Stel je persoonlijke vraag #33

Hij wilde in eerste instantie iets anders gaan doen, maar ik ging wel kijken. Toen begon hij zo schuin met 1 oog mee te kijken en binnen enkele minuten zat hij naast mij en heeft hij alles meegekeken. Ook nadien hebben we het er nog over gehad samen en wat dit betekend voor mij, voor hem, de maatschappij en hoe we dit zelf zouden aanpakken met onze toekomstige kinderen. Was heel fijn dat ik er met hem zo over kon praten en dat hij ook echt inziet waar het probleem ligt.

4 likes

Ik had hem aan de telefoon toen ik het net had opgezet en hij vroeg of ik het wilde pauzeren tot hij thuis was. En hij maakte zich er later enorm druk om. Deed me toch wel goed. Hij vroeg me eerder deze week ook al of ik dit zelf wel eens had meegemaakt. Hij is er wel echt mee bezig en dat vind ik ook wel fijn.

3 likes

Volgens mij niet helemaal gekeken maar wel van alles over gelezen en we praten er nu veel over, ook wat we kunnen doen in de opvoeding van onze zoon bijvoorbeeld

2 likes

Mijn man zat om 15.55 uur continu de YouTube pagina van Boos te refreshen. Maar hij schaamt zich sowieso dood voor zijn eigen soort (zijn woorden) en als vader van onze dochters maakt hij zich sowieso altijd heel erg druk om dit soort dingen (uiteraard voor iedere vrouw).

9 likes

Wat een nare ervaringen heb jij gehad, bah ik kan er zo boos om worden. Dat je je op geen enkele werkplek veilig kan voelen :pensive:

2 likes

Hij gaat het niet kijken. Niet omdat hij een botte lul is maar omdat hij zelf dingen heeft meegemaakt en het hem triggerd.

9 likes

Oh dit wou ik er idd nog bij zetten, vergeten. Dat is natuurlijk een hele valide reden om het niet te kijken

3 likes

Als hij het niet gaat kijken, waarom is dit (denk je)?

• Het is te triggering/heftig
  • Hij vindt dat hij er al genoeg over weet
  • Het interesseert hem niet zo
  • Hij is niet op de hoogte
  • Hij verstaat geen Nederlands
  • Anders

0 stemmers

1 like

De kranten staan er dagen vol mee, overal worden discussies gevoerd, je kunt ook je ook prima druk maken om dit onderwerp zonder de aflevering van Boos te kijken

14 likes

Dit wilde ik net zeggen inderdaad. En als toevoeging: Dit is iets groots voor Nederland maar verder… same old same old. We hebben genoeg van dit soort verhalen gehoord de afgelopen jaren dus als je nu nog niet van dit onderwerp op de hoogte was heb je wel onder een steen geleefd. Neemt niet weg dat het vreselijk is en iedereen, man of vrouw, zich hier druk over zou moeten maken maar dat kan ook zonder BOOS.

3 likes

Nee, want hij is nog nooit in Nederland geweest en verstaat geen Nederlands. Mijn (hetero cisman) broertje en ik hebben de aflevering samen met mijn zusje en moeder gekeken (mijn vader verstaat geen Nederlands en is niet bekend met de Nederlandse media). Met mijn vriend heb ik er 's avonds wel lang over gebeld, hij was heel erg geĆÆnteresseerd. Gelukkig maar, want ik was/ben er erg door aangedaan.

7 likes

niet gekeken omdat hij de nederlandse taal niet machtig genoeg is, maar ik heb gekeken en het daarna aan hem verteld en uitgelegd!

4 likes

Ja verschillende malen, allemaal op dezelfde locatie, wel in verschillende functies/teams. Ik heb voornamelijk in een mannenomgeving gewerkt, zowel collega’s als cliĆ«nten waren voornamelijk man.

Een cliĆ«nt was bipolair, zat in zijn manische fase en had hulp nodig met een aantrekken van zijn brace. Terwijl ik daarmee bezig was, begon hij zich af te trekken. Tot 3 maal gevraagd/gezegd er mee te stoppen en dat ik anders weg ga. Hij begon alleen maar te lachen en ging er mee door. Hij had dus echt wel door dat het niet okĆ© was en aan het provoceren was.Heb hem toen laten zitten en aan collega’s verteld. Die begonnen te lachen en zeiden alleen maar, ja dat is Henk :woman_shrugging:
Ze vonden dat ik het maar moest negeren. Uiteindelijk heb ik gezegd dat als het team niet hier 1 lijn in trekt, ik niet meer naar die cliĆ«nt toe ga. Ben vervolgens in gesprek met manager gegaan en de oplossing was dat ik niet meer in dat team hoefde te werken…

Een andere keer ben ik vast gegrepen door een collega en heeft me tegen zich aan gedrukt, ik voelde zijn handen over mijn hele lichaam. Heb me losgerukt en heb gelijk mijn verhaal gedaan bij twee (mannelijke) collega’s. Die waren heel supportive en hebben gelijk doorgepakt door in overleg met mij, de coƶrdinator er bij te halen. Uiteindelijk gesprek gehad met die collega, manager en iemand van HR, collega kreeg een officiĆ«le waarschuwing. Niet lang daarna werd z’n contract niet verlengd. Collega vond overigens dat ik mij aanstelde en het ā€˜alleen grappig bedoeld was’.

Voor de rest wel vaak opmerkingen naar m’n hoofd gekregen van zowel collega’s als cliĆ«nten, denk dat dit wel wekelijks aan de orde was.

4 likes

Maar er over lezen is toch ook goed? Elke krant en nieuwssite heeft wel een samenvatting geplaatst. Ik vind het geen vereiste om dan1,5 u de Boos aflevering te gaan kijken. Zolang hij wel begrijpt wat het probleem is en open staat erover te praten.

3 likes

Ja en nee denk ik. Als je de video kunt bekijken (dwz verstaan/ondertiteling kunt begrijpen), voegt het wel wat toe omdat het de originele bron is.

Ik had gisteren het eerste half uur gehoord via de radio (3fm zond het uit) en verder meegelezen in FF Boulevard en berichtgeving in media. Maar door mee te lezen via andere meningen, raakt ook je eigen perceptie gekleurd. Ik baseerde mijn mening veelal op wat ik hier las (vooropgesteld, daar sta ik voor het overgrote dele achter), maar door ook zelf de docu te zien en met name de reacties van de betrokken kan ik wel zelf een beter onderbouwde mening vormen op basis van wat er echt gezegd is en niet op basis van wat mensen zeggen over wat er gezegd is.

Maar natuurlijk heel goed als mensen zich er überhaupt mee bezig houden en serieus over willen praten. Ook als ze de informatie niet rechtstreeks uit de video hebben

3 likes

Mijn vriend heeft het gekeken Ʃn ging het vanochtend in zijn klas (basisschool) bespreken en hij wilde daar een opdracht mee gaan doen. Ik ben heel benieuwd naar hoe zijn klas het heeft ervaren/ hoe hij het heeft aangepakt etc, dat hoor ik vanavond.

17 likes

Heb jij de ambitie om ooit te emigreren?

• Ja
  • Eerder wel dan niet
  • Eerder niet dan wel
  • Nee

0 stemmers

anders: ik had die ambitie niet maar ben toch geƫmigreerd :joy:

15 likes
  • Ik ben al geĆ«migreerd

0 stemmers

7 likes

2 likes