Stel je persoonlijke vraag #31

Love alle speculaas :heart: Bedankt voor de herinnering dat het weer tijd is voor speculaas op brood.

28 likes

Wel van de bakker!

3 likes

Oeh ja lekker vers wit brood met een laagje boter. Een van de weinige momenten dat ik boter op brood kan waarderen.

3 likes

Dit deden wij dus nooit thuis :pensive: kwam erachter dat het een ding was toen ik bij een vriendinnetje bleef slapen.

Deed jij vroeger wel eens speculaas op je brood?

• Ja lekker!
  • Nee

0 stemmers

Voor de moeders, moest jij huilen toen je je kind voor het eerst naar de basisschool bracht?

• Nee
  • Ja
  • Nog n.v.t.
  • Ben geen moeder wil wel ongelofelijk graag stemmen

0 stemmers

Ik kan me daar dus altijd zo weinig bij voorstellen. En die Mac reclame toen die baby een paar uurtjes naar de opa en oma ging en die moeder moest huilen.

Ik lag zelf in het ziekenhuis toen mijn oudste zijn 1e schooldag had. Dus toen lag ik in het ziekenhuis te janken dat ik het miste en er niet was voor hem (dikke onzin natuurlijk, want z’n vader bracht hem gewoon naar school). De week daarna bracht ik hem zelf voor het eerst naar school en toen heb ik lopen huilen in z’n klas. Maar dat was deels hormonen (net 1 week daarvoor bevallen) en dat iedereen vroeg hoe het met zijn broertjes ging, die nog in het ziekenhuis lagen.
Weet niet of ik in andere omstandigheden zou hebben gehuild.

Moest overigens ook huilen bij alle 3 de kinderen hun eerste kinderdagverblijf dag. :unamused: Niet volle bak huilen , maar een traantje wegpinken. Eerste keer naar opa & oma was geen probleem qua tranen. :grimacing::sweat_smile:

1 like

Geen idee, denk middelbare school omdat ik toen een telefoon had. Maar mijn vader klopte vaak nog wel even op mijn deur als hij naar zijn werk ging en ik nog niet uit bed was omdat ik normaal altijd eerder beneden was dan hij de deur uit ging

2 likes

Ik ken dit fenomeen niet en ging het googlen. Is het letterlijk een koekje op brood zoals dit:

?

17 likes

Ja

3 likes

Ze gaan nog niet naar school maar heb bij beide de eerste weken elke dag gehuild als ze naar het kdv moesten.

En denk dat ik over 3 maanden weer ga huilen als de oudste naar de basisschool gaat. Dan zie ik haar ineens zo weinig voor mijn gevoel.

Jaa volgens mij komt speculoos ook van dit. Ik heb hier zon zin in nu haha.

1 like

@Marsepein en dan niet met smerige margarine maar met roomboter.

8 likes

En @Soy.peor Ik weet niet of jullie nou aan het trollen zijn :joy:

Een koekje op brood??? Eten jullie dan ook ander soort koekjes op brood? Chocolatechipkoekjes op brood, Bastogne op brood.

Ik ben best Hollands opgevoed en ben dit nooit ergens tegengekomen

7 likes

Nee dit is echt een ding. En nee ik eet geen andere koekjes op brood

10 likes

Hallo wat ben jij voorn nep tatta. In dit land pleuren we alles op brood. Koekjes , chips , chocola. Brood is life!

19 likes

Ik ben juist niet Nederlands maar vind het hartstikke logisch sinds ik als kind schuddebuikjes leerde kennen! Direct speculaas op brood was veel praktischer. :joy:

17 likes

Oke ik ben overtuigd, ik weet wat ik ga halen bij de supermarkt :joy:

10 likes

Goedzo, wel met boter he, zonder boter is het echt minder lekker

4 likes

Nee, ga naar de bakker voor goeie speculaas
En roomboter eronder, geen margarine

11 likes

Ik ken dit ook helemaal niet :flushed: maar wil het wel

2 likes