Stel je persoonlijke vraag #33

Denk dat op de lange termijn dat ook niet goed is voor de wereld ivm overbevolking, hoe cru ook. Denk dat we dan nog verder van huis zijn met andere problemen die daarmee gepaard gaan. Dan hebben we meer aan wat @Corvus zegt over klimaatverandering.

8 likes

Is niet mijn schuld dat jij een cultuurbarbaar bent :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Grapje plz don’t hate me

@Schaakmat Nou ja, sommige mensen idd…

1 like

Word je daar ook naderhand niet warmer van? Vooraf heb ik het dus ook 9 vd 10 keer koud, maar als ik dan eenmaal ben aangekleed voel ik me veel warmer en wakkerder

De straal is heel klein en kan ook niet groter, tijdens het douchen warm ik dus niks op en die 5 a 10 minuten in de kou verpesten het dan voor mij, haha

2 likes

Wat heb je liever

• Klimaatverandering kunnen oplossen, maar geliefdes gaan wel dood
  • De zekerheid dat geliefdes gezond blijven maar dan wel met 't klimaat zoals het nu is

0 stemmers

4 likes

En hoe irritant dat iedereen dan steeds naar je toe komt. “Ik heb griep, maar een belangrijke presentatie op werk. Kan je me wat te eten geven”. “Ik heb hoofdpijn, heb je een koekjes voor me ofzo?”. Voor je het weet heb je een dagtaak eraan. Word je straks ontvoerd en uitgebuit om mensen te genezen, terwijl criminelen dik geld aan je verdienen :joy: zoals Jesse Pinkman vastgeketend aan zo’n lijn, no thanks.

Sowieso niet handig dat iedereen altijd maar genezen kan worden lijkt mij, heel eerlijk gezegd.

9 likes

Als je een groter elektrisch huishoudelijk product koopt, zoals een robotstofzuiger, bewaar je dan de verpakking/doos? Voor het geval het product niet naar behoren werkt o.i.d.

• Nee, ik gooi de verpakking weg
  • Ja, ik bewaar de verpakking voor een korte periode
  • Ja, ik bewaar de verpakking voor langere tijd
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Context: heb net een robotstofzuiger gekocht en ik woon super klein, dus eigenlijk geen ruimte om de doos te bewaren. Maar misschien is het wel handig voor het geval het niet goed werkt?! Of is dat te voorzichtig haha.

Als hij niet goed werkt heb je gewoon recht op garantie, ook zonder doos. Ik woon samen met een dozenhoarder dus ben hier heel rigoureus in, alles weg pls.

5 likes

Ik flikker ze het liefst direct de container in maar mijn vriend staat er op om alle verpakkingen te bewaren ‘want handig als we gaan verhuizen’. Dus wij hebben een berging die ramvol staat met dozen van de tv/stofzuiger/waterkoker/you name it, het staat er :roll_eyes:

11 likes

Ja, of morgen met een busongeluk.

Gewoon zoals het nu ook gaat, zelfde geldt voor 't klimaat (kan erger worden, maar ook beter).

1 like

Wat zou jij voor een huisgemaakte dikke plak bananenbrood over hebben/willen betalen in een horecagelegenheid?

• €1 - €2
  • €2 - €3
  • €3 - €3,50
  • €3,50 - €4

0 stemmers

1 like

1000000% klimaatverandering, daar red je oneindig keer zoveel levens mee (mensen, dieren, planten, volledige ecosystemen). De uitslag van deze poll laat wel mooi zien waarom klimaatbeleid niet van de grond komt (we geven vooral veel om wat dichtbij ons staat, wat overigens heel logisch en menselijk is)

7 likes

Van dure dingen bewaar ik lang de doos en ook van dingen die ik online gekocht heb, want anders is het zo’n gedoe met zoeken naar dozen.

@Camomille Klimaatverandering komt niet door de individu (de gemiddelde burger). Dus al zou ik het elke dag kunnen laten vriezen dan help ik niemand als er nog steeds (bijvoorbeeld) niks aan het openbaar vervoer binnen Europa wordt gefixt en het vliegverkeer doorgaat.

1 like

Dit is toch totaal niet te vergelijken? Het gaat om een hypothetische poll waarbij je kunt kiezen om mensen om je heen in leven te houden, wat natuurlijk nooit realiteit wordt. Logisch dat mensen daar dan voor kiezen, maar dat betekent niet dat ze het klimaat onbelangrijk vinden

10 likes

gewoon ‘zo’ of mooi opgemaakt/getoast/met fruit? Voor dat tweede heb ik wel meer over dan 4 euro

4 likes

Dat is helemaal niet mijn punt, ‘we’ gaat niet om jou of mij, maar over dat mensen over het algemeen de tendens hebben om korte termijn voor te laten gaan op lange termijn, dichtbij op ver weg en eigen belang op het belang van een ander. Dat zie je in bij beleidsmakers, media en ook in deze poll. Mensen zijn geen rationele wezens, dus is ook helemaal niet gek en geen verwijt naar het individu.
Edit: ik zie nu pas dat deel: tuurlijk help je wel door het elke dag te laten vriezen als je dat kan?? Zou wel leuk zijn als je het smelten van de ijskappen kan laten stoppen toch, dan hebben die treinen en minder luchtvaart wat minder prio

@Xiomara je vergelijkt het toch zelf door deze poll te starten? Allebei is hartstikke hypothetisch natuurlijk, je kunt er ook niks gegronds over zeggen, ik zeg alleen maar dat het een mooie illustratie is.

1 like

Nouja, als je kiest voor de optie om je geliefdes in leven te houden kun je je als individu nog steeds inzetten om klimaatverandering tegen te gaan.

3 likes

Had je dan maar net zo veel impact als met een hypothetisch toverstokje! Nee volgens mij praten we een beetje langs elkaar heen, maar ach helaas is het toch alleen maar fantasie, maakt verder ook niet uit

1 like

Klimaatverandering ga je niet tegen door het weer te beïnvloeden met een superpower, dus dan kan je in die poll beter iedereen beter maken met snickers

6 likes

De poll kwam maar vanuit een disneyfilm hè, er hoeven geen mensen dood en je hoeft het klimaat probleem niet in je eentje op te lossen :joy::heart:

4 likes