Stel je persoonlijke vraag #31

Is toch eigenlijk niet gekker dan chocolade op brood?
A heb ik het zelf ook nog nooit gehad hoor.

Ik ken alleen deze Krol

18 likes

Haha ja dit is echt een ding. Vroeger op de basisschool kreeg ik het ook wel eens mee en dan deed mijn moeder zelfs de speculaas los mee geven. Dan had ik lekker knapperige speculaasjes op brood :smiling_face_with_three_hearts:

Edit: ik bedenk nu dat mijn ouders wel echt uber tatta zijn geworden dat ik klein was want dit kende ze niet van de antillen. Vandaar dat ik zo uber tatta ben :sweat_smile::joy:

5 likes

Bedoel je dan dat smeerbare broodbeleg van Lotus, of is speculoos ook een koekje naast speculaas?

@kali Wij deden dan van die speculaasjes in de vorm van een molen, op wit brood met roomboter. Dat kregen we dan af en toe in de winter in het weekend en op 5 december.

2 likes

Boeie gewoon alles op brood pleuren.

3 likes

Jij houdt zeker ook van After Eight?

5 likes

Ja true maar je lijkt een redelijk bejaarde smaak te hebben. Dus dacht, past wellicht ook in je straatje.

1 like

wat knap. Hoe heb je dat precies gedaan, en wat zeg je op zo’n moment?

Speculoos wordt zonder speculaaskruiden gemaakt. Lotus is de bekendste producent.

2 likes

9 likes

Vandaar dat het specuLOOS heet :exploding_head:

22 likes

De bite van een normale speculaas maakt juist het hele concept vind ik, brood + roomboter + speculaas maken elkaar allemaal 10x beter, gevulde speculaas wordt denk ik juist minder als je er brood omheen doet, dat is veel beter van zichzelf. Sorry ik ben hier gepassioneerd over.

O ja en don’t get me started over speculoos, dat heeft geen bestaansrecht in dit rijtje.

13 likes

Maar wel sambal smeerkaas
Echt crack ik eet meerdere bakjes per week

7 likes

Welke zelfscankassa heeft jouw voorkeur?

• Lidl
  • AH
  • Jumbo
  • Dekamarkt
  • Spar
  • Dirk
  • Carrefour
  • Aldi
  • Anders… namelijk

0 stemmers

En wat voor scan vind je het fijnst?

• Scanding geintegreerd in de tafel (zoals bij veel kassa’s)
  • Scanding waarbij je het artikel zelf moet optillen omdat het ding ‘hangt’ / ergens aan genoteerd
  • Handscanner
  • Anders… Ik scan nooit
  • Geen scanvoorkeur

0 stemmers

Welk action diamondpainting heeft jouw voorkeur?

• slee voor huis
  • auto
  • sneeuwpop in tuin
  • in de lucht

0 stemmers

Anders; app op je telefoon om mee te scannen

7 likes

Ik vind die van de lidl zo kut die schreeuw nog net niet al je artikelen door de winkel.

12 likes

SCAN UW PRODUCT OF KLIK OP BETALEN :speaking_head:

9 likes

Ik zou er echt geen problemen mee hebben als mijn kind tot eind 20 thuis blijft wonen, zeker met die achterlijke huizenmarkt. Ik was zelf bijna 27 toen ik uit huis ging, maar als ik niet ging samenwonen had het waarschijnlijk nog wel een paar jaar geduurd. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je er anders over denkt als je niet zo’n goede band hebt met je kind/ouders.

9 likes

Ja maar dat is juist het mooie, het is ook heel lekker om de speculaas met boter op brood te doen en het dan pas na een paar uur op te eten. Dan wordt de speculaas zacht. (bergt zich voor mensen die dingen gooien uit frustratie)
Dat kreeg ik vroeger naar school mee en het is qua smaak en textuur echt :ok_hand:
Vers is ook erg lekker trouwens, maar gewoon anders.

5 likes

Doet mij denken aan de v&d. Rond Sinterklaas waren allerlei soorten marsepein in verschillende vormen

3 likes