Ah joh, dat is een teken dat jouw feestjes goede feestjes zijn
Ik krijg heel vaak verkeerde post die niemand komt ophalen en ik heb een aantal keer een pakketje open gemaakt en het is altijd iets wat ik totaal niet kan gebruiken. Pas bleef er een verkeerd pakketje wekenlang bij het hek staan en ik heb het niet eens open gemaakt, de nieuwsgierigheid heb ik door alle teleurstellingen verloren haha.
Onzin, zo breng ik het helemaal niet. Ik zei dat ik het normaal zou vinden als het na 1 uur stiller is. Je hoeft niet naar huis, er mag nog best geluid en muziek zijn, maar zorg gewoon dat mensen om je heen kunnen slapen. Als je ervoor kiest om je feest te vieren op een plek waar veel mensen wonen zorg dan gewoon dat je geen knetterharde muziek draait buiten na 1 uur of met veel mensen staat te schreeuwen, want je weet niet wat er achter elke deur om je heen plaats vindt en of die ene nacht kut slapen gemist kan worden en wat voor gevolgen dat heeft. Heb het niet per se specifiek over mijn baby, heb het over baby’s als voorbeeld.
Als jij weet dat je geen rekening kan houden met de mensen om je heen verplaats je feest dan lekker naar een gepaste plek ipv ergens waar veel mensen wonen. Dát zeg ik.
Fucking retorisch dit ook, want eerste jaar met baby, maar er is hier echt nooit herrie met oud en nieuw, ook al woon ik midden in het centrum. Maar áls mijn buren dit jaar als eerste jaar kiezen om een technofeest te geven, hoop ik dat ze na 1 uur even chill doen omdat er in dit blok 4 huizen zijn waar baby’s wonen ja.
Ik heb zelf een baby maar ben het met je eens. Als ik de garantie zou willen dat mijn baby goed slaapt ga ik wel naar een hutje op de hei. Ik vind niet dat mijn buren altijd rekening met mij en mijn kind hoeven te houden. De baby maakt hen immers ook wel eens wakker midden in de nacht, daar hebben zij ook niet om gevraagd maar dat is het leven.
Dat kan. Ik vind dat niet.
Maar dat zeg ik: mega retorisch, het is hier altijd doodstil ook al woon ik niet op de hei.
Of ik heb het nu gejinxt en nu gaan m’n achterburen opeens een rave op hun balkon houden
Ik vind het wel altijd netjes als ze dan een bericht in de bus doen ofzo, of een appje sturen. Dan kun je nog zelf regelen dat je oordoppen hebt liggen of soms bieden ze aan bij overlast het even te laten weten zodat ze de muziek zachter kunnen zetten. Op zo’n momenten denk ik feest lekker en veel plezier, IPV door de weeks meerdere feestjes tot sochtends vroeg geven en de overlast negeren na gesprek met buren ofzo.
Zit ook weer een verschil in.
Goede voornemens voor 2022:
- Heb ik
- Nee ga weg daar doe ik niet aan
0 stemmers
Voor degene die goede voornemens heeft, heb je zin om daarmee aan de slag te gaan?
- Nou nee
- Ja!
0 stemmers
Mijn enige goede voornemen is om een museumpas te nemen en veel musea te bezoeken.
Verder blijf ik lekker kaasjes en chips eten alsof m’n leven er vanaf hangt.
Dat is nog wel een haalbaar goed voornemen. Ik dacht bij mezelf, meer bewegen! En toen dacht ik hahahaha nee…
Dat is ook wel waar ik een beetje mee zit. Er wonen bij ons in de flat best veel ouderen. Ik denk dat we muziek tot 01:00 doen en daarna zachter (onze woning is goed geisoleerd dus denk/hoop dat het meevalt met geluidsoverlast…).
@grace ik heb toevallig een paar nrs van Enya toegevoegd aan onze Oud & Nieuw playlist, om de rust te bewaren tussen toch ook wel veel klereherrie
Heb jij nu nagellak op?
Ik had eerst altijd nagellak op maar de laatste 6 weken niks, en nu net weer. Het voelt alsof ik een soort klei op mn nagels hebt zo vreemd.
- Ja heb nagellak op speciaal voor kerst
- Ja heb nagellak op maar niet speciaal voor kerst
- Nee heb geen nagellak op
0 stemmers
Ik heb wel speciale kerstnagellak op (met glitters), maar normaal heb ik ook altijd nagellak op haha. Dus ik zit er een beetje tussenin.
Ja echt de leukste herinneringen ook aan. De meeste zijn wel 5-10 jr geleden dus ben nu ouder en wijzer
Kan jij goed met geluid om je heen slapen?
- Nee
- Ja
- Ik twijfel
0 stemmers
Ik denk dat mn brein inmiddels zo gewend is om in slaap te vallen met geluid om zich heen dat ik misschien nog wel in slaap kan vallen naast een live concert.
En met licht om je heen? Maakt niet uit of het fel licht is of niet, überhaupt licht.
- Nee
- Ja
0 stemmers
Dit vind ik gekgenoeg nog erger dan muziek. Het moet donker zijn.
alsof iedereen ook ergens een boerderij heeft of een loods ofzo totaal niet realistisch dit.
Ik kan zoooo slecht tegen geluiden, vooral geluiden die ik niet ken. Op vakantie slaap ik standaard elke nacht met oordopjes in. En vaak ook nog met een slaapmasker op.
Wat is dat ook voor rare gewoonte van die buurman?! Hij start de auto dus expres eerder? Wat een aansteller alsof het in Belgie stervenskoud is. Trek een dikke jas aan.
Oja snelweggeluiden vind ik wel heel naar. Maar ik slaap gelukkig zelden heel vlakbij een snelweg.