Ah, fijn! Er zit niks onder hè, qua volwassen kies. Gek!
Dit is precies wat er bij mij is gebeurd haha. Ik heb in 2013 twee verstandskiezen eruit laten snijden bij de kaakchirurg en het herstel en de pijn was zo terror dat ik de maand erop de afspraak voor de andere twee heb afgezegd en ik heb nooit meer een nieuwe afspraak gemaakt Dus ik heb links geen verstandskiezen meer en rechts wel!
Ik woon letterlijk boven de verslavingszorg en de maatschappelijk opvang voor prostituees en tegenover een dagbestedingslocatie. Nog nooit ergens last van gehad, behalve dat er soms bij ons wordt aangebeld omdat er geen goed bordje hangt bij de bellen (wij hebben wel een naambordje maar zij niet). Ik woon hier nog niet zo lang maar mijn vriend woonde hier al voor ik erbij kwam en hij heeft ook nog geen overlast of klachten ervaren.
Het allerergste lijkt me nog om naast een basisschool te wonen. Ik heb er geen ervaring mee maar loop wel regelmatig langs een basisschool. Als daar pauze is klinkt het als een burgeroorlog, al dat geschreeuw en gekrijs. En ze voetballen vaak en die bal gaat elke keer keihard tegen zo’n hek. Etc.
Ja dat heb ik dus. Gelukkig is hun schoolplein om de hoek, maar soms als ze naar buiten gaan dan valt hun hek heel hard dicht. Als ik bij dat hek had gewoond dan was ik echt in alle staten geweest.
Ik heb vooral met mooi weer last van de ouders die letterlijk voor onze voordeur (we hebben geen tuin) zitten kletsen als de kinderen al binnen zijn Echt gezellig.
Ik snap heel goed dat naast het wonen van sommige locaties mbt opvang/verslaving/ggz niet ideaal is soms en zeker overlast kan geven.
Daarentegen heb ik er ook wel een beetje een ‘not in my backyard’ gevoel bij. Iedereen die buiten de maatschappij valt wegstoppen op de ouderwetse gestichtsterreinen is absoluut ook niet ideaal weten we inmiddels. Overigens zijn er daar nog wel wat van (wel gemoderniseerd hoor) en voor sommigen is het juist heel fijn even weg te zijn uit de drukte van de stad. Maar qua stigma is het natuurlijk ook niet heel helpend!
Overigens heel interessant vind ik wel de zogenaamde ‘containerdorpen’, was laatst ook een serie over bij de EO.
Vind scholen erger, moet nu constant bij de appie aanhoren dat ik mn tas moet achterlaten of een mandje moet pakken omdat ze me voor scholier aanzien gdmme
Stel je bent op zoek naar een stage, en belt naar een bedrijf dat je leuk lijkt om te vragen of ze überhaupt ruimte hebben voor een stagiair in de juiste periode. Degene die je aan de telefoon krijgt geeft aan daar niet over te gaan, en geeft je het e-mailadres van de persoon die meer weet. Als je die persoon mailt, vraag je dan eerst alleen of het mogelijk is om eventueel stage te lopen, of mail je direct met een motivatie en je cv?
- Ik zou enkel vragen of een stage überhaupt mogelijk is
- Ik zou direct een motivatie meesturen, maar geen cv
- Ik zou direct een cv meesturen, maar geen motivatie
- Ik zou direct een motivatie en cv meesturen
- Anders, namelijk …
0 stemmers
Oh ja dat is wel een goede redenatie inderdaad!
Ik zou het dan beschouwen als open sollicitatie en dus motivatie + cv sturen
Ik zeg ook niet dat het moet alleen dat het meer is dan wat iemand denkt en niet per se een opvang hoeft te zijn
Geïnspireerd door het ergertopic. In welke kleuren van het DISC-model herken jij je vooral? Of welke kleuren kwamen er vooral uit uit bij een test?
- Blauw
- Rood
- Geel
- Groen
0 stemmers
Ik voel mij meer tinky winky paars
Ik heb tegenover een begeleid wonen instelling gewoond. Omdat het daar op den duur vol was kwam een jongen boven mij wonen. Dan kwam er eens per dag een begeleider kijken hoe het met hem ging. Maar op een avond werd ik gebeld toen ik aan het werk was. Die jongen had zijn hele woning in de fik gestoken en was zelf op het balkon gaan staan. Was overgeslagen op mijn woning en andere buren. Dus dat apart wonen was niet helemaal goed gegaan.
Die jongen wou alleen even kijken wat er zou gebeuren en of er hulp zou komen , maar volgens mij was hij hartstikke eenzaam.
Ik heb dit ook moeten doen voor het werk en ik was oranje 🥲😬
Lol ik doe een opleiding waarbij persoonlijk leiderschap / stijl en dus deze DISC een groot onderdeel is geweest in een van de modules en ik ben echt extreem rood met een toef geel.
Weet dat veel mensen dit onzin vinden. Is het ook wel als je het als gratis testje voor de lol doet maar in m’n opleiding was het super uitgebreid en heb ik er echt veel aan gehad (zelf inzicht en hoe je met mensen communiceert / over komt).
Ik heb een heel boek hierover gekregen en gelezen
Lang geleden gelezen maar stonden allerlei tests in en situaties etc. Ik was rood en blauw.
Ik ben een pessimistische, analytische en zeer detailgerichte dwingeland. In mijn werk althans. Privé ben ik wat geler.
Hoe is het jou gelukt om een narcose te krijgen? Ik moet ze ook alle vier en toen kreeg ik te horen dat dat met plaatselijke verdoving gaat. Nou dan hou ik die kiezen hoor! Of onder narcose of niet. Die van mij liggen ook gewoon overdwars in mijn kaak. Mooi niet dat ik bij bewustzijn ga zijn terwijl die kaakchirurg dat er een beetje uit gaat lopen slopen.
Moet je wel even naar laten kijken. Straks heb je geelzucht