Stel je persoonlijke vraag #33

Ik werd laatst 's ochtends wakker en zag dat ik een badge had gekregen:

Ik weet bij god niet wat ik heb gedeeld en kan ook niet terugvinden waar ik het zou hebben gedeeld? Niet op whatsapp, geen verzonden mail of sms of wat er tussen de opties staat.

19 likes

Dat hij Heineken drinkt :face_vomiting: dat zou ik een hond nog niet voeren. Maar de schoenen bewijzen al dat deze vent geen smaak heeft dus of het echt een verrassing is :woman_shrugging:

5 likes

Ja ik kreeg ook meteen een Simsvibe! Ik denk door die afschuwelijke witte speakers.

7 likes

Als jij Chinees besteld, neem je dan wel eens iets anders dan zo’n maandmenu/voorgekozen menu?

• Ik bestel nooit Chinees
  • Nee ik kies ook altijd zo’n babi pangang etc menu
  • Ik maak altijd een persoonlijke selectie uit de losse gerechten

0 stemmers

Ik kan me in mn hele leven niet heugen dat ik iets anders heb besteld/van mn ouders moest bestellen dan zo’n voordeelmenu

Al het lekkere eet je met de hand. Patat, wraps/taco 's, injera, lahmachun etc. :drooling_face:

4 likes

De knop staat nu inderdaad mooi verdekt opgesteld. Fijn!
En ben benieuwd of je er ooit nog achterkomt wat je per ongeluk met wie gedeeld hebt @anon41596379. Schrale troost: als het heel dramatisch was, had je het intussen vast wel gehoord.

2 likes

Voor de moeders onder ons.

Vanaf wanneer zat jou baby voor het eerst.

• Vanaf maand 2 tot 3 maanden. Ik ondersteunde de baby daarin wel.
  • Vanaf maand 2 tot 3 maanden. toen kon mijn baby zelfstandig zitten
  • Vanaf maand 4 tot 5 maanden. Ik ondersteunde de baby daarin wel.
  • Vanaf maand 4 tot 5 maanden. toen kon mijn baby zelfstandig zitten
  • Vanaf maand 6 tot 7 maanden. Ik ondersteunde de baby daarin wel.
  • Vanaf maand 6 tot 7 maanden. toen kon mijn baby zelfstandig zitten
  • Vanaf maand 8 tot 12 maanden. Ik ondersteunde de baby daarin wel.
  • Vanaf maand 8 tot 12 maanden. toen kon mijn baby zelfstandig zitten

0 stemmers

• Ja
  • Voor zover ik weet niet

0 stemmers

Gaat de horeca in jouw gemeente open vandaag?

En ga je een bezoekje brengen?

• Sowieso niet
  • Twijfel nog
  • Sowieso wel
  • Ik kan/mag niet

0 stemmers

3 likes

Geen bezoekje als in binnen of op een terras zitten mochten ze dat doen, maar ik ga wel even een rondje wandelen en dan haal ik een drankje to go

2 likes

Ik moer straks werken dus t is niet haalbaar, en vind t ook wel spannend ook al heb ik kei veel zin in een biertje van de tap

5 likes

Vpro boeken

7 likes

Kunststof TV. Daarna kwam Witteman daarvoor in de plaats, lees ik

6 likes

Ja was superleuk!

En zit m’n brein te kraken over een soortgelijk programma, wel wat recenter. Met een presentatice met donker haar en daar kwam ook van alles voorbij. Weet iemand wat ik bedoel?

6 likes

Zodra we weer een gezond zorgstelsel hebben (dwz: dat we ook weer planbare zorg volledig kunnen uitvoeren, het langdurig ziekteverzuim terugloopt en we verlof kunnen opnemen wanneer we dat willen. Als dat lukt met corona, prima.)

35 likes

Dit idd. Het is geen kwestie van willen of vinden maar ons zorgstelsel moet overeind blijven

9 likes

Ben je van plan om vandaag te winkelen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

On Stage vond ik ook leuk!

3 likes

Ik heb geen flauw idee of dat haalbaar is. Het beleid slaat natuurlijk kant noch wal, maar het virus is helaas nog steeds onvoorspelbaar. Ik weet niet echt of ik goed onder woorden kan brengen wat ik voel en bedoel want mijn hoofd zit erg vol, maar hier een poging:

Ik begrijp dat mensen denken dat het niet meer vol te houden is, en liever zouden zien dat de samenleving weer is wat het was. Maar het zorgpersoneel (en onderwijs, politie brandweer etc, maar daar weet ik zelf minder van) gaat gewoon door, met alle gevolgen van dien. Voordat de zorg uit deze crisis is; dat gaat nog even duren. Er moet continue rekening gehouden worden met opschaling en dat is stressvol. Ik voorzie voor mijzelf en mijn collega’s ook lange termijn effecten, die we pas gaan merken als de druk eraf gaat. Blijkbaar kan je vrij lang in de overlevingsmodus handelen.

Een virus houdt geen rekening met mensen, gevoelens of rationaliteit. En; misschien een hele impopulaire mening van mijn kant; je kunt meer dragen dan je denkt. Ergens heel hard tegenaan schoppen kost gewoon meer energie dan met de stroom meegaan. Maar dat willen veel mensen niet meer. Wat ik ergens ook kan begrijpen, want je leeft maar 1x en je wil daar zoveel mogelijk uit halen. Maar mijn hart breekt voor oa mijn oma die nu, op haar 86e, een half jaar moet wachten op haar nieuwe knie. En voor mijn kwetsbare patiƫnten die niet meer in hun vertrouwde omgeving behandeld kunnen worden. Zij verdienen ook een kwalitatief leven en dat is nu en voorlopig niet mogelijk.

Het is niet gezegd dat dit nooit meer gaat gebeuren. Ik hoop wel dat er in de toekomst anders gekeken wordt naar het omgaan met zo’n virus. Bedrijven en individuen mogen imo in de basis niet meer de dupe zijn van een falend systeem. Ik begrijp de reden achter bepaalde regels en de maatregelen soms ook niet. Maar ermee stoppen en zien waar het schip strandt, dupeert (alweer) de groep mensen die er de afgelopen twee jaar voor iedereen zijn geweest.

10 likes

Als je partner in quarantaine zit, maar geen klachten heeft, zou je dan naar een sociale activiteit gaan zoals bijvoorbeeld een verjaardag (met circa 4 personen)?

• Ja, ik zou gaan
  • Nee, ik zou thuisblijven
  • Anders

0 stemmers

Goed excuus om niet naar een verjaardag te gaan :thumbsup:

16 likes