Stel je persoonlijke vraag #33

Kan wel echt heel snel veranderen. De locatie waar ik heb gewerkt was altijd een chille rustige locatie maar door de komst van 1 iemand echt de hel. Daar moesten we buurtbewoners echt vragen de voordeur niet open te doen als ze iemand niet kende en anders meteen 112 te bellen. Zoveel incidenten dat er standaard 5x per dag wel politie voor de deur stond met sirenes etc.

1 like

Ik woon vlak bij een GGZ instelling incl vrij groot wooncomplex. En daar zit een super toffe moestuin / pluktuin bij waar ik graag kom. Is vet gezellig met random mensen, zowel mensen die in de buurt wonen en daar gaan wandelen als bewoners van de GGZ. Heb daar een keer een heel bijzonder gesprek gehad met een autistische man (volgens mij ooit op het forum over gepost ook).

Heb 1x iets heftigs wel gehad en dat was toen er een tiener weg was gelopen en achter mijn huis de snelweg op wilde lopen. Maar gelukkig is ze op tijd veilig weer meegenomen door GGZ medewerkers + politie.

Maar goed dus 0,0 overlast en juist een verrijking van de buurt wat mij betreft. Verder is de plek waar ik woon namelijk behoorlijk wit en elitair dus ja.

20 likes

Mensen vergeten vaak dat de GGZ meer is dan alleen psychische hulp en opnames en dat is best zonde. Er zijn zoveel goede en leuke initiatieven die ze onder andere hebben. Marktjes, winkels, filmmiddagen, dagbesteding etc.

22 likes

4 waarvan nog 1 in mijn mond

1 like

Ah ja kerkklokken zijn echt de hel! En zo outdated, het is niet dat mensen anders niet weten wanneer een kerkdienst begint ofzo :woman_shrugging:t3:

1 like

Beter met dan zonder kleren aan toch? :sweat_smile:

8 likes

Dat ligt toch een beetje aan wat voor soort instelling en wat het doel ervan is? Als het begeleid wonen is, verwacht ik inderdaad weinig van te merken

Maar als het een winkel is van de instelling, zou ik het wel fijn vinden als het een verrijking is van de buurt (zoals alle winkels eigenlijk)

Bij mij is een grote instelling voor begeleid wonen voor mensen met een zwaar verstandelijk beperking. Daar merk je niets van. Hoogsten zie je ze met een groepje wandelen. Schijnbaar hebben zo enkele keer een markt binnen het complex. Maar dat is meer voor familieleden en naaste

Die kunnen toch best 10 kilometer lopen naar een verlaten industrieterrein aan de buitenrand van de stad waar niemand ‘last’ van ze heeft.

2 likes

Ja, lastig. Weet ik ook niet. Ik weet alleen wel dat ik er niet meer naast wil wonen. En dat de lol er gauw vanaf is als dakloze mensen in je portiek pissen, zich agressief gedragen/mensen lastigvallen en er bierflesjes en andere zooi achtergelaten wordt waar kinderen spelen en honden worden uitgelaten. Het is makkelijk praten als je hier zelf nooit last van hebt (gehad).

2 likes

Ik heb meer overlast van mijn “normale” buren dan van de jongeren opvang hier.

Ik heb gewoon om verwijzing naar kaakchirurg gevraagd, dus misschien is dat voor jou ook een optie? Dat leek (en is later ook gebleken) mij veel fijner, stond in 5 min buiten. En tip(!!) als je iemand je met de auto brengt: neem een coolpack mee of een zak bevroren erwtjes. Ik heb op de terugweg in de auto meteen gekoeld en dat hielp ontzettend tegen de zwelling. (Ik moest de volgende dag meteen voor de klas dus dat was heel gunstig voor mij haha)

2 likes

Helemaal mee eens! Alleen stressvol is niet helemaal de juiste beschrijving denk ik als je bedreigd bent met een vuurwapen. Ik vind ‘last’ dan ook niet helemaal terecht, het gaat vaak om bedreiging/intimidatie met vaak ook fysiek geweld. Wat dat betreft heeft iedereen het recht om veilig te mogen wonen.

Overlast klinkt meer als dat je last hebt van geluid of afval, niet dat je bang moet zijn voor je leven zegmaar :rofl:

1 like

Nee natuurlijk is dat geen feit, maar zo stelt @Viktor het helaas wel.
Ik woon vlakbij een daklozenopvang en (volgens mij) een BW voor mensen met ernstige psychische (en soms verslavings)problematiek. Zelf heb ik nooit last gehad van de mensen waarvan ik vermoed - want het staat natuurlijk niet op hun voorhoofd, dus zeker weten doe ik het niet - dat ze daar komen. Mijn buurmeisje zegt zich juist veilig te voelen op de plek waar dagelijks een groepje mannen hangt/zit te drinken. Allebei kletsen we weleens met ze, en ik denk dat een beetje small talk al een positieve uitwerking heeft op beide groepen.

Ik heb het idee dat het vaak namelijk pas een probleem wordt wanneer mensen doorhebben dat er ergens een daklozenopvang of ggz zit. Dan zijn alle problemen uit de wijk ineens daardoor te verklaren. Maar het is zeker niet zo dat alle zooi in mijn straat kan worden toegeschreven aan die groep, dat zijn gewoon mijn asociale buurtbewoners. En ja, soms zie ik inderdaad iemand 's avonds in het openbaar pissen, maar dan denk ik ach, dat valt allemaal wel mee vergeleken met de teringherrie van de basisschool in mijn straat de volgende ochtend. Dat is pas janken.

8 likes

Hey dat hoor je niet vaak, ik ook! Had er in totaal 3. Twee hebben het uiteindelijk opgegeven, daar zit nu in allebei een implantaat. De 3e moet waarschijnlijk ook ooit maar nu zit hij nog prima.

Niet alleen stelen, maar het verpest ook het voorraadbeheer van de supermarkt :grimacing:

7 likes

Zijn gouden kiwi’s dan zoveel duurder dan groene? Ik koop nooit groene dus heb er eigenlijk nooit op gelet.
Niet dat ik het zou doen, vond het laatst al spannend toen bij de zelfscan een barcode het niet deed en ik dus de winkel uit ben gelopen met een gratis product omdat AH onderbezet was en ik haast had :’)

2 likes

Ja die gouden zijn echt hartstikke duur. Wel echt lekker ook.

Maar dat is toch eigenlijk ook erger dan een gouden kiwi als een groene kiwi aanslaan?

6 likes

Ja dat is waar, karma komt nog wel een keer om de hoek kijken vrees ik.

10 likes

Er komen tribunalen!

13 likes