Nee, ik ben gewoon tering nieuwsgierig naar wat iedereen eet. Ook als je stamppot had gegeten, had je honderd procent mijn aandacht
Ik vind t zo dom als nederlandse mensen sibling zeggen als ze het over 1 persoon hebben.
Als je het over meerdere mensen hebt en ze dan siblings noemt oke. Maar ik zie t hier ook wel eens voorbij komen dat iemand het gewoon over 1 broer of zus heeft en dan zegt āMijn siblingā meid hou op.
Ik denk dan dat die sibling non-binair is?
Dat vind ik de enige geldige reden om t te gebruiken.
Ik gebruik het woord sibling omdat.
- Mijn sibling non binair is
- Ik dan het idee heb dat ik interressanter over kom
0 stemmers
Is toch gewoon handig om het genderneutraal aan te duiden. Net als bijv partner ipv vriend of vriendin
Maar waarom dan sibling en niet geschwister
Ja ik vroeg het me af omdat ik het hier steeds vaker voorbij zien komen. Ik vond het altijd een beetje raar. Maar nu begrijp iik omdat het non binair is⦠niet over nagedacht. Dacht ook dat het meer interessant doenerij was eigenlijk
oh ja dat gebruikten we vroeger wel, geschwester wat een mooi woord toch
Ik gebruik het als ik iemand naar zijn haar broers/zussen vraag: hoe gaat het met je siblings? in plaats van: hoe gaat het met je broers en zus?
Wij gaan een borrelplank afhalen:
En dan nog heel veel oliebollen
Oke mān echte reden is dat ik vrienden heb met zooooveel broers en zussen (!!!) dat ik soms vergeet wie er nou 1 broer heeft en wie meer zussen dus dan vraag ik maar: hoe gaat het met je siblings? ipv dat ik moet nadenken of ze nou 1 broer of meer hadden en dan niet per ongeluk vraag hoe gaat het met je broer en zussen en dat ze dan 2 broers en 1 zus hebben.
Ja dan is het meervoud en makkelijker. Maar als diegene gewoon een (cis/niet nonbinaire) broer of zus heeft vraag je dan āHoe gaat het met je sibling?ā
nee
In de nederlandsche wetenschap gebruiken ze het prachtige woord; brusjes/brussen (broers/zussen)
Duidelijke taal
Dacht dat dat vooral een term was voor broers/zussen van iemand met een aandoening?
Nee volgens mij is dat speciaal voor mensen die een broer of zus hebben met een aandoening
Haha met deze informatie kan ik misschien eindelijk een groepsapp-naamswijziging afdwingen. Stoor me daar al jaren aan. Of misschien is het een teken dat ik al die tijd degene ben met een heimelijke aandoening
Zoveel mensen die ik ken zijn op of rond de feestdagen jarig!
Mijn vader 23 dec, moeder 24 dec, ex en goede vriend 25 dec, oma 26 dec. Gelukkig vieren we het niet allemaal (oma inmiddels ook dood).
De meeste forummers hebben, gebaseerd op hun posts hier;
- Geen smaak / stijl
- Weinig gevoel voor stijl en een middelmatige smaak
- Een goede smaak / stijl
- Meer stijl / smaak dan de gemiddelde persoon in mijn directe omgeving
0 stemmers