Stel je persoonlijke vraag #32

Ik stond een keer bij een heel drukke Burger King in de rij in Berlijn (ook gewoon een drukke plaats, toerisme alles) en toen ik had besteld zei hij pas dat je niet kon pinnen?? En dan nog zichtbaar ergeren aan mij dat ik dat niet wist. Serieus ergens moeten pinnen om mn burger te halen. Wat een armoe.

4 likes

een van mijn lievelingsdingen aan berlijn :heart_eyes:

ik wilde een tijd geleden iets halen in een dunkin donuts en ik kon niet met cash betalen en mocht ook niet bij de persoon achter de counter bestellen maar alleen via zo’n scherm. dat vind ik pas arremoe 🥲 een antisociale cashloze maatschappij kan me reet likken

10 likes

O restaurants met iPad ed buiten de mcdonalds vind ik idd echt vreselijk. Sociaal pinnen moet ook kunnen.

1 like

Ik mis dus echt niks als ik via een scherm moet bestellen/betalen. Iig, heb ik nooit het gevoel dat mijn bezoek dan minder leuk was.

5 likes

Niet. Ik heb 4 jaar lang een reputatie als gierige tatta hooggehouden omdat iedereen altijd alles voor me moest voorschieten in België omdat ik er maar niet aan dacht dat een aantal vaste horecaplekken waar ik met vrienden kwam geen kaarten accepteerden.

3 likes

fijn voor jou maar ik vind het echt heel slecht als we naar een wereld toegaan waarin alle interpersoonlijke communicatie wordt gedigitaliseerd omdat het ‘niet noodzakelijk’ is. juist die niet noodzakelijke communicaties maken ons mens, maken je verdraagzaam naar eenieder en stimuleren de wetenschap dat je samen in een maatschappij leeft en maakt dat je je daar ook naar wil gedragen.

verschrikkelijk toch als mensen niet meer weten hoe vriendelijkheid bij een kassa of in het ov gaat en zelfs vergeten dat het daadwerkelijke mensen zijn die voor jou aan het werken zijn (zoals in die rare bestellenopjetelefoon horecazaken :sob:, en ook gorillaz enzo eigenlijk), en dan op internet maar van alles tegen en over elkaar roepen omdat je niet eens meer doorhebt dat de mensen buiten jouw bubbel net zo goed mens zijn.

35 likes

Eens hoor. En dan vragen we ons af waarom de eenzaamheid zo groeit en we niet meer met mensen die anders zijn dan wijzelf om kunnen gaan. Voel me echt een oma als ik dat zeg maar er gaat echt veel verloren als we massaal alle ongemakken, onvoorspelbaarheden en verbindingen die zitten in het face to face contact met vreemden stelselmatig vermijden.

13 likes

Eens. Ik heb nog wel eens cash als ik naar de markt ga en ik vind t veel gezelliger om dan met cash tr betalen dan dat er een macientje onder je nejlus geschoven word en je dan maar samen ongemakkelijk moet wachten tot t bedrag is goed gekeurd. Ik ga ook ( op slechte dagen niet) liever naar de gewone kassa waar je niet in de gaten word gehouden of je iets steelt maar gewoon normaal contact hebt.

4 likes

Ja dat is ook nog eens zo, alles wat overgenomen wordt door systemen is ook nog eens veel meer gevoelig voor valsspelen en fraude. Dus dan ben je als klant ineens potentieel dief of fraudeur ofzo. Ook nog een laagje wantrouwen eroverheen.

3 likes

Zou jij de hele winter kunnen/willen doen met 2 outfits die je afwisselt?

  • Ja, makkelijk
  • Ja, maar liever niet
  • Gewoon nee
  • No way José

0 stemmers

Over je huidige/laatste relatie: wanneer had je voor het eerst seks met elkaar (de daad zelf, in geval van heteroseks). Vanaf het moment het moment dat je met elkaar ging afspreken.

  • Op de eerste date
  • Binnen twee weken
  • Binnen een maand
  • Binnen twee maanden
  • Binnen drie maanden
  • Langer dan 4 maanden
  • Gewacht tot het huwelijk
  • Anders
  • Nvt

0 stemmers

Heb je zin in kerst?

  • Ja
  • Mwoah
  • Nee

0 stemmers

Vind jij het een opluchtende gedachte dat het overmorgen de donkerste dag van het jaar is en het vanaf dan alleen maar weer lichter wordt?

  • Ja
  • Een beetje
  • Nee doet me niet veel/niks

0 stemmers

1 like

ik ga dus heel snel naar een zelfscankassa tegenwoordig omdat het gewoon veel makkelijker is, maar ik haat dat ik dat doe. iemand zei eerder in een ander topic ook iets van ‘ja in deze tijd moet je wel een beetje mee gaan met de digitalisering’ maar dat is helemaal niet zo.
we denken dat we er niet zonder kunnen maar als iemand het nooit had verzonnen, zouden we het ook niet hebben gemist. 20 jaar geleden liep het ook allemaal prima.
en wat ik in dat topic ook zei: mensen en systemen worden er zo klunzig van, als er iets buiten het boekje valt of 1 deel in een digitaal systeem loopt spaak, kan er meteen helemaal niets meer. heb er laatst 3 weken over gedaan om een nieuwe pinpas te krijgen want zonder pas kon ik niet in de app en zonder app kan je geen nieuwe pas aanvragen :slightly_smiling_face::gun:

buiten het sociale om vind ik dit soort dingen ook schijtirritant en nav een voorbeeld waarin een gezin in een rampgebied ofzo geen voedselpakketten kon krijgen door een digitale kink in de kabel zelfs gevaarlijk

9 likes

Wij hadden seks voordat we op een date gingen :joy: dit was het pre-Tinder tijdperk waar je nog hard moest werken als sloerie

22 likes

je laatste opmerking doet me denken aan de Albert Heijn hier in de buurt die recent verbouwd is en nu alleen nog maar zelfscan kassa’s heeft
Ik vind dat voor een supermarkt in een rustig deel van de stad echt te ver gaan, laat me ook gewoon zelf kiezen? Ik ga vrijwel altijd bij de caissière idd door wat je zegt, gewoon even contact. Dus deze AH ga ik skippen, ook al is het de dichtstbijzijnde

2 likes

No way José omdat het na een dag dragen al meurt. En ik zou de wasmachine niet aan zetten voor één trui/shirt. Dat is ook niet binnen een dag weer droog. Dus nee.
Of ik moet stinkend door de dagen gaan, dan prima.

2 likes

Oh ha ja die had ik er ook bij moeten zetten. Denk dat misschien veel mensen dat ook zullen hebben eigenlijk…

1 like

Ik weet niet. De plekken waar je nu die schermen hebt zijn plekken (in mijn stad iig) waar de medewerkers niet zitten te wachten op een verhaal van jou en waar alles toch al vlug vlug moet. Niet de plekken waar je service en een praatje kan verwachten (en waar je als medewerker toch al verrot wordt gescholden dus een voordeel voor de medewerkers).
Ik vind deze situatie ook wel heel erg dystopisch.

En ben ook gewoon blij dat die optie er is. Heb tot nu toe nog geen plek meegemaakt waar je niet kan kiezen.

1 like
  • We hadden seks vóór de eerste date.

0 stemmers

2 likes

Ik heb een vliering, maar niet zo half open als op de foto’s. Het is gewoon de nok van ons huis boven de eerste verdieping waar je met een vlizotrap op kan, maar waar je niet rechtop kan staan.

4 likes

het gaat niet om een heel verhaal. het gaat om menselijk contact.

als medewerkers verrot worden gescholden lijkt me niet dat de oplossing is om dan maar helemaal contact te vermijden. lijkt me eerder een symptoom van een onpersoonlijke maatschappij dat mensen denken dat ze winkelmedewerkers uit kunnen schelden en overal op schermpjes betalen stimuleert dat gevoel alleen maar.

7 likes

Wel gelukkig dat het niet nog erger wordt, maar het duurt alsnog echt tot in maart voordat het weer een beetje te doen is vind ik

7 likes