wel eens gestemd.

1 like

Mijn opa is 1 dag voor mijn 1e verjaardag onverwachts overleden. Het is alleen heel sad als je de videoband van toen terug kijkt. Ik een soort blije tornado die cadeautjes uitpakt en mijn moeder die half snikkend een verjaardagsliedje zingt. Maar geen idee hoe zij het verder heeft ervaren (ok is ook niet de dag zelf natuurlijk)

4 likes

Hoe vaak sport je in de week?

• IK WIL NIET
  • Ik heb geen tijd om te sporten
  • 1 keer in de week
  • 2 keer in de week
  • 3 keer in de week
  • 4 keer in de week
  • 5 keer in de week
  • 6 keer in de week
  • 7 keer in de week

0 stemmers

1 like

Ik zou minimaal wel 2x per week willen, heb ook tijd genoeg, maar krijg het gewoon echt niet in m’n systeem. Die wil om te gaan heb ik totaal niet

3 likes

Je hoeft ook niet perse naar de sportschool. Je kunt ook wat anders doen (wandelen, roeien, fietsen etc) om aan je beweging te komen

1 like

Dat is zo ja! Wandel wel veel en heb geen auto dus ook veel op de fiets, maar dat zie ik dan niet als zodoende goed sporten/bewegen zoals ik bij een sport of sportschool zou doen

2 likes

Ik vind dat het er wel bij hoort. Zolang je wekelijks beweegt vind ik het prima. Je hoeft echt niet naar een sportschool of op tennis te zitten om genoeg te bewegen

Ik ging vroeger iedere werkdag fietsen naar school, dat 16 km verder was. Ik ga dan echt niet dan nog in het weekend sporten

1 like

Anders namelijk: Nee nooit gedaan maar ga ik nu doen door deze poll.

5 likes

Wanneer gaan jullie de kerstboom opzetten? :christmas_tree:

• Ik ga geen kerstboom opzetten
  • Ik weet nog niet of ik een kerstboom ga nemen
  • Deze week
  • Volgende week
  • Week 46 (15 nov- 21 nov)
  • Week 47 (22 nov- 28 nov)
  • Week 48 (29 nov- 5 dec)
  • Week 49 (6 dec- 12 dec)
  • Week 50 (13 dec- 19 dec)
  • Week 51 (20 dec- 26 dec)
  • Ik ga wel een kerstboom opzetten maar ik weet nog niet wanneer

0 stemmers

Wij doen dat altijd op de onbevlekte ontvangenis, 8 december, wat hier een feestdag is!

1 like

Ik zou 'm wel eerder willen, maar kan de leen-kerstboom pas dan ophalen