Stel je persoonlijke vraag #33

Ik heb het lezen ook weer opgepakt, wat zijn de voordelen van Oku tov GoodReads? Zit nu op GoodReads en vind het leuk dat er ook veel anderen op zitten (haal er wel veel tips vanaf), maar vind het verder niet heel gebruikersvriendelijk.

6 likes

Ik ben net naar StoryGraph overgestapt vanaf goodreads, om nog even een andere optie erbij te gooien haha. Vind het tot nu toe erg gebruiksvriendelijk, tis niet van Amazon en wat ik vooral ook leuk vind is dat ze boeken ook indelen op stemming/tempo en niet alleen op genre.

5 likes

Het is rot, maar het is nu gewoon niet anders en waarschijnlijk is de kans dat jullie het zelf kunnen kopen ook niet groot gezien de huidige markt. Stel dag zij het wel krijgen, dan is nog niet gezegd dat jullie het anders zouden zijn geworden.

2 likes

Ik vind echt niet dat je een alleenrecht hebt op een huis. De markt is gewoon krap dus zou het echt niet chill vinden als vrienden mij zouden vertellen dat ik niet bij een huis mag gaan kijken. Daarnaast zijn er nog zo veel redenen waarom jij of zij het huis toch niet willen en niet gaan bieden. En als je wel gaat bieden dan wint gewoon degene met het hoogste bod, zo simpel is het haha. Zou gewoon afspreken dat je het er verder niet meer over hebt met elkaar zodat het niet ongemakkelijk wordt.

13 likes

Ik zou in het vervolg niet delen dat je ergens gaat kijken/op gaat reageren tot je meer zekerheid hebt. Mocht dan blijken dat je vriendin ook met het huis bezig is dan is dat gewoon toeval wat misschien niet leuk is, maar ik denk wel dat het tot minder vervelende (schuld)gevoelens leidt aan beide kanten.

46 likes

Ik zou dan echt een trut van een vriendin zijn en juist gaan kijken.
Ajuus, je hebt geen alleenrecht op dat huis.
Woningmarkt is krap en kut, je zit waarschijnlijk in dezelfde prijsklasse te kijken dus zal je dezelfde huizen tegenkomen.
Zo is het helaas op het moment

6 likes

Ik zou om die reden in de huidige markt ĂŒberhaupt niks delen met vrienden of vriendinnen over huizen die je wil bezichtigen of op wil bieden.

10 likes

Is GoodReads van Amazon??

Ja, die hebben het een tijd terug gekocht

ME

45 likes

Ik krijg hier echt van die Christian Family Band Vibes van.

1 like

Ook @Konijntje eerlijk gezegd wilde ik vooral Amazon boycotten haha ik weiger echt enige vorm van bijdragen aan dat bedrijf. Daarnaast is goodreads idd echt niet gebruiksvriendelijk en wat oubollig ofzo. Oku is een heel lief bedrijfje van 3 vrienden die dachten joh dit kan toch beter. Je hebt ook hele gezellige graphics en je kan vrienden toevoegen zodat je ziet wat zij lezen en daar inspiratie uit te halen. Je kan ook een lijstje met recommendations bijhouden. Het is verfrissend vind ik ten opzichte van goodreads. Lijkt me leuk om met mensen van FF ook te volgen! Als iemand me een pb stuurt kan ik m’n profiel sturen :slight_smile:

Zo ziet het eruit: (ik heb een hele oude telefoon met piepklein scherm)

De website: https://oku.club/

7 likes

Of dit

Over_the_hump

Jup, Amazon heeft ze een aantal jaar terug overgenomen in een poging om zoveel mogelijk onderdelen/niveaus van de boekenindustrie in handen te hebben geloof ik

1 like

Is wel vrijwel onmogelijk, er draait zoveel op Amazon servers (al draag je dan misschien niet direct bij) bijvoorbeeld Netflix, Reddit e.d. misschien dit forum ook wel om afbeeldingen op te slaan.
Maar goed flauwe sidenote als je niet direct een account bij Amazon wilt hebben heel begrijpelijk.

3 likes

Ja dit idd
Of van die “hippe groepen” zoals Cimorelli of zo

1 like

Ik kan alles vinden tot nu toe! Heb je iets specifieks? Kijk ik even of het erin staat.

@Evenveel ja aws is niet te vermijden denk ik, maar dat is in ieder geval geen actieve bijdrage waar ik zelf een alternatief voor kan kiezen.

3 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Je moet kiezen-topic #2

Hahaha, maar ze waren ooit volgens mij bestwel populair. Ik had ooit een scharrel en die gaf mij het wachtwoord van zn youtube account en hij had een lijst met zn favoriete nummers. Daar stond de Kelly family ook tussen en dat vond ik toch wel een ding. :joy: als ik aan hun denk denk ik alleen maar ‘I’m in love with an alien’. Geen enkel ander nummer.

The Kelly family !

• Ik ben fan!
  • Nmsvpe
  • Nee echt om te janken

0 stemmers