Stel je persoonlijke vraag #33

Ik eet al sinds mijn 12e geen vlees meer, in 1x gestopt. Maar ik vond daarvoor sowieso vlees echt niet lekker, er waren maar een paar dingen die ik wel at. Op school moesten we verplicht naar een slachterij docu kijken bij godsdienst nog steeds geen idee waarom, toen ben ik de klas uitgelopen en nooit meer vlees gegeten.

Ik denk dat mijn omgeving er meer moeite mee had dan dat ik er zelf ooit mee heb gehad. Ik vergeet nooit meer dat ik al ruim 5 jaar geen vlees meer at en ik op een familie feestje kwam en er geit was klaar gemaakt. Dat heb ik sowieso nog nooit gegeten (tenzij onbewust als peuter/kleuter) Ik vroeg aan mijn tante wat er voor eten was; zij geit. Ik zo eehm ik eet geen vlees. Ja weet ik maar dit is geit. Ja dat begrijp ik maar een geit is nog steeds een dier :roll_eyes: Ik eet wel weer droge rijst met groenten :joy:

4 likes

Haha ok, story time:

Ik ben een beetje een picky eater en hou echt absoluut niet van vis en van vlees aan bot. Beetje specifiek misschien haha maar vind ik echt ranzig. Maar schaamde me er ook een beetje voor om dan als ik met iemand ging eten dat moest gaan zeggen, ā€˜ja kip is prima maar dan alleen filet en geen kluifjes’ etc etc

En toen had ik een keer op een fancy 21diner met heel veel tegenzin een garnalencocktail naar binnen zitten werken, omdat ik niet durfde te zeggen dat ik dat niet lust, en toen dacht ik: als ik vegetariƫr word dan heb ik dit gezeik ook niet meer. En toen ben ik gestopt.

En aan m’n omgeving gezegd dat ik vega ging eten om idealistische redenen enzo, beter voor milieu, zielig voor de dieren, maar het is dus eigenlijk begonnen uit puur eigen belang :grimacing:

Maar nu jaren later wel heel blij met m’n keuze :blush:

32 likes

Op hoeveel plekken in huis heb jij handzeep staan?

• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5 of meer

0 stemmers

Voor de samenwonende mensen, wie vult/vervangt bij jullie (meestal) de handzeep?

• Ik
  • M’n partner
  • 50/50

0 stemmers

1 like

Dacht bij handzeep aan een stuk zeep en niet aan het vloeibare zeep in de zeeppomp. Je kunt merken dat ik niet een avondmens ben

2 likes

Mijn hele leven al, ben zo opgevoed.

1 like

Maak jij wel eens muziek in huiselijke kring met vrienden/familie?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Voor de nee stemmers. Als je (en je vrienden/familie) het zou kunnen, zou je het dan leuk vinden?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik kan me alleen maar herinneren dat zodra ergens een piano stond mn neef gevraagd werd erop te spelen. Heb er niet echt leuke herinneringen aan.

2 likes

Heb jij snowboots?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Favoriete maand?

• Januari
  • Februari
  • Maart
  • April
  • Mei
  • Juni
  • Juli
  • Augustus
  • September
  • Oktober
  • November
  • December
  • Ik heb geen favoriete maand

0 stemmers

Favoriete seizoen?

• Winter
  • Herfst
  • Lente
  • Zomer
  • Ik heb geen favoriete seizoen

0 stemmers

Situatie: ik kreeg gisteravond een perfect huis doorgestuurd en mijn vriend en ik willen het kopen. Meteen ook in de groepapp met vriendinnen gegooid dat we vanochtend gaan bellen enzo. Vanochtend ook meteen gebeld (nog niks spannends, wordt teruggebeld door de makelaar). Nu krijg ik een appje van een vriendin dat zij het huis ook gister kreeg doorgestuurd en twijfelde om te reageren, maar dat zouden mijn vriend en ik zeker niet chill vinden? Heb eerlijk gezegd van nee dat zou voor ons niet heel chill zijn. Nou ze twijfelt wel want ze wil het heel graag. Edit: ze heeft gezegd dat ze het niet doet, omdat het toch niet helemaal aan haar wensen voldoet.

Concurreren met je beste vriendin op hetzelfde huis?

• Nee, kan niet
  • Kan alleen als al je los van elkaar hebt besloten te bieden
  • Kan alleen als de vriendin die eerder was het niet erg vindt
  • Ja, kan gewoon

0 stemmers

Tja… kan lullig voelen maar je kunt haar moeilijk ontzeggen dat zij niet met dat huis aan de gang kan gaan.

37 likes

Ik ben altijd zo blij als het herfst is, omdat de zomer dan voorbij is (minst favo seizoen). Dan zit ik meteen lekkerder in mijn vel.

6 likes

Zou niet in mij opkomen om zo te reageren. Maar misschien ook omdat ik in een dorp woon waar dit sowieso aan de orde is haha.

1 like

Ik gebruik Oku voor m’n boeken die ik wil lezen en gelezen heb. Aanrader Ipv goodreads! Ik vergeet anders soms wat ik al gelezen heb.

1 like

Hmmm, niet per se leuk, maar ik vergeet het anders en ik vind het fijn om op die manier een overzicht te hebben en gewoon iets van die lijst kan uitpikken als ik geen inspiratie heb.

2 likes

Welke ā€˜taak’ doe je liever

• Koken (en wat daar bij hoort zoals boodschappen)
  • Het huishouden

0 stemmers

Ik heb het lezen ook weer opgepakt, wat zijn de voordelen van Oku tov GoodReads? Zit nu op GoodReads en vind het leuk dat er ook veel anderen op zitten (haal er wel veel tips vanaf), maar vind het verder niet heel gebruikersvriendelijk.

6 likes

Ik ben net naar StoryGraph overgestapt vanaf goodreads, om nog even een andere optie erbij te gooien haha. Vind het tot nu toe erg gebruiksvriendelijk, tis niet van Amazon en wat ik vooral ook leuk vind is dat ze boeken ook indelen op stemming/tempo en niet alleen op genre.

5 likes

Het is rot, maar het is nu gewoon niet anders en waarschijnlijk is de kans dat jullie het zelf kunnen kopen ook niet groot gezien de huidige markt. Stel dag zij het wel krijgen, dan is nog niet gezegd dat jullie het anders zouden zijn geworden.

2 likes

Ik vind echt niet dat je een alleenrecht hebt op een huis. De markt is gewoon krap dus zou het echt niet chill vinden als vrienden mij zouden vertellen dat ik niet bij een huis mag gaan kijken. Daarnaast zijn er nog zo veel redenen waarom jij of zij het huis toch niet willen en niet gaan bieden. En als je wel gaat bieden dan wint gewoon degene met het hoogste bod, zo simpel is het haha. Zou gewoon afspreken dat je het er verder niet meer over hebt met elkaar zodat het niet ongemakkelijk wordt.

13 likes