Stel je persoonlijke vraag #31

Klikken is van alle tijden, zeker als er een vergoeding tegenover staat

2 likes
  • Ik ben zo single als maar kan
  • Ik date iemand
  • Ik date meerdere mensen
  • Ik heb een relatie
  • Ik heb meerdere relaties
  • Het is ingewikkeld

0 stemmers

1 like

Over mezelf maak ik me niet zo zorgen (zowel gevaccineerd als corona gehad), maar ik vind het echt zo onverantwoord en arrogant eigenlijk dat ze niet willen controleren. Dat de instructeurs zich niet laten vaccineren, ah la, dat zijn er een paar. Maar dat gezeik: sporten is gezond, vertrouw op je immuunsysteem, we gaan ervan uit dat iedereen voor zichzelf de juiste keuze maakt, we sluiten niemand buiten. Echt, valt me zo tegen.

Maar ja de lessen vind ik wel chill. Dus ja hoe principieel ben je dan.

4 likes

Kosten en ik heb vage allergieën (bijvoorbeeld rauwe tomatenallergie) en ik ga er niet vanuit dat daar rekening mee wordt gehouden

Waarom zou ik in godsnaam met collega’s willen lunchen? Leave me alone. We zijn geen familie

5 likes

Je moet toch eten op je werk? Ga je dan in je eentje zitten? Ook prima hoor maar zo raar is het niet om met collega’s te lunchen

56 likes

Ik mis de gezamenlijke (gratis!) lunch het meest aan werken op kantoor. Vond dat zo gezellig. Bij ons was er alleen bijna niks vegetarisch/veganistisch dus als ik er voor had moeten betalen had ik niet meegedaan.

1 like

3 euro scheelt wel een beetje aan wat het is. Ik betaal nu 4,50 voor een lopend buffet met echt een goed aanbod. Maar voor alleen wat boterhammen en beleg zou ik geen drie euro betalen.

En met alleen vegetarisch is niks mis toch, alleen mannen die onzeker zijn over hun mannelijkheid vinden dat volgens mij vervelend.

10 likes

Vanwege het vegetarische omdat ik vegan eet en dus waarschijnlijk vrij weinig van de tafel zou kunnen eten, niet omdat ik per se vlees zou moeten dus.

2 likes

Precorona hadden wij dit op werk en ik ergerde me er altijd aan hoeveel soorten vlees er op tafel stonden, en vaak ook weggegooid moesten worden. En de vega opties waren dan kaas, oude kaas salade van johma, en chocopasta enzo.

Ik zou overigens niet mee lunchen, want ik kan geen maat houden, dus vind ik het veel te gezellig aan tafel en eet ik weer zes boterhammen met vlokken ofzo.

Ik vind €3 per lunch best wel veel eigenlijk, dat is per maand zo €60 als je dat elke werkdag doet. Af en toe zou ik wel mee doen, maar zeker niet elke werkdag.

12 likes

Omdat ik wandelen in de pauze belangrijker vind dan gezellig samen lunchen met collega’s. Pauze = prive tijd.

4 likes

Ik haat gezamenlijk lunchen puur om t feit dat ik m’n eigen agenda wil bepalen en niet om half 1 strak met m’n collega’s aan de boterhammen hoef te zitten

En daarnaast heb ik ook bepaalde collega’s die dan opmerkingen maken over hoeveel/weinig/wat iemand eet, irritatie alom

2 likes

Ja en werktijd = werken

Dus praat je dan nooit over andere dingen dan over werk met collega’s? Lijkt me echt saai (en niet bevorderlijk voor de samenwerking ook)

6 likes

Doe graag mijn eigen ding. Soms rondje lopen, soms naar de winkels, soms doelloos op mijn telefoon zitten. Ga ook liever met collega’s naar buiten dan allemaal aan een tafel zitten trouwens.
En ik bepaal graag zelf wat ik eet en als er dan net niks naar je smaak op tafel staat… Misschien dat ik soms mee zou doen als ik weet dat het aanbod ok is.

Dat specifieke vegetarische snap ik niet. Jij wilt per se vlees bij elke maaltijd?

Wij hebben dit, vind het zo fijn! Scheelt boodschappen en gedoe. Kunnen zelf van een groot en divers buffet opscheppen, van salades tot warme maaltijden en brood, en je kan zelf tussen bepaalde ruime tijden eten.

Geen 3€ per dag trouwens, volgens mij 5€ per week. En je merkt het amper omdat het idd van je loon afgehouden wordt.

5 likes

Als de lunch boterhammen is dan wil ik mijn stem veranderen :confounded: dat is toch echt skeer?

Ik wil best boterhammen met pasta eten maar dan moet je mij 3 euro betalen niet andersom.

11 likes

Wij hebben ook zoiets: lunch buffet voor 3,20 per dag. Echt super chill, want we hebben echt chille lunch salades met bijv. burratta, Maar ook tostis, chille broodjes, soep, veel beleg enzo, tosti’s maar ook gekookte eitjes/fruit die je kan pakken om mee te nemen als snack voor later. Love it dat ik nooit meer thuis hoef na te denken over wat ik mee ga nemen.

Maar als het alleen brood met beleg zou zijn zou ik skippen, omdat ik het dan wel duur zou vinden (en liever salades e.d. lunch dus dat dan mee zou nemen van huis en dan ben ik wss alsnog wel duurder dan 3 euro uit per lunch).

10 likes

Hahah ja onze lunch was best skeer, gewoon standaard boterhammen inderdaad. Maar we waren met relatief weinig mensen, steeds een wisselend aantal, en de office manager deed dit er vrijwillig bij, dus ik snap ook wel dat ze geen uitgebreide salades gaat bereiden. En volgens mij mag het niet goedkoper dan 3.5 aangeboden worden, is iets belastingtechnisch.

1 like

Het zou er voor mij ook vanaf hangen wat het aanbod is. Als ik voor die 3 euro een boterham met kaas of hagelslag kan krijgen dan hoeft het voor mij niet, maar ik heb ook ooit ergens gewerkt waar er dagelijks iemand kwam om de lunch te verzorgen en er waren altijd echt 100 soorten beleg (je kon ook opgeven wat je wilde hebben), superveel keuze in drinken en soorten brood en er was altijd een salade of soep en iets van eieren (roerei, spiegelei, gekookt etc). Enige nadeel vond ik dat er altijd ook wel echt veel weggegooid werd doordat er altijd zoveel besteld werd. Vegetarisch zou ik geen probleem vinden, ik eet ook veel vega zelf, mits er dus wel gewoon chille keuzes zijn.

4 likes