Stel je persoonlijke vraag #32

De discussie wordt voortgezet vanaf Stel je persoonlijke vraag #31 - #5069 door Vaiana.

Eerdere discussies:

3 likes

Heb jij een frenemy?

Een frenemy (combi van friend en enemy) is een persoon in je leven bij wie onder de oppervlakte van een vriendschap een soort van rivaliteit heerst.

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ja al sinds de brugklas. Hoewel ik het zelf niet als rivaliteit beschouw want ik ben gewoon overal beter in :woman_shrugging:t4: Ze kan dat alleen niet accepteren.

11 likes

Ik zie vaak dat mensen opleidingen op hun cv zetten die ze niet hebben afgemaakt, zou jij dit ook doen/doe jij dit ook?

  • Ja
  • Nee
  • Alleen als ik verder geen ander diploma heb
  • Alleen als ik anders een onverklaarbaar gat op mijn cv heb

0 stemmers

Wat vind je hiervan?

  • Goed
  • Vreemd
  • Neutraal

0 stemmers

1 like

Inderdaad beetje afhankelijk. Ik heb het zelf wel omdat ik anders een gat in mijn CV + mijn keuze om te wisselen van opleiding is vaak wel van toegevoegde waarde in een sollicitatie gesprek.

3 likes

Ik doe het zelf wel omdat ik anders een gat van 2 jaar heb na de middelbare school. Maar ik zet wel alleen de opleiding erop die ik een heel jaar heb gedaan. De opleiding die ik daarna 3 maanden deed niet.

1 like

Doe ik altijd. Het laat toch mijn interesses zien en ik mag hopen dat ik in die 3 jaar toch iets geleerd heb :sweat_smile:

3 likes

@nello @Barend @lisaanna @Vaiana
Ik twijfel een beetje of ik het moet doen, want ik heb mijn master niet afgemaakt doordat ik heb gefaald bij de scriptie. Twijfel of ik die erop moet zetten, anders heb ik verder nog helemaal geen master die ik erop kan zetten :joy: maar wel voor schut, omdat ik er veel te lang heb geprobeerd voordat ik heb besloten ermee te kappen dus ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.

1 like

Ik heb mijn middelbare school eraf gehaald, dan heb je ook geen gat

Anders heb ik een gat van vier jaar, maar die opleiding is totaaaaal niet meer relevant voor nu

4 likes

Ja, ik heb dit wel. Heb mijn P behaald en daarna gestopt, vind dat toch wel enigszins een toevoeging. Anders heb ik een gat van 2 jaar :woman_shrugging:t3:

4 likes

Je hebt wel vakken van dat jaar gehaald neem ik aan? Dus het is wel van toegevoerde waarde.

  • Je kan er misschien wel een verhaal van maken waarom het je niet lukte + wat je ervan geleerd hebt. En welke lessen je meeneemt die baan in. :nerd_face: Was het heel theoretisch en is de baan waar je op solliciteert veel praktischer, kun je dat wel meenemen in je motivatie.
3 likes

Ja ik heb verder alles behaald haha :clown_face:

1 like

Vind jij een bamischijf een lekkere snack van de snackbar?

  • Nee man
  • Ja lekker
  • Nooit gegeten

0 stemmers

  • Bamischijf
  • Nasischijf
  • Geen schijf

0 stemmers

3 likes

Harde schijf

7 likes

Ik dnap de functie van een propedeuse niet goed, hier in België heb je dat ook niet

Je kunt ermee doorstromen naar de universiteit als je op het hbo je propedeuse hebt gehaald, verder heeft het voor zover ik weet niet echt een functie behalve gefeliciteerd dat je niet in het eerste jaar van je opleiding bent geknikkerd

14 likes

Als je je P haalt op het hbo kun je daarmee naar de universiteit bijvoorbeeld

Maar 't stelt verder ook niets voor. Snapte ook nooit die LinkedIn berichten met: ‘Met gepaste trots laat ik weten dat ik m’n P heb gehaald’ Nou wat ontzettend boeiend dat je je eerste jaar hebt afgerond meid

10 likes

Wat is er met die bamischijven de laatste dagen hier😂

2 likes

Je kunt er inderdaad mee doorstromen naar de uni, maar het wordt bij sommige (of alle, geen idee haha) opleidingen ook gebruikt als minimumeis om aan je stage of minor te mogen beginnen. Zodat je geen eerstejaars vakken meer hebt openstaan.

2 likes

Sluikreclame, de bamischijflobby wilt meer bamischijven verkopen

8 likes